العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 23-10-2011, 10:10 AM
asom_6 asom_6 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدنى

asom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the rough
طلب الكنبة الخلفية فى لانوس 2011 بتطوى أزاى ؟؟

بالرجوع الى دليل المالك للعربية لانوس 2011 موجود طريقة طى الكنبة الخلفية لزيادة مساحة التخزين فى الشنطة وده عن طريق رفع الكلبسات اللى ماسكة الكنبة .... وبما ان اساسا مفيش كلبسات ماسكة الكنبة فى الموديل ده فأنا مش عارف الحقيقة ألم الكنبة دى أزاى ؟؟؟

معروف طبعاً ان كتالوج الشيفرولية لانوس هو نسخة طبق الأصل من كتالوج الدايو لانوس بعد استبدال كلمة دايو بكلمة شيفرولية فى الطباعة وعند مراجعة الكتالوج يتضح بسهولة مقدار الاستخفاف وعدم الدقة فى المراجعة ووجود خواص ملغية زى مفتاح لمبة الشبورة الخلفية وزرار سخان الزجاج الخلفى ووووووو حاجات كتير بصراحة أتلغت من العربية والكتالوج هو هو بدون تغيير.

ناس كتير اصحابى وقرايبى كل ما أسأل حد فيهم ازاى الكنبة دى تتلم ازاى ؟؟ ... يشمر درعاتة ويبصى بإستهزاء كده ويقلى وسع يا عم وانا اوريك دول هما كلبسين سهلين أوى --- وهاتك يا تريقة --- وأول ما يوصل عند العربية يهرش فى دماغه ويبص حواليه ويقلى
*هما فين الكلبسات اللى ماسكة الكنبة دى ؟؟
*ماهو قدامك مفيش كلبسات اهو
*أزاى يعنى مفيش امال الكنبة ايه اللى ماسكها ؟؟
*معرفش امال انا جايبك ليه ومستحمل تريقتك عليا
*طب متبص عالكتالوج بتاعها بيقول أيه ؟؟
* بيقول فيه كلبسات
*طيب سلامو عليكو

الرجاء من حضراتكم المساعدة فى العثور على الكلبسات الخفية بتاعة منصور دى ... او طريقة طى الكنبة بدون كلبسات .........وربنا يهدى خلقه علينا ... وشكراً

أأظماء وأنت العذب فى كل مورد ..... وأظلم فى الدنيا وأنت نصيرى
قديم 23-10-2011, 01:35 PM
الصورة الرمزية azeweel
azeweel azeweel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

azeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the rough
افتراضي رد: الكنبة الخلفية فى لانوس 2011 بتطوى أزاى ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asom_6 مشاهدة المشاركة

بالرجوع الى دليل المالك للعربية لانوس 2011 موجود طريقة طى الكنبة الخلفية لزيادة مساحة التخزين فى الشنطة وده عن طريق رفع الكلبسات اللى ماسكة الكنبة .... وبما ان اساسا مفيش كلبسات ماسكة الكنبة فى الموديل ده فأنا مش عارف الحقيقة ألم الكنبة دى أزاى ؟؟؟

معروف طبعاً ان كتالوج الشيفرولية لانوس هو نسخة طبق الأصل من كتالوج الدايو لانوس بعد استبدال كلمة دايو بكلمة شيفرولية فى الطباعة وعند مراجعة الكتالوج يتضح بسهولة مقدار الاستخفاف وعدم الدقة فى المراجعة ووجود خواص ملغية زى مفتاح لمبة الشبورة الخلفية وزرار سخان الزجاج الخلفى ووووووو حاجات كتير بصراحة أتلغت من العربية والكتالوج هو هو بدون تغيير.

ناس كتير اصحابى وقرايبى كل ما أسأل حد فيهم ازاى الكنبة دى تتلم ازاى ؟؟ ... يشمر درعاتة ويبصى بإستهزاء كده ويقلى وسع يا عم وانا اوريك دول هما كلبسين سهلين أوى --- وهاتك يا تريقة --- وأول ما يوصل عند العربية يهرش فى دماغه ويبص حواليه ويقلى
*هما فين الكلبسات اللى ماسكة الكنبة دى ؟؟
*ماهو قدامك مفيش كلبسات اهو
*أزاى يعنى مفيش امال الكنبة ايه اللى ماسكها ؟؟
*معرفش امال انا جايبك ليه ومستحمل تريقتك عليا
*طب متبص عالكتالوج بتاعها بيقول أيه ؟؟
* بيقول فيه كلبسات
*طيب سلامو عليكو

الرجاء من حضراتكم المساعدة فى العثور على الكلبسات الخفية بتاعة منصور دى ... او طريقة طى الكنبة بدون كلبسات .........وربنا يهدى خلقه علينا ... وشكراً
سيدى الفاضل لا ولن تطوى أبداً إلا إذا أردت أن تفكها أساساً ففيه مسامير بتتفك
قديم 23-10-2011, 01:58 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

الصراحة انا شكيت يكونوا عدلوا الشفورليه عن الدايو لانى مرة كنت عايز اشيل حاجات طويلة اضطريت افك المسامير الى ماسكة ضهر الكنبة عشان اشيله لانع عندى مبيطواش و فكيت الكليبسات الى ماسكة الضهر الرفيع الى ورا ضهر الكنبة

بس بالنسبة للكتالوج هو بيبقى طبعة واحدة لجميع الطرازات يعنى للمفيهوش اوبشن للفول اوبشن للهاتش باك و كل واحد عارف عربيته فيها ايه و مفيهاش ايه فاحتمال طى الكنبة للموديل الجوليت

زى ال i10 الكتالوج بتاعها محسسنى انه بيتكلم عن عربية تانية اساسا يعنى ال 2012 عدادتها نصها ديجيتال و الكتالوج جايب تابلوهات كتير أنالوج عربيتى مش واحد منهم
فاللانوس على الاقل كتالوجها ارحم

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 23-10-2011, 03:39 PM
asom_6 asom_6 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدنى

asom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة slma مشاهدة المشاركة

سيدى الفاضل لا ولن تطوى أبداً إلا إذا أردت أن تفكها أساساً ففيه مسامير بتتفك
متشكر لرد حضرتك وكنت اتمنى تكون الميزة ديه موجودة فى اللانوس لأنها اولا مهمة , ثانيا مأعتقدش أنها ممكن تكون مكلفة يعنى ولا معضلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

الصراحة انا شكيت يكونوا عدلوا الشفورليه عن الدايو لانى مرة كنت عايز اشيل حاجات طويلة اضطريت افك المسامير الى ماسكة ضهر الكنبة عشان اشيله لانع عندى مبيطواش و فكيت الكليبسات الى ماسكة الضهر الرفيع الى ورا ضهر الكنبة

بس بالنسبة للكتالوج هو بيبقى طبعة واحدة لجميع الطرازات يعنى للمفيهوش اوبشن للفول اوبشن للهاتش باك و كل واحد عارف عربيته فيها ايه و مفيهاش ايه فاحتمال طى الكنبة للموديل الجوليت

زى ال i10 الكتالوج بتاعها محسسنى انه بيتكلم عن عربية تانية اساسا يعنى ال 2012 عدادتها نصها ديجيتال و الكتالوج جايب تابلوهات كتير أنالوج عربيتى مش واحد منهم
فاللانوس على الاقل كتالوجها ارحم
متشكر لحضرتك على الرد , وياريت لو فيها تعب توضحلى اكتر اماكن المسامير اللى ماسكة الكنبة دى فين ؟؟ وهل فكها سهل ولا مشكلة ؟؟ إذ ربما الواحد يتحط فى موقف يحتاج فيه مساحة اكبر لشنط او خلافة .... وشكرا مرة ثانية.

أأظماء وأنت العذب فى كل مورد ..... وأظلم فى الدنيا وأنت نصيرى