العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 24-06-2011, 02:27 AM
mr/ahmed mr/ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد لطفى
التخصص العملى: تدريس القانون
هواياتي: السيارات

mr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura about
غاضب جدا مصيبة كبيرة لكل ملاك الجاك

فى البداية السلام عليكم..
= انا اسف كنت كل مرة اقول ليكم خبر جميل وحلو عن الجاك بس انا اسف عندى خبر اسود زى الزفت عن الجاك وخصوصا توكيل الجاك
الخبر موجة لكل الملاك ..... الحقوا نفسكم لازم نتصرف بسرعة جداااااا
كل ملاك الجاك اللى معاهم الضمان بتاع العربية افتح الصفحة رقم (10) من الضمان ومكتوب فوق الصفحة (استثناءات).......
حتعرف ان احنا اضحك علينا جدااااااا يلاهواااااااااى
الخلاصة : ان التوكيل مخرج كل حاجة من ضمان العربية
وعن نفسى المشكلة بدأت معايا من 3 اسابيع والى الان لم يحل موقفى واذا استمر الامر على ذلك فلم ولن يهدأ لى بال الا ان اغلق توكيل الجاك ....
الموضوع انة منذ 3 اسابيع ماكينة الزجاج اللى عند السائق عطلت بمعنى انة بقى الزجاج بيطلع بصعوبة وبيقف فى النصف لم انتظر وذهبت على طول الى التوكيل ومع العلم ان سيارتى موديل 2011 شهر 1 وماشية 3600 كيلوا ولم اعمل الى الان ضمان الـ5 الالف
المهم: رحت التوكيل وحكيت على اللى حصل اخذوا منى السيارة وبينى وبينكوا دخلت معاهم لم اقدر على الانتظار وشفت الكهربائى المختص وهو بيحاول يطلع الزجاج بيدة ثم نادى على المهندس المسئول فى التوكيل وبعدان بدأو يتكلموا ثم خرجت وجالى مهندس الاستقبال يقولى ان ماكينة الزجاج فيها عيب تصنيع (باظت) ومحتاجة تتغير
= الطبيعى اقول اية خلاص العربية فى الضمان صح يجماعة ولا اية
رد عليا وقالى للاسف لا خارج الضمان..........
قولت نعـمممممممممم بصوت عالى جدا لدرجة انى بدأت اشتم
وقالى يافندم من غير عصبية اقرأ الضمان لانة هو العقد اللى بيربط الجاك بالعميل
قولتلة ام العقد على ام .......
ومقولكوش بقى على اللى شوفتوا لما طلعت الضمان
والله العظيم والله كمان مرة لواعرف ان الضمان فى كدة قبل ما اشترى ما كنت اشتريت
المهم قولتلة اتصرف انا مليش دعوة العربية عندكم ولازم تتصلح يا كدة ياما انتوا مش عارفين انا ممكن اقلب عليكم الدنيا ازاى ....
قالى يافندم حنبعت فاكس لتوكيل القاهرة ونشوف يقول اية ... وفعلا بعت الفكس والتوكيل رد بنفس الكلام الفاشل انة خارج الضمان...
وقلتلة كلمة بسيطة جدا طب انا لو عايز اصلحها على حسابى هى اصلاً قطعة الغيار عندكم رد عليا الرد اللى لعن اليوم اللى ردوا فية عليا وقال (لا يافندم مش موجودة وحتستنى)
والى الان لم يتم اصلاح سيارتى وانا طبعا لم اركبها 23-6-2011
وعلما ان السيارة لم استمتع بيها لانى اشتريتها شهر 1 ثم حدثت الثورة واستمرت الى شهر 3 واحنا دلوقتى شهر 6 يدوب شهرين ركبت العربية وحصل كدة ورغم انى لم اهنها ومشترى ليها (باكية) مخصوصا فى جراج خاص اكتر من كدة اعمل اية
الحمد لله .. بس والله ما حسكت
وسوف اقوم بعمل محضر فى التوكيل فى القسم التابع لى وشكوى لجهازحماية المستهلك ولسة....اللى جاى ازفت
للعلم:
اسمى : أ/احمد لطفى
محامى بالاسكندرية
رقم التليفون (0100941480 - 0124069815)
منتظر تليفونتكوا يا ملاك الجاك علشان المصيبة دة مش عليا لوحدى دة علينا كلنا
وعلى العموم اتحركتوا معايا او لم يتحرك احد انا مش حسكت واكيد سمعت الجاك حتتأثر جدااا لمابدأ اتكلم فى كل المنتديات واعمل المحاضر واخربها ويانا ياهما.
اعذرونى لانى متعصب جدا علشان بعت اوكتافيا A4 موديل 2000 واشتريت الجاك املا فى انها سيارة كويسة ولكن .....لكم الحكم
ولله الامر من قبل ومن بعد
قديم 24-06-2011, 02:34 AM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مصيبة كبيرة لكل ملاك الجاك

لا اله الا الله حسبي الله ونعم الوكيل
منتظرين اراء ملاك الجاك في الكارثه دي
قديم 24-06-2011, 03:18 AM
الصورة الرمزية samehsaeed
samehsaeed samehsaeed غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير إلى الله
التخصص العملى: مبرمج دوت نت
هواياتي: القرآة والتعلم

samehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of light
Angry رد: مصيبة كبيرة لكل ملاك الجاك

بص يا أستاذ هو كل شئ نصيب وبإذن الله خير بس ما تسكتش عن حقك أبدا كفاية بقى اللي بيحصل فينا من كتر ما بنسكت عن حقنا، بس هو رأي شخصي مش تحسير ولا حاجة والله هو خلاص كل شئ نصيب بس أنت لما بعت أوكتافيا واشتريت جاك زي اللي بالع خاتم ذهب عيار 21 عشان الفص بتاعه وقع واشترى خاتم دهب صيني ، بس معلش بإذن الله خير وهتاخد حقك

اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عنّا

قديم 24-06-2011, 03:32 AM
ya_broker ya_broker غير متواجد حالياً

ya_broker has a spectacular aura aboutya_broker has a spectacular aura about

طيب هو ايه اللى مكتوب فى الضمان؟
قديم 24-06-2011, 04:04 AM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

تحياتى ليك يا استاذ محمد وسلامى ليك اولا
انا عارف ان حضرتك متعصب جدا ومهما اقولك انى حاسس بيك مش هتصدقنى
بس براحة بس نتناقش
او مشكلة ان الازاز مبيقفلش ودى مش حاجة صعب يعنى مش عيب خطير فالمكنة او عيب فالعفشة او شئ رهيب يستحق التهويل والعنوان الصادم انا لما دخلت قلت فى صميبة ان التوكيل قفل او حاجة
بس الموضوع بسيط ان شاء الله ومفيش قلق بأذن الله يتعمل
خلينا نحدد وجة الخلاف دلوقتى فى موضوع الضمان
وقبل ما نكمل حوارنا بقول للاخ الكريم الى بيقول خاتم دهب وخاتم صينى متشكرين ياعم اخنا اشترينا الصينى ريح بالك
المهم نترجع موضوعنا
الضمان مكتوب ان لكل حاجة ضمانها وانا شخضيا قريت ا لضمان قبل الشرا بس مش فاكر التفاصيل اوى
ياريت قبل ما تهاجم التوكيل تققرا ضمان اى سيارة اخرى جديدة سواء هيونداى او شيفرولية الى اخرة
انا معاك ان ليك حق لكنى بختلف معاك فاسلوب التهويل ونخلى الناس تشمت فينا وميصدقوا يلاقوا عيب فالعربية الى هو عيب بسيط ان شاء الله
تحياتى ليك فالنهاية

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك