العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 12-06-2011, 07:04 PM
ben attia ben attia غير متواجد حالياً

ben attia will become famous soon enoughben attia will become famous soon enough
خبر جديد انا هـــــفــــــجر الفابيا لو محدش رد

مساء الورد
انا عندي اسكودا فابيا 2002 خليجي انا جبتها من الامارات
بتسخن من سنتين و جابت وش سليندر 5 مرات و غيرت دورة المياة كاملة و المروحة و وش السليندر كامل استيراد و غيرت الكنترول و روحت عند 20 ميكانيكي و لسة بتسخن اعمل اية يا ريت حد يعرف حل
قديم 12-06-2011, 07:18 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا هـــــفــــــجر الفابيا لو محدش رد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ben attia مشاهدة المشاركة

مساء الورد
انا عندي اسكودا فابيا 2002 خليجي انا جبتها من الامارات
بتسخن من سنتين و جابت وش سليندر 5 مرات و غيرت دورة المياة كاملة و المروحة و وش السليندر كامل استيراد و غيرت الكنترول و روحت عند 20 ميكانيكي و لسة بتسخن اعمل اية يا ريت حد يعرف حل
طيب حاجه حاجه و انا معاك ان شاء الله
اولا السياره بيحط فيها مباة كل اد ايه
غيرت ثرومستات اللي تحت " ثرموثتات الكوع بتاع الريدراتير
ويا ريت تكبر الخط شويه
و متابع معاك ان شاء الله

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 12-06-2011, 07:18 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

يا استاذى الفاضل انا حصل معايا نفس العيب بالظبط ودخت وراه نفس الدوخه لان السياره خليجى شيل الريداتير واشترى واحد ميكونش خليجى وتغير السيرمستات بتاع المروحه وريح بالك بعديها .
وده عن يقين منى فى الموضوع ده

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 12-06-2011, 07:24 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

يا استاذ ben attia المشكله ان السيارات الخليجى مش الى بيتقال عليها خليجى فى مصر لا الى الشخص بيجبها معاه من الخليج الجو فى مصر فى الشتاء والصيف غير الخليج عشان كده بتلاقى العربيه سخنه فى الصيف وفى الشته على طول غير المعدل الطبيعى .
ياريت تجرب الى ذكرته فى رسالتى الى فاتت وشوف الفرق لانى برده جبت سياره من الخليج وحصل معايا الى حصل معاك بالظبط رحت التوكيل سالت هناك قلولى غير الريداتير والترموستات بتاع المروحه .
انتا غيرت دوره المياه اه بس مسالتش لو انتا غيرت الريداتير سالت الى اشتريت منه الريداتير ده اوربى برده مينفعش .

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 12-06-2011, 10:50 PM
ben attia ben attia غير متواجد حالياً

ben attia will become famous soon enoughben attia will become famous soon enough

شكرا علي الاستجابة السريعة
انا غيرت الردياتير و غير التيرموستات