العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 22-04-2010, 03:15 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي عايز عربيتك ما تتسرقش، خش معايا

مشكلة كبيرة سرقة العربيات،
بس أنا ما أقصدش سرقة حاجة من جوة العربية، لأ أنا أقصد سرقة العربية نفسها، ودي بتبقى مشكلة أكبر؛ لأن إلا بيسرقها ما بيسبش فيها حاجة
يعني بياخد البطارية والدينامو والمارش والفرش والجنوت وكل شيء، والله أنا أعرف واحد بعد ما عربيته اتسرقت وصرف بلاوي متلتلة على البحث عنها لقاها في الآخر عبارة عن قطعة حديد
طيب والحل إيه؟
الحل إنك تشيل الشاكوش من الاسبيراتير، يعني إيه الكلام ده
العربية فيها حاجة اسمها وش الاسبيراتير، وده إلا بيتشال لما تيجي تركب طقم بوجيهات لأن التقسيمة بتتعمل من خلاله
وش الاسبيراتير ده بيتشال بكل سهولة، يعني نظام كلبسات بتفكها وتشيله
بعد ما تشيله هتلاقي حاجة اسمها الشاكوش ، وده عبارة عن قطعة صغيرة بتتشال بالإيد بكل سهولة، بس لما تتشال مش ممكن العربية تدور
فكل إلا مطلوب من حضرتك إنك تفك الكلبسات بتاعت وش الاسبيراتير وبعدين تشيل الشاكوش بإديك بكل سهولة
ولما تحب تدور الصبح هتحط الشاكوش في مكانه، وطبعا تقسيمة الكهربا مش هتخلف معاك ولا حاجة
وبعدين تركب وش الاسبيراتير بكل بساطة
وبكدة تضمن إن مفيش حد هيقدر يحرك العربية من مكانها وشكرا ليكم
قديم 22-04-2010, 04:29 PM

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز عربيتك ما تتسرقش، خش معايا

حد يا جماعة عنده حلول تانية بخصوص الموضوع ده، ياريت يكتب لينا وشكرا ليكم
قديم 22-04-2010, 08:27 PM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

شكرا على النصحية ياباشا وربنا يحمينا من كل سؤ بس انا شوفت عصايه كدة بتقفل الدركسيون بالدواسات الدبرياج يعنى والله اعلم وبرضو دا نصيب ياباشا

تصفيح السيارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعلم ميكانيكا السيارات

اكبر موقع شامل للقنوات المتاح مشاهدتها على النت
روائع الاذاعة الجزء الثانى..!!!!!
روائع الاذاعة !!!!!
سيات ابيزا معدلة!!!!!
لعبة تعليم القيادة!!!!!
.ما اروع ان تشد الرحال الى المسجد الحرام.
أستغفر الله ...أستغفر الله...أستغفر الله.
http://hatemfarid.com/trail
وداعا..اللهم ارزقنى لقائه فى جناتك..
قديم 22-04-2010, 11:04 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dego_story مشاهدة المشاركة

شكرا على النصحية ياباشا وربنا يحمينا من كل سؤ بس انا شوفت عصايه كدة بتقفل الدركسيون بالدواسات الدبرياج يعنى والله اعلم وبرضو دا نصيب ياباشا
أيوة ده اسمه العكاز ده معروف، لكن ممكن يكون ليه حل، لكن كونك تشيل حاجة سهلة من مكونات الماتور دي مش هتخطر على بال أي سارق، وبعدين مش هيعرف هي ما بتدرش ليه أصلا، فهيخاف ويمشي، وشكرا ليك
قديم 22-04-2010, 11:32 PM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

بس ياباشا مش هيكون حوار متعب انك تعمله كل يوم لما تيجى تركن العربية ولا ايه بس انا لو معاياة ( البوجاتى) الجديدة والله انا مستعد اشيل البطارية والكاوتش كل يوم شكرا على التوضيح ياباشاptmnlo123per179

تصفيح السيارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعلم ميكانيكا السيارات

اكبر موقع شامل للقنوات المتاح مشاهدتها على النت
روائع الاذاعة الجزء الثانى..!!!!!
روائع الاذاعة !!!!!
سيات ابيزا معدلة!!!!!
لعبة تعليم القيادة!!!!!
.ما اروع ان تشد الرحال الى المسجد الحرام.
أستغفر الله ...أستغفر الله...أستغفر الله.
http://hatemfarid.com/trail
وداعا..اللهم ارزقنى لقائه فى جناتك..