العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 20-12-2010, 01:38 PM
الصورة الرمزية الكشفى
الكشفى الكشفى غير متواجد حالياً

الكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond repute
افتراضي ياريت كل واحد يدخل يحط رأية ويسيبو ويمشى

طبعا بعد ما تخلصت من البيجو ولا يمكن ارجعلة تانى لان تكاليفة نار وعت العربية والحمد للة بفكر اجيب عربية صغيرة قوى وتحقق المعادلة انا سديت بأغلب تمن العربية سلفة البنك وابتديت انام مرتاح واتبقى معايا 8000 جنية ومعنديش استعداد لاى سلف او اقساط او خلافة اهل يا ترى ممكن اجيب عربية ولا توكتوك
ولو عربية هتكون اية انا داخلة دماغى الديهاتسو شاريد لانها مع واحد صديقى فى مصر وكل ما انزل اغتت علية واخدها واقضى مشاويرى والغريب انى رحت بيها اسكندرية وكانت ممتازة على الطريق وماشية لغاية 120 كويس
ناس تقولى خليك فى 127 & 128 & 1300 وانا مش عارف
وبما انى حاسس انكم اخواتى قلت اعرض الموضوع عليكم وناخد رأى
بعض وما خاب من استشار

لا تعش فى يومك ان كان يومك متعباً لك بل عش فى غدك تجد يد الله تمتد اليك
قديم 20-12-2010, 02:01 PM
الصورة الرمزية Bahi
Bahi Bahi غير متواجد حالياً
من انا؟: اسكندرانى يعيش ويعمل بالقاهرة منذ 1996
التخصص العملى: مدير شركة توكيلات ملاحية وشحن
هواياتي: الصيد البحرى - الزوارق الشراعية خاصة طراز ليزر (Laser) - الزوارق واليخوت

Bahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياريت كل واحد يدخل يحط رأية ويسيبو ويمشى

ربنا يرزقك بكل ما تتمناة فى الدنيا والآخرة ... أنا حقول رأيى المتواضع وأسيبة وأمشى طبقا لتعليماتك:

128 أحدث موديل ممكن فى حدود الامكانيات بعد الكشف عليها جيدا وبخاصة الشاسية (العلب) والركب

وربنا يوفقك لما فية الخير...

هشـــام باهـــى
اسكندرانى يعيش فى القاهرة من 14 سنة

قديم 20-12-2010, 02:07 PM
tom_gr tom_gr غير متواجد حالياً

tom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of light

8000???
صدقنى والله الاحسن تصبر وماتجبش عربية دلوقتى وتستنى لحد ماربنا يرزق بمبلغ اكبر شويه على الاقل 7 الاف كمان

ليه بقى
لانك لو جبت حاجة بالمبلغ ده اولا هاتلاقيها ميتة ومتحلله كمان - غير كده هاتصرف عليها شهريا دم قلبك - ثالثا- انت هاتتخنق من مشاكلها وهاتركنا ولو فكرت تبعها هاتلزق فيك ومش هاترضى تسيبك

ده راى
قديم 20-12-2010, 02:27 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

سامحني أنا مش عارف إزاي 8000 جنيه هيجيبوا دايهاتسوا شاريد. طبعا الشاريد أغلى من كدة الضعف على الأقل إن ما كانش أكثر.
ثانيا الشاريد قطع غيارها غالية وقليلة، وهتضطر في بعض الأحيان تنزل بورسعيد.
ثالثا المبلغ ده يا دوب يجيب 128 موديل سبعينات وبحالة تعبانة كمان.
فياريت تصبر شوية وتعملك جمعية كدة كويسة وتزود وتجيب حاجة كويسة عشان ما تتعبش وتبات كل يوم عند الصنايعية، وربنا يوفقك
قديم 20-12-2010, 02:39 PM
الصورة الرمزية الكشفى
الكشفى الكشفى غير متواجد حالياً

الكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

8000???

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

صدقنى والله الاحسن تصبر وماتجبش عربية دلوقتى وتستنى لحد ماربنا يرزق بمبلغ اكبر شويه على الاقل 7 الاف كمان

ليه بقى
لانك لو جبت حاجة بالمبلغ ده اولا هاتلاقيها ميتة ومتحلله كمان - غير كده هاتصرف عليها شهريا دم قلبك - ثالثا- انت هاتتخنق من مشاكلها وهاتركنا ولو فكرت تبعها هاتلزق فيك ومش هاترضى تسيبك

ده راى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi مشاهدة المشاركة

ربنا يرزقك بكل ما تتمناة فى الدنيا والآخرة ... أنا حقول رأيى المتواضع وأسيبة وأمشى طبقا لتعليماتك:

128 أحدث موديل ممكن فى حدود الامكانيات بعد الكشف عليها جيدا وبخاصة الشاسية (العلب) والركب

وربنا يوفقك لما فية الخير...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

سامحني أنا مش عارف إزاي 8000 جنيه هيجيبوا دايهاتسوا شاريد. طبعا الشاريد أغلى من كدة الضعف على الأقل إن ما كانش أكثر.
ثانيا الشاريد قطع غيارها غالية وقليلة، وهتضطر في بعض الأحيان تنزل بورسعيد.
ثالثا المبلغ ده يا دوب يجيب 128 موديل سبعينات وبحالة تعبانة كمان.
فياريت تصبر شوية وتعملك جمعية كدة كويسة وتزود وتجيب حاجة كويسة عشان ما تتعبش وتبات كل يوم عند الصنايعية، وربنا يوفقك
اولاً انا اشكركم قوى جداً خالص وصدقونى بحبكم جداً
وبخاصة الاساتذة
tom_gr
Bahi الاسكندرانى
مهند سالم

لو مفيش حل ممكن اصبر اهى عربية الشغل معايا طول ما فى شغل رصف بتقضى مصلحة بس على فكرة انا جايب الشاريد موديل 80 لواحد صحبى ب 8500 جنية
ونصبر يمكن ربنا يعدل الحال

لا تعش فى يومك ان كان يومك متعباً لك بل عش فى غدك تجد يد الله تمتد اليك