العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 15-05-2011, 12:42 AM
الصورة الرمزية ssalem
ssalem ssalem غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: Sales Manager
هواياتي: Playstation, football &TV

ssalem has a spectacular aura aboutssalem has a spectacular aura aboutssalem has a spectacular aura about
مميز شهادة حق لتوكيل هيونداي (غبور)

زي ما بنذكر السلبيات اللي بتقابلنا في حياتنا في أماكن خدمات عامة أو خاصة زي توكيلات السيارات ... أنا شايف إن لابد الواحد يقول كلمة حق لما يقابل ايجابيات والغرض واحد هو إفادة الجميع من التجارب السلبية والإيجابية
باختصار أنا اشتريت سيارتي الماتريكس مو2010 في 13/8/2009 وعملت بيها 25000كم حتى الآن والسيارة ماشية معايا كويس الحمد لله بس سحب البنزين زيادة شوية عشان اتوماتيك المهم اللي عاوز اقولوه ان كل المشاكل اللي قابلتني في العربية التوكيل حلهالي بسهولة ويسر سواء كان في مركز خدمة أبورواش أو قليوب
1- لما كنت عامل 10000كم تم تغيير ماكينة زجاج كهرباء وموتور مرايات الكهرباء مجانا
2- وجدت صوت طقطقة ظهر معايا في العجلة الامامية يمين من حوالى شهرين والعداد كان عامل حوالي 23000كم طبعا كل اصحابي قالولي البس يا معلم ده كوبلن والحاجات دي هيعتبروها في التوكيل مستهلكات في العفشة طالما عديت العشرين الف وهتغرم دم قلبك في تغييرها... المهم حجزت موعد صيانة بالتليفون (بالمناسبة الصيانة 7 أيام في الأسبوع من 8:30ص الى 5م) وذهبت للتوكيل وقولتلهم على العطل وقولتلهم صوت الموتور والسحب والفرامل وخلافه ... غيرولي بطاحة مساعد يمين ورجلشوا الفرامل ونظفوا البخاخات وكشفوا على المياه والزيت كل ده مجانا ...
3- امبارح لقيت العربية مش بتدور معايا ... اتاري البطارية تعيشوا انتو ... قولت مش وقتك خالص احنا في ايام بنسال الله حق النشوق ... وامتحانات وثورة واسعار غالية .... المهم انهارده الصبح قولت اشوف على النت ايه احسن انواع واسعار واماكن بيع ... جه في بالي اسال التوكيل من باب العلم بالشيء اتصلت بخدمة العملاء 16101 وطلبت الاستفسار عن قطع الغيار ... واذ ربةً الاقيهم بيقولولي ضمان البطارية سنتين أو 40 الف كم كنت هارقص من الفرحة ... وقمت صليت الظهر ونازل رايح عليهم في قليوب وصلت عندهم الساعة 1:15ظ ومن غير ما احجز ميعاد صيانة وغيرولي البطارية بواحدة جافة 55أمبير ومن فرحتي قولت لازم اكتب الموضوع ده كشهادة حق ... وعقبال عنكم جميعا ...

Sameh Mohamed

التعديل الأخير تم بواسطة ssalem ; 15-05-2011 الساعة 12:48 AM
قديم 19-05-2011, 03:52 PM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شهادة حق لتوكيل هيونداي (غبور)

شكرا علي اهتماتك بالايجابيات وذكرها لحسن انا زهقت من كتر السلبيات وكنت قربت اتخنقبجد الف شكر ليك ع الموضوع

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 20-05-2011, 01:09 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

استاذ سامح اولا الحمد لله على كل شئ لكن زى ما حضرتك قولت زى ما فى سلبيات اكيد هيكون فى ايجابيات كتير و انت امتلك عربيه ماتريكس 2010 و كان تاريخ الشراء فى نفس الوقت بتاعك ده و انا العر بيه حتا لان عامله 23 الف و فعلا فى بعد المشاكل عدت عليه لكن الحمد لله على كل شئ و هى فعلا فى ناس فى التوكيل محترمه جدا و فى ناس من نوع اخر ربنا يسامح و الحمد لله على كل شئ و ربنا يبارك ليك فى عربيتك و يكفيك شرها ان شاء الله

كريم على
قديم 20-05-2011, 02:37 AM
magid55 magid55 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة وقلب

magid55 is just really nicemagid55 is just really nicemagid55 is just really nicemagid55 is just really nice

موافق على اعطاء توكيل غبور حقه ..انا معايا النترا مو 2011 لما كانت عاملة 4000 كم رحت توكيل قليوب وغيرت بطارية مجانا" لأن البطارية كانت بتنام كتير ولما رحت قالولى ضمان وركبوا بطارية كورى 55 امبير اسمها BESF 1ومن يومين رحت عملت صيانة 5000 وتمت بسهولة ولما قولتلهم ان مفتاح الشنطة الكهربائى اللى بيفتح من الداخل لا يعمل قالولى روح قسم الهياكل وهو برده فى قليوب قبل التوكيل ده بحوالى 1 كم المهم رحت وركبولى كالون جديد للشنطة واشتغلت -برده تبع الضمان -ولم ادفع شيئا"
الحقيقة ناس محترمين ويستحقون الاشادة
قديم 27-05-2011, 09:15 PM
mi_abou_elfotouh mi_abou_elfotouh غير متواجد حالياً

mi_abou_elfotouh will become famous soon enough

انت راجل محترم والله, ده انا زهقت لأن الناس مش بتتكلم الا عن السلبيات

الكلمات الدليلية
ماتريكس, توكيل, هيونداى, صيانة سيارات, البطارية