مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   BYD (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=129)
-   -   الاعضاء الكرام مالكى البى واى دى g3 نرجو النصيحة ?? (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=75926)

الاستاذ/ علاء 31-12-2011 05:36 PM

الاعضاء الكرام مالكى البى واى دى g3 نرجو النصيحة ??

السلام عليكم

الاخوه الاعضاء مالكى السيارة البى واى دى g3
ايه اخبار السيارة بعد هذه المده ....من حيث :

1- صوت الماتور
2- مشاكل الفتيس ( العضة / الخشونه )
3- التقفيل
4- هل قطع الغيار متوفرة خارج التوكيل ( العفشة / الماتور )
5- هل انتشرت السيارة ام لا ؟؟

نرجو من سيادتكم المشاركة فى الحوار وذلك لافادة الاعضاء ........:018A1D~146:

chem1 21-05-2012 01:22 AM

رد: الاعضاء الكرام مالكى البى واى دى g3 نرجو النصيحة ??

ايه الصحراء اللى احنا فيها دى؟
برجاء الرد للى عنده معلومات
شكرا

Ma7moud ShedeD 21-05-2012 02:02 AM

بخصوص صوت المتور عاالى شوية بس مش مزعج و بيتظبط فى التوكيل او لما تحط زيت موبيل1..اما بالنسبة للفتيس الفتيس ممتاز و مفهوش اى مشاكل انما ممكن تكون فى حاجة زى العضة بس على خفيف اوى و ده نظام العربية..و بالنسبة للتقفيل كلنا عارفيين التقفيل المصرى و حلاوتو..و قطع الغيار موجودة فى كل حتة و بالنسبة لانتشار العربية فى 4 عربيات BYD F3..لسة جاين جداد فى المنطقة و منتشرة كتاكسى جدا اكتر من الملاكى و بدات تنتشر بشكل كبير انا اشتريت العربية من شهرين و عامل بيها 1700 كيلو و ما شاء الله عربية روعة و فى ناس جيراننا اشتروها اول امبارح..يعنى العربية بالكتير سنة او اتنين و هتبقى العربية الصينى رقم 1 فى مصر بأذن الله..

lonedoctor 21-05-2012 04:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ma7moud ShedeD (المشاركة 675080)
بخصوص صوت المتور عاالى شوية بس مش مزعج و بيتظبط فى التوكيل او لما تحط زيت موبيل1..اما بالنسبة للفتيس الفتيس ممتاز و مفهوش اى مشاكل انما ممكن تكون فى حاجة زى العضة بس على خفيف اوى و ده نظام العربية..و بالنسبة للتقفيل كلنا عارفيين التقفيل المصرى و حلاوتو..و قطع الغيار موجودة فى كل حتة و بالنسبة لانتشار العربية فى 4 عربيات BYD F3..لسة جاين جداد فى المنطقة و منتشرة كتاكسى جدا اكتر من الملاكى و بدات تنتشر بشكل كبير انا اشتريت العربية من شهرين و عامل بيها 1700 كيلو و ما شاء الله عربية روعة و فى ناس جيراننا اشتروها اول امبارح..يعنى العربية بالكتير سنة او اتنين و هتبقى العربية الصينى رقم 1 فى مصر بأذن الله..

اخى الكريم
الاخ صاحب المشاركة بيسأل عن السيارة موديل G3 وليس F3
اتمنى تكون الامور واضحة
لم اجد فى منتديات بى واى دى الا شخص واحد فقط مشارك وليس فى هذا المنتدى واسمه الاشتاذ زاهى وبيشكر فيها جدا لانها مختلفة تماما عن ال F3 فى جودة الخامات وصوت المحرك الهادئ جدا وقطع غيار السيارة من حيث العفشة متوافقة مع كورولا الموديلات بعد 2008 اما المحرك والاكسسوار طبعا لازم الاصلى
لو ناوى تشترى توكل على الله ولن تندم انا شوفتها فى توكيل اسكندرية وانا باعمل صيانة لسيارتى تحفة بصراحة وانا منتظر ينزل منها جير اوتوماتيك لن اتردد لحظة فى شرائها
تقبل تحياتى

rocky.83 11-07-2012 10:54 AM

السلام عليكم , أنا معايا ال بي واي دي G3
و هي عربية محترمة جدا و امكانيتها رائعة و ثابته على الطريقو صوت الموتور مش عالي و صيانتها جيدة في التوكيل و للاستفسار اتصل بيا 01224952631 اخوك محمد:fun_7_5_128[1]:

الساعة الآن 03:21 PM.