العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 02-09-2011, 12:32 AM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future
عاجل مسمارالطنبورة اتقطم منى وانا بربط الكاوتش ؟

مش عارف اعمل اية

جاى اربط الكاوتش راح المسمار اتقطم فى الصامولة بتاعتة
اشترى مسمار جديد واية مواصفاتة لفيرنا 1600 ؟
ولا اروح على الميكانيكى واى مسمار وتمام؟
ولا توكيل ؟
ودة يتفك ويتركب ازاى اعمل اية ويكلفنى كام ياجماعة المسمار بتركيبة
مش عارف لية كل ما امسك مسمار يتبرم منى والمرةدة اتقطم خالص؟؟

قديم 02-09-2011, 12:40 AM
الصورة الرمزية أبو اياد
أبو اياد أبو اياد غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

أبو اياد is a glorious beacon of lightأبو اياد is a glorious beacon of lightأبو اياد is a glorious beacon of lightأبو اياد is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مسمارالطنبورة اتقطم منى وانا بربط الكاوتش ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haninatoon مشاهدة المشاركة

مش عارف اعمل اية

جاى اربط الكاوتش راح المسمار اتقطم فى الصامولة بتاعتة
اشترى مسمار جديد واية مواصفاتة لفيرنا 1600 ؟
ولا اروح على الميكانيكى واى مسمار وتمام؟
ولا توكيل ؟
ودة يتفك ويتركب ازاى اعمل اية ويكلفنى كام ياجماعة المسمار بتركيبة
مش عارف لية كل ما امسك مسمار يتبرم منى والمرةدة اتقطم خالص؟؟

عند الميكانيكي طبعا مش مستاهلة توكيل
وربنا يديك الصحة
قديم 02-09-2011, 01:07 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

بص اخى العزيز مش كبيره زى ما انتا فاكر كده انتا تفك الطمبوره الى راكب عليها المسمار الصغيره وتروح عن واحد تجيب مسمار وصموله صلب وتتاكد انه صلب مش حديد وتروح لخراط عشان يكبسلك المسمار الجديد على المكبس ويطلع المسمار القديم من مكانه ومش هتاخد فى ايده 3 دقائق
انتا ممكن تعملها مش محتاجه ميكانيكى ولا حاجه والخراط مش هياخد كتير تقريبا 20 او 10 جنيه والمسمار يجى حوالى 30 او 40 جنيه بس تتاكد من المسمار انه صلب مش لونه اسود وخلاص تنبيه

وربنا يوفقق وكل سنه وانتا طيب

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 02-09-2011, 02:05 AM
ramyhanafy ramyhanafy غير متواجد حالياً

ramyhanafy will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarbook مشاهدة المشاركة

بص اخى العزيز مش كبيره زى ما انتا فاكر كده انتا تفك الطمبوره الى راكب عليها المسمار الصغيره وتروح عن واحد تجيب مسمار وصموله صلب وتتاكد انه صلب مش حديد وتروح لخراط عشان يكبسلك المسمار الجديد على المكبس ويطلع المسمار القديم من مكانه ومش هتاخد فى ايده 3 دقائق
انتا ممكن تعملها مش محتاجه ميكانيكى ولا حاجه والخراط مش هياخد كتير تقريبا 20 او 10 جنيه والمسمار يجى حوالى 30 او 40 جنيه بس تتاكد من المسمار انه صلب مش لونه اسود وخلاص تنبيه

وربنا يوفقق وكل سنه وانتا طيب
هو ده الكلام مظبوط ميه في الميه بس في حاجة
انا حصلت معايا في اللانوس بس للاسف الطمبورة مش بتتفك لوحدها اضطريت اروح لواحد بتاع عفشة فكلي الجنب كله عشان الطمبورة حته واحدة مع المساعد
يارب تكوت مش كده في الفيرنا وعلي العموم برضه هي مش مشكلة ومش هاتاخد وقت ولا مجهود ولا فلوس
قديم 02-09-2011, 02:11 AM
ramyhanafy ramyhanafy غير متواجد حالياً

ramyhanafy will become famous soon enough

نسيت اقول لحضرتك اني مشترتش مسمار جديد انا جبته من عند واحد بتاع كاوتش مستعمل بس اصلي عشان بس اكون ضامن انه يكون كويس ,نصيحتي ليك حاول تشوفه الاول مستعمل اصلي وان شاء الله هاتلاقيه وكل سنة وانت طيب