العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 04-12-2010, 10:58 PM
محمد اللبيدى محمد اللبيدى غير متواجد حالياً

محمد اللبيدى is on a distinguished road
افتراضي تغير المساعدين بعد 130 الف كم ؟

انا اشترت عربية byd f3 موديل 2007 و لكن نتيجة للطرق الممتازة اللى بنمشى فيها المساعدين اصبحت فى خبر كان بعد مسافة 130 الف كم (علشان محدش يظلم العربية) المهم لو حد من الملاك غير المساعدين قبل كده او حد عنده اى معلومة يفيدنى بيها اكون شاكر لانى ناوى اغيرهم بمساعدين يابانى بتوع توياتا لأنى كنت دخلت على منتدى سورى قبل كده و كان واحد غيرهم بمساعدين توياتا فالعربية بقت اعلى من الاول بس مش عارف المساعدين الخلفى توياتا و لا
قديم 04-12-2010, 11:44 PM
الصورة الرمزية ziabassem
ziabassem ziabassem غير متواجد حالياً

ziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تغير المساعدين بعد 130 الف كم ؟

طيب حضرتك ممكن توضح إذا كنت راضي من عدمه أن المساعد باظ بعد هذا العدد من الكيلومترات (يعني هل تقصد أن كدة حلو عليه قوي في أحوال الطرق الممهدة الجميلة اللي بنمشي عليها) .. وما تقييمك لأداء العفشة بصفة عامة في العربية من خلال استخدامك ليها .

ومتابع الإجابة عن السؤال اللي طرحته للإفادة .

Life's is Too Short for the Wrong Job
قديم 05-12-2010, 01:41 PM
محمد اللبيدى محمد اللبيدى غير متواجد حالياً

محمد اللبيدى is on a distinguished road

انا حقولك تقيمى للعربية رغم قلة خبرتى بالسيارات و العربية معيا من 3 شهور فقط عفشة العربية و الكماليات و الموتور ممتازة بالنسبة لثمنها و لو فرضنا انى سوف اعطيها تقدير تكون جيد فى حالة انى اعطى اليابانى جيد جدا وفى حالة شراء قطعة جديدة سوف اشترى الصينى و دون تردد و لكن بالنسبة للمساعدين انا سوف اشتريهم استعمال الخارج من الكويت حيث سيكون الثمن ارخص و الجودة اعلى
قديم 05-12-2010, 01:48 PM
الصورة الرمزية ziabassem
ziabassem ziabassem غير متواجد حالياً

ziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond repute

منصحش حضرتك في العفشة بالذات أنك تشتري استعمال لأنها بتبقى أنت وحظك .. على الأقل لو مقدرتش تشتريهم ياباني أصلي من مصر أعتقد فيه بدائل كتيرة غير الصيني اللي في التوكيل زي الكوري والتايواني ...إلخ . وإن كنت ارجح تسأل في التوكيل على تمنهم .. وشوف ردود الأعضاء وتعليقاتهم على أداء المساعدين المشتراه من التوكيل .

Life's is Too Short for the Wrong Job
قديم 05-12-2010, 09:51 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

يفضل فى العفشة أن تكون جديدة مهاما كانت الحالة ولك الاختيار