العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 11-03-2010, 03:20 PM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي 128 ايه رأيكم

يا جماعة انا رايح اشوف 128 موديل 76 وشكلى كده هاخدها ايه رأيكم 10ألاف جنيه ودى أول عربية ليا اتعلم عليها وعايز ابيعها على شهر 6 وأجيب حاجة نضيفة رأيكم ايه هتخسر معايا لمل أجى ابيعها وللا ايه مستنى ردودكم
قديم 11-03-2010, 05:22 PM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 128 ايه رأيكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANDO09 مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا رايح اشوف 128 موديل 76 وشكلى كده هاخدها ايه رأيكم 10ألاف جنيه ودى أول عربية ليا اتعلم عليها وعايز ابيعها على شهر 6 وأجيب حاجة نضيفة رأيكم ايه هتخسر معايا لمل أجى ابيعها وللا ايه مستنى ردودكم
اهم حاجه حالتها عامله ايه
عشان في ناس بتعمل بالمبدء ده وتجيب عربية تتعلم عليها السواقة وتكون عربية رخيصة ومعلش في الكلمه (العربية بتعلمهم الأدب) بتبقي خربانه من كل حاجه ماتور وعفشة وصاج وكل ما يمشي بيها شويه تعطل بيه وتقل باصلها في كل حته فمعلش نصيحة اخ هات حاجه كويسه وحالتها كويسه للتعليم
وبعدين انا مش بقول علي ال128 انها وحشه ولا العربية اللي انت رايح تشوفها ديه وحشه عشان ما شوفتهاش
بس يعني متتغاضاش عن حاجه في العربية وتقول مش مشكله اصلي هتعلم عليها
هي موديل 76 حلو عليها 10000 وتكون حالتها كويسه والـ 128 لو بتموت بتتشد تاني وتبقي عروسه
بس لو العربية ديه عاوز تتأكد انها مية مية
1- خلي سمكري يبص علي اساسيتها وان الحوض سليم والشاسيه مش قافل ولا فاتح ومافيش بارومه من العربية من تحت والابواب بتقفل وتفتح كويس ومش بتلوق لفوق ولتحت
2- روح لبتاع زواية واضبط زوايا العربية ولو فيها اي حاجه زوايا العربية مش هتتظبط
3- شوف العربية بتدخن ولا لأ
4- حط قيدك علي الشكمان واكتمه وشوف هيزقك جامد ولا لأ
5- شوف ايدك من الشكمان في رزاز الشكمان بيرميه علي ايدك ولا لأ
6- هات كرت تليفون (كارت شحن) وحطه علي الشكمان وخلي الشكمان يهز الكرت يطلع صوت واسمع الصوط ده متقطع ولا ومتصل عشان لو متقطع يبقي العربية ديه ملغبطة او ماشة علي 3 بس
7- بص علي الزيت شوفو عامل طحينة ولا لأ
8- بس علي المياة اللي في الريداتير مزيته ولا لأ
9- ولو عاوز تتأكد خلي ميكانيكي يبصلك علي العربية وشوف الماتور سليم ولا لأ ويحل بوجيه ويشوفو معرق زيت ولا لأ
اصل معليش ديه فلوس وحرام ترميها علي الأرض بحجه انك هاتتعلم السواقة في العربية
علي الأقل انك كل ها يبوظ منك وانت بتتعلم ديسك واسطوانه وتيل فرامل في الست شهور دول
ولقدر الله حكه بسيطه ولا خربوش في الصاج وده ميعيبش العربية في بيعها بعد كده ومتبقاش رميت فلوسك في الأرض
وربنا يوفقك ويلهمك الاختيار الصحيح

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 11-03-2010, 09:03 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

كلامك مظبوطptmnlo123per171
قديم 12-03-2010, 01:53 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mansoub504 مشاهدة المشاركة

اهم حاجه حالتها عامله ايه
عشان في ناس بتعمل بالمبدء ده وتجيب عربية تتعلم عليها السواقة وتكون عربية رخيصة ومعلش في الكلمه (العربية بتعلمهم الأدب) بتبقي خربانه من كل حاجه ماتور وعفشة وصاج وكل ما يمشي بيها شويه تعطل بيه وتقل باصلها في كل حته فمعلش نصيحة اخ هات حاجه كويسه وحالتها كويسه للتعليم
وبعدين انا مش بقول علي ال128 انها وحشه ولا العربية اللي انت رايح تشوفها ديه وحشه عشان ما شوفتهاش
بس يعني متتغاضاش عن حاجه في العربية وتقول مش مشكله اصلي هتعلم عليها
هي موديل 76 حلو عليها 10000 وتكون حالتها كويسه والـ 128 لو بتموت بتتشد تاني وتبقي عروسه
بس لو العربية ديه عاوز تتأكد انها مية مية
1- خلي سمكري يبص علي اساسيتها وان الحوض سليم والشاسيه مش قافل ولا فاتح ومافيش بارومه من العربية من تحت والابواب بتقفل وتفتح كويس ومش بتلوق لفوق ولتحت
2- روح لبتاع زواية واضبط زوايا العربية ولو فيها اي حاجه زوايا العربية مش هتتظبط
3- شوف العربية بتدخن ولا لأ
4- حط قيدك علي الشكمان واكتمه وشوف هيزقك جامد ولا لأ
5- شوف ايدك من الشكمان في رزاز الشكمان بيرميه علي ايدك ولا لأ
6- هات كرت تليفون (كارت شحن) وحطه علي الشكمان وخلي الشكمان يهز الكرت يطلع صوت واسمع الصوط ده متقطع ولا ومتصل عشان لو متقطع يبقي العربية ديه ملغبطة او ماشة علي 3 بس
7- بص علي الزيت شوفو عامل طحينة ولا لأ
8- بس علي المياة اللي في الريداتير مزيته ولا لأ
9- ولو عاوز تتأكد خلي ميكانيكي يبصلك علي العربية وشوف الماتور سليم ولا لأ ويحل بوجيه ويشوفو معرق زيت ولا لأ
اصل معليش ديه فلوس وحرام ترميها علي الأرض بحجه انك هاتتعلم السواقة في العربية
علي الأقل انك كل ها يبوظ منك وانت بتتعلم ديسك واسطوانه وتيل فرامل في الست شهور دول
ولقدر الله حكه بسيطه ولا خربوش في الصاج وده ميعيبش العربية في بيعها بعد كده ومتبقاش رميت فلوسك في الأرض
وربنا يوفقك ويلهمك الاختيار الصحيح
ربنا يكرمك زى ما فدتنى بس رأيك أول ما اجبها اظبط فيها حاجة ولا مش مستاهله
قديم 12-03-2010, 03:04 PM
خالدصالح خالدصالح غير متواجد حالياً

خالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of light

اولا مبروك مقدما

ثانيا زى ما قالك الاخ قبل كده لازم تاخد حد معاك
بيعرف وتكون شغلته ميكانيكى او سمكرى لان فى بعض الفنيات
ممكن تعدى عليك
وبالنسبة للمبلغ ده حسب الحالة ممكن يزيد لان الاسعار غالية شوية بلا داعى
انا لسه شارى عربية موديل 79 بــ 13500 ومرضيش ينزل منها تعريفة بس الصراحة العربية ممتازة سواء حوض او قوايم
والسمكرة والدوكو ممتازة انا صرفت عليها 1300 بالظبط
ورجعت زى ما كانت

عموما شوف وبلغنا بالنتيجة وربنا معاك