العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 11-07-2010, 03:04 PM
الصورة الرمزية moslem2
moslem2 moslem2 غير متواجد حالياً

moslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of light
افتراضي الفرامل هربت

ياجماعه الفرامل هربت فى اسبرنزا a 113 كنت ماشى على سرعة 110 وبعدين ضربت فرامل فجأه علشان مطب صناعى الله يصلح حاله وبعدين كملت مشوارى عادى وكله تمام وانا راجع كانت الفرامل تمام وعادى لحد ماجيت اهدى علشان مطب ملقتش فرامل تحت رجلى بس ستر ربنا انى كنت ماشى براحتى لانى كنت مهدى عند مطب قبله وكانت الفرامل تمام وبعدها مشيت براحتى لحد البيت لانى خلاص كنت وصلت وقربت من البيت وكنت حاسس برجه فى دواسة الفرامل رجه مش رعشه مش رعشة طنابير ولا تيل لاااء رجه فى الدواسه لما اجيب اخرها و زودت الزيت الباكم والفرامل ظبطت فمش عارف اعمل ايه؟؟خايف للموضوع يتكرر تانى .......تنصحونى بايه

مغترب مصراوى لبلده هاوى
قديم 11-07-2010, 06:07 PM
khaleto khaleto غير متواجد حالياً

khaleto is on a distinguished road
افتراضي رد: الفرامل هربت

تخلي بالك دايما من زيت الفرامل ...بس كده ...ومفيش مانع لو تكشف عليها عند اي ميكانيكي شاطر
قديم 11-07-2010, 06:19 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

متسكتش اكيد فى سبب خلى الزيت ينقص اكشف عليها كويس و اختبرها جامد فى شارع فاضى
قديم 12-07-2010, 12:32 AM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

الحمد لله انك بخير
كدة اكيد فى اويل سيل ضرب هوة الى بيخلى الزيت ينقص لازم تكشف على الاويل سيل علشان دة خطر جدا

قديم 12-07-2010, 04:50 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

ما ينفعش تمشي بالعربيه كده نهااائي
و اعمل زي ما طارق باشا بيقول

حـازم خـضـر