العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 29-10-2011, 06:48 PM
الصورة الرمزية tarek_sayed
tarek_sayed tarek_sayed غير متواجد حالياً

tarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to behold
حصرى تعديل الشيري الي اتوماتك

شكرا علي الأطراء الجميل دة, لكن فعلا انا عايز اعمل حملة علي الفيس بوك وعلي منتديات السيارات المصرية علشان التعريف بسعر العربية ومحاولة النهوض بسعر اعادة البيع للمستعمل
بالنسبة ان حضرتك عايز تقلب العربية اتوماتك دة ممكن لكون حوض العربية مناسب للموضوع دة وهيتم الأتي
1- فتيس اتوماتك دايو نوبيرا 2 عادي بدون كنترول
2-كوبلن شمال نوبيرا 2
3-طقم بدال اتوماتك جولف 3 او ممكن التعديل لألغاء بدال الدبرياش وتركيب زرار ضاغط الكيك داون
4- رادياتير شيري اتوماتك موجود عند ابو عوف ويمكن التعديل علي القديم بأضافة ماسورة ب 2 مدخل مياة عن اي حد بتاع رادياتيرات يكون فاهم
5- عصاية فتيس نوبيرا بدون وش كنسول والكنسول الداخلي سيات توليدو 97 موجود في الحرفيين
6-واير سلك كيك داون يركب علي حاقـن الأنجكشن ويتم توصيلة بسلك دواسة الأكسيراتير
7- تغيير كرسي الموتور الخلفي الأيمن وهو موجود عند ابو عوف بس قولة بتاع الأتوماتك لأنهم عندة واحد شبهة بتاع المانيوال لذا ارجوا الأنتباة
8-قنطرة حامل للفتبس تركب وتعشق في كرسي الموتور الأمامي او ما يسمي بالقنبلة الصغيرة وموجود عند بتوع الجولف
......هام جدا:ينبغي علي الصنايعي اللي هايركب ان يكون قدامة عربية اتوماتك علشان مكان الأخرام والطبب وخلافة
_________________________ _________________________ ____________
وهكذا تصبح السيارة اتوماتك
سعر التكلفة حوالي 2600 بدون مصنعية او زيت فتيس ويمكن بيع الفتيس المانيوال بمشتملاتة في الحرفين للحاج محسن ربيع
شكرا...طارق اسيوط
قديم 30-10-2011, 12:31 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل الشيري الي اتوماتك

شكراً على المعلومات القيمة

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 30-10-2011, 03:01 PM
الصورة الرمزية ahmed2801
ahmed2801 ahmed2801 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط طالب الصحه والستر
التخصص العملى: مدير ادارة ورش صيانة وإصلاح الديزل فى البترول
هواياتي: ميكانيكا الديزل-التكنولوجيا الحديثة

ahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek_sayed مشاهدة المشاركة

شكرا علي الأطراء الجميل دة, لكن فعلا انا عايز اعمل حملة علي الفيس بوك وعلي منتديات السيارات المصرية علشان التعريف بسعر العربية ومحاولة النهوض بسعر اعادة البيع للمستعمل
بالنسبة ان حضرتك عايز تقلب العربية اتوماتك دة ممكن لكون حوض العربية مناسب للموضوع دة وهيتم الأتي
1- فتيس اتوماتك دايو نوبيرا 2 عادي بدون كنترول
2-كوبلن شمال نوبيرا 2
3-طقم بدال اتوماتك جولف 3 او ممكن التعديل لألغاء بدال الدبرياش وتركيب زرار ضاغط الكيك داون
4- رادياتير شيري اتوماتك موجود عند ابو عوف ويمكن التعديل علي القديم بأضافة ماسورة ب 2 مدخل مياة عن اي حد بتاع رادياتيرات يكون فاهم
5- عصاية فتيس نوبيرا بدون وش كنسول والكنسول الداخلي سيات توليدو 97 موجود في الحرفيين
6-واير سلك كيك داون يركب علي حاقـن الأنجكشن ويتم توصيلة بسلك دواسة الأكسيراتير
7- تغيير كرسي الموتور الخلفي الأيمن وهو موجود عند ابو عوف بس قولة بتاع الأتوماتك لأنهم عندة واحد شبهة بتاع المانيوال لذا ارجوا الأنتباة
8-قنطرة حامل للفتبس تركب وتعشق في كرسي الموتور الأمامي او ما يسمي بالقنبلة الصغيرة وموجود عند بتوع الجولف
......هام جدا:ينبغي علي الصنايعي اللي هايركب ان يكون قدامة عربية اتوماتك علشان مكان الأخرام والطبب وخلافة
_________________________ _________________________ ____________
وهكذا تصبح السيارة اتوماتك
سعر التكلفة حوالي 2600 بدون مصنعية او زيت فتيس ويمكن بيع الفتيس المانيوال بمشتملاتة في الحرفين للحاج محسن ربيع
شكرا...طارق اسيوط
دائما متألق يا استاذ/ طارق
مشكور على المجهود الجبار ده
غيرت فكرتى عن الصعايدة وخصوصا بتوع اسيوط

الحمد لله الحى القيوم الذى لااله الاهو
أحمد شحاتة صالح
قديم 23-04-2013, 07:23 PM
h4hesham h4hesham غير متواجد حالياً

h4hesham is on a distinguished road

موفق دائما
قديم 02-06-2013, 01:38 AM