العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 31-12-2011, 05:36 PM
الاستاذ/ علاء الاستاذ/ علاء غير متواجد حالياً

الاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really nice
للاهمية الاعضاء الكرام مالكى البى واى دى g3 نرجو النصيحة ??

السلام عليكم

الاخوه الاعضاء مالكى السيارة البى واى دى g3
ايه اخبار السيارة بعد هذه المده ....من حيث :

1- صوت الماتور
2- مشاكل الفتيس ( العضة / الخشونه )
3- التقفيل
4- هل قطع الغيار متوفرة خارج التوكيل ( العفشة / الماتور )
5- هل انتشرت السيارة ام لا ؟؟

نرجو من سيادتكم المشاركة فى الحوار وذلك لافادة الاعضاء ........
قديم 21-05-2012, 01:22 AM
chem1 chem1 غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد عادل
التخصص العملى: اخصائى ابحاث فى علم الميكروبيولوجى
هواياتي: السيارات - الكونغوفو

chem1 is a jewel in the roughchem1 is a jewel in the roughchem1 is a jewel in the rough
افتراضي رد: الاعضاء الكرام مالكى البى واى دى g3 نرجو النصيحة ??

ايه الصحراء اللى احنا فيها دى؟
برجاء الرد للى عنده معلومات
شكرا

http://www.egycar.net
سوق السيارات المستعملة الاول فى مصر
قديم 21-05-2012, 02:02 AM
الصورة الرمزية Ma7moud ShedeD
Ma7moud ShedeD Ma7moud ShedeD غير متواجد حالياً

Ma7moud ShedeD will become famous soon enough

بخصوص صوت المتور عاالى شوية بس مش مزعج و بيتظبط فى التوكيل او لما تحط زيت موبيل1..اما بالنسبة للفتيس الفتيس ممتاز و مفهوش اى مشاكل انما ممكن تكون فى حاجة زى العضة بس على خفيف اوى و ده نظام العربية..و بالنسبة للتقفيل كلنا عارفيين التقفيل المصرى و حلاوتو..و قطع الغيار موجودة فى كل حتة و بالنسبة لانتشار العربية فى 4 عربيات BYD F3..لسة جاين جداد فى المنطقة و منتشرة كتاكسى جدا اكتر من الملاكى و بدات تنتشر بشكل كبير انا اشتريت العربية من شهرين و عامل بيها 1700 كيلو و ما شاء الله عربية روعة و فى ناس جيراننا اشتروها اول امبارح..يعنى العربية بالكتير سنة او اتنين و هتبقى العربية الصينى رقم 1 فى مصر بأذن الله..

قديم 21-05-2012, 04:43 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ma7moud ShedeD مشاهدة المشاركة

بخصوص صوت المتور عاالى شوية بس مش مزعج و بيتظبط فى التوكيل او لما تحط زيت موبيل1..اما بالنسبة للفتيس الفتيس ممتاز و مفهوش اى مشاكل انما ممكن تكون فى حاجة زى العضة بس على خفيف اوى و ده نظام العربية..و بالنسبة للتقفيل كلنا عارفيين التقفيل المصرى و حلاوتو..و قطع الغيار موجودة فى كل حتة و بالنسبة لانتشار العربية فى 4 عربيات BYD F3..لسة جاين جداد فى المنطقة و منتشرة كتاكسى جدا اكتر من الملاكى و بدات تنتشر بشكل كبير انا اشتريت العربية من شهرين و عامل بيها 1700 كيلو و ما شاء الله عربية روعة و فى ناس جيراننا اشتروها اول امبارح..يعنى العربية بالكتير سنة او اتنين و هتبقى العربية الصينى رقم 1 فى مصر بأذن الله..

الاخ صاحب المشاركة بيسأل عن السيارة موديل G3 وليس F3
اتمنى تكون الامور واضحة
لم اجد فى منتديات بى واى دى الا شخص واحد فقط مشارك وليس فى هذا المنتدى واسمه الاشتاذ زاهى وبيشكر فيها جدا لانها مختلفة تماما عن ال F3 فى جودة الخامات وصوت المحرك الهادئ جدا وقطع غيار السيارة من حيث العفشة متوافقة مع كورولا الموديلات بعد 2008 اما المحرك والاكسسوار طبعا لازم الاصلى
لو ناوى تشترى توكل على الله ولن تندم انا شوفتها فى توكيل اسكندرية وانا باعمل صيانة لسيارتى تحفة بصراحة وانا منتظر ينزل منها جير اوتوماتيك لن اتردد لحظة فى شرائها
تقبل تحياتى
قديم 11-07-2012, 10:54 AM
rocky.83 rocky.83 غير متواجد حالياً

rocky.83 is on a distinguished road

السلام عليكم , أنا معايا ال بي واي دي G3
و هي عربية محترمة جدا و امكانيتها رائعة و ثابته على الطريقو صوت الموتور مش عالي و صيانتها جيدة في التوكيل و للاستفسار اتصل بيا 01224952631 اخوك محمد