العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: اشتري اي سيارة في الاثنين
ماتريكس 2006 مانييول استعمال 1 20.00%
نيو اكسنت 2010 مانيول زيرو 4 80.00%
المصوتون: 5. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 10-01-2010, 07:31 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute
ماتريكس 2006 ولا نيو اكسنت زيرو

السلام عليكم اهلا بكل اعضاء المنتدي الكرام وحشتوني ان كنت غايب عشان كنت مشغول ببيع العربية والحمد لله خلصت بس ظهرت مشكلة كل مرة اشتري عربية اية
انا دلوقتي رسيت علي عربيتين بختار بينهم الاولي ماريكس 2006 مانيول فاربيقة دواخل رشة جنبين حالة جيدة
والسيارة الثانية نيو اكسنت 2010 مانيول زيرو ومحتار بينهم يعني الماتريكس عربية حلوة مشاكلها قليلة قطع غيارها متوفرة وارخص نسبيا من النيو اكسنت بس طبعا مفيش ثبات علي السرعات واستهلاك بنزين عالي والنيو اكسنت عربية حلوة متوفر قطع غيارها ماتور جبار ثبات افضل من الماتريكس بس مش جامد قوي بس انا سمعت ان دائما فيها مشكلة في علبة الدركسيون حتي الجديد منها لغايت 2009 والعفشة ناشفة شوية والعربية بتنطط علي الطريق وبصراحة انا مسوقتش دي ولا دي بس استاذ حازم خضير كان ساق الماتريكس وشكر فيها لكن النيو اكسنت معرفش حد كتب عنها تققيم سواقة معلش طولت عليكم بس حبت تشركوني في الاختيار فقولت اوضح مميزات وعيوب كل سيارة ومستني تقييمكم للسيارة

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 10-01-2010, 08:27 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماتريكس 2006 ولا نيو اكسنت زيرو

انا للاسف مش خبير قوى فى موضوع عفشة العربيات دا بس عن راىى المتواضع خليك فى الجديد
كفايه انك اول واحد هتركبها وحتى لو فيها العيوب اللى انت بتقول عليها مع ان فيه ناس كتير فى المنتدى شكرت فيها وقالوا ان ماظهرش فيها عيوب واضحه لغايه دلوقتى انت لو عايز تحافظ عليها هتحافظ عليها
وربنا يهديك ويوفقك لما يحبه ويرضاه
ومبروك مقدما يا باشا
قديم 10-01-2010, 08:41 AM
الصورة الرمزية king mimo20
king mimo20 king mimo20 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد طلعت سليمان
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: البحث والاطلاع ولعب كرة القدم

king mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond repute

اولا ربنا يهديك للافضل ليك ان شاء الله
ثانيا علبة الدريكسيون دى كانت مشكلة لحد 2008 ومسمعتش حد معاه 2009 واشتكى من علبة الدريكسيون
اما الماتريكس عربية حلوة وعائلية ومناسبة للطرق المصرية
وقطع غيار معقولة جدا واعطالها قليلة(المانول) الاوتوماتيك بيقولو علية مش كويس وانا شايف الافضل طبعا الماتريكس بس حاسب من 2009 لائنها على حسب ما سمعت تقفيها مش كويس وكمان تركى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من اهم مواضيعى

مصر بلد الوحوش
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...E1%E6%CD%E6%D4

حصرى لمصر موتورز تقرير عن هوندا بايلوت 2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=17013

صور مضحكة من مصر !!!!!
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24756

لا اله الا الله محمد رسول الله
قديم 10-01-2010, 04:10 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute

انا سوقت ال2
مفيش اي اختلاف اطلاقاً
برجح الاكسنت عربية سيدان اما المتركس مش باينلها وش من افا
و الاكسنت اريح ب كتيييييييييير
16 صباب و cd و شنطة حجمها كويس و بتسحاب حلو و عملية اكتر
بس عبها الوحيد مفهاش عداد حرارة "فيها بس بالكومبيوتر و الكمبييوتر بيخبيه علينا "
قديم 10-01-2010, 05:54 PM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

فين المشاركات اخوكم محتار

[SIGPIC][/SIGPIC]