العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 15-04-2012, 10:07 PM
الصورة الرمزية matrux
matrux matrux غير متواجد حالياً
من انا؟: امجد شوقى
التخصص العملى: مهندس زراعى
هواياتي: السيارات والسفر

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light
افتراضي سمكرة عتبة العربية

انا عندى عربية فورد فوكس
للاسف اتخبطت من جمب عند عتبة العربية حصل فيها خدوش بسيطة بس للاسف الصاج دخل لجوة وغير كدة انا واخدها من صاحبها فيها برضو خبطة من الصاج الناحية التانية وداخلة لجوة برضو
ياريت اللى يعرف حد بيعرف فى سمكرة العتبة وياريت يكون فى المنصورة

تانى حاجة كنت عاوز استشيركم فى حاجة العربية فيها بعض الخدوش البسيطة تنصحونى بأية ؟
فية ناس بتقول سبراى دهان وفية ناس بتقول حاجات غريبة كدة زى التنر وكلام انا مش فاهمة وناس بتقول روح لواحد بوهيجى ياريت اللى لية تجربة مع الرش يقولى
وشكرا
قديم 15-04-2012, 10:54 PM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future
افتراضي رد: سمكرة عتبة العربية

انت جيت فى الجون نفس المشكلة واحد صاحبى خد يجرشها خبط العتبة فى الرصيف والعتية دخلت جوا سالت قالك لازم تتقطع وتسمكر وتستعدل وبعدين تترش
بالنسبة للخدوش بتتعمل بالصاروخ بكمبون وبولش ب100 فى المنصورة العربية كلها وتطلع تمام
قديم 15-04-2012, 11:17 PM
الصورة الرمزية matrux

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda310 مشاهدة المشاركة

انت جيت فى الجون نفس المشكلة واحد صاحبى خد يجرشها خبط العتبة فى الرصيف والعتية دخلت جوا سالت قالك لازم تتقطع وتسمكر وتستعدل وبعدين تترش
بالنسبة للخدوش بتتعمل بالصاروخ بكمبون وبولش ب100 فى المنصورة العربية كلها وتطلع تمام
مشكور يا استاذ رضا على الرد
بس سؤال بسيط هو القطع والسمكرة والحاجات دى كلها بكام ؟
واية الصاروخ والكمبون دة ؟؟؟
قديم 15-04-2012, 11:37 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

لاة يا عم مفيش الكلام دا خالص ولا قطع ولا غيرة كل اللى هيحصل هيلحم كامة نحاس ويشد ويخرج الصاج مكانة وهكذا لحد ما يلم العتبة ولا هيعمل اى حاجة تانى ارجوك بلاش تفرو العتبة زى ما كتير بيعمل اعمل اللى قلتلك علية وانا الحمد لله ان شاء الله متاكد من اللى بقولة وعندى سمكرى يخلصها كلها فى ساعة واحدة انا من السويس لو انت من هنا بس صدقنى اوعى تفور وتلحم والكلام دا كل الحكاية تانى هيلحم كامة زى حدوة نحاس ويشد بالجنزير عليها ويضرب الشاكوش فى الجنزير ويرد الصاج بالطريقة دى ورش وشكرا بالنسبة للخدوش بلاش تعملها الا لو باينة اوى لانى لو رشيت خربوش خربوش باظت العربية وهتبقى مرقعة كل الخرابيش لون والعربية لون تانى خالص مش هتشوف الفرق الا بعدها بيومين كدة
اى استفسار عشان انا مبكنش على النت الا قليل لظروف الحريق اللى فى الشركة اتصل لو عايز اى استفسار
01223907706
قديم 15-04-2012, 11:47 PM
الصورة الرمزية matrux

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

لاة يا عم مفيش الكلام دا خالص ولا قطع ولا غيرة كل اللى هيحصل هيلحم كامة نحاس ويشد ويخرج الصاج مكانة وهكذا لحد ما يلم العتبة ولا هيعمل اى حاجة تانى ارجوك بلاش تفرو العتبة زى ما كتير بيعمل اعمل اللى قلتلك علية وانا الحمد لله ان شاء الله متاكد من اللى بقولة وعندى سمكرى يخلصها كلها فى ساعة واحدة انا من السويس لو انت من هنا بس صدقنى اوعى تفور وتلحم والكلام دا كل الحكاية تانى هيلحم كامة زى حدوة نحاس ويشد بالجنزير عليها ويضرب الشاكوش فى الجنزير ويرد الصاج بالطريقة دى ورش وشكرا بالنسبة للخدوش بلاش تعملها الا لو باينة اوى لانى لو رشيت خربوش خربوش باظت العربية وهتبقى مرقعة كل الخرابيش لون والعربية لون تانى خالص مش هتشوف الفرق الا بعدها بيومين كدة
اى استفسار عشان انا مبكنش على النت الا قليل لظروف الحريق اللى فى الشركة اتصل لو عايز اى استفسار
01223907706
مشكور يا استاذ memodina
بس انا للاسف من المنصورة بس كنت عاوز اسئل حضرتك وكل الاعضاء فية جهاز حلو اوى وسمعت انو موجود هنا فى مصر بيرد الخبطات
ياريت اى حد يعرف بيتباع فين خصوصا فى المنصورة ياريت تقولولى
والجهاز اهو