العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جولف GOLF

جولف GOLF من أنجح موديلات الشركة الألمانية بدأ إنتاجها عام 74 و بيع منها أكثر من 25 مليون نسخة حتى الآن

قديم 06-01-2013, 05:02 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
انذار اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده

السلام عليكم
احنا جابنا من حوالي شهر و نص عربيه جولف 1 موديل 76 متور 1100 سي سي
صاحبها جايبها من سفاره المانيا سبور باب واحد و بعد ما جبها سافر كندا و علي حسب كلامه انها فضلت في الجراج 17 سنه و دلوقت رجع مصر و معاه باسات و عايز يبيع علشان يجيب فتيس جديد بتمنها
المهم شوفنها وكده و كل الناس فالت انها زي الفل لكن زي ما الراجل ما قلنا عايزا طقم سنبر ب500 جنيه و خصمنهم من فلوسها لكنها ولا رشه دواخل ولا خوارج فبريكه و بفرش المصنع من 76
و مسيت بيها بعد 3 ايام وقفت بيا في النص الشارع سبتها نص ساعه راحت مشيت عادي و عملتها تاني واكتشفنا انها طلمبه بنزين و غيرناها
المهم بعد ما مشيت بيها بفتره صغير سلك البنزين اتقطع والحمد لله ان في ميكنيكي في الشارع الي ورايا و بعدين حسيت انها اما باخد مطب ورا بتتهز جامد و سالت العفشجي الي تحتي قلي ان ورا عايز مساعدين
دا غير اني رحت نضفت الكربراتير و الرادير كان بيطلع طينه
و باقلي اسبوع كده كل ما افرمل اسمع صفاره بس مش عليا فمتوع انه طقم تيل فرامل
دا غير بقي ان انا و اصحابي بنروح نادي القطاميه في القاهره الجديده فطبعا الطريق مفتوح جري العربيه بطه بلدي مش راضيه تعدي 100 خنقتني و كمان نسيت اقلكم بدخن دخان ابيض بس علي خفيف و كمان ام ادورها الصبح لازم افضل دايس بنزين علشان متفصلش دا غير اني مغيرلها بوجيها مرتين علشان المكنه بتعرق زيت
و كمان عايز طقم دبرياج علشان فيها رجرجه غريبه
--------------------------------------------------------------------------------------
دلوقتي بقي السؤال
اشتري مكنه استيراد بالنص كامل و اغير عفشه طبعا و الفرامل و لو ممكن التابلوه من الحرفين
و لا اعمل كللللللللللل الشغل ده
(طقم شمبر + عفشه ورا + طقم تيل + طقم ديبرياج ) والله اعلم عايزه ايه تاني لانها متغيرش فيها مسمار كله الماني
ولا اعمل كل الشغل دا
و في الحالتين دا يتكلف كام و دا كام
و كمان للاسف عايز اغير لونها و لا حتي اديها وش لانها مترشتش حتي نظافه من سنه 76 و لونها كريم بيتوسخ بسرعه جدااااااااا:0 70104~242:
قديم 06-01-2013, 07:12 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده

نص جولف 2 كامل من بورسعيد تفضيه فى عربيتك بعد عمل اللازم من سمكرة ودوكو
اشتريتها بكام وهى مرفوعة 17 سنة على كلام البياع ؟؟
قديم 06-01-2013, 07:34 PM
الصورة الرمزية hamed2020

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

بكام بقي النص الكامل ده
و بعدين هوصله ازاي من بورسعيد لهنا
قديم 06-01-2013, 07:48 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

5-7 بس يكون من حد ثقة
او من الحرفيين لو هتعمل السمكرة والدوكو هنا
قديم 06-01-2013, 07:57 PM
الصورة الرمزية hamed2020

اوك شكرررررررا بس بيتهيالي 7 كتير و هو ممكن 4 او 5 5.5
وللاسف معرفش حد لا ثقه ولا غيره
بس الي بفكره فيه ان هناك في ميكانيكيه جولف هاخده معايا و هو يضمنه و مش هدفع كل الفلوس ابقي مبلغ و بعد اسبوغين لو تمام ادفع الباقي لو مش تمام يشوفلي واحد تاني او عند حد تاني
بس بالنسبه للمتور بتاعي هم هيشتروه ؟
والمرور انا سمعت انهم لازم يبعهولي زي العربيه في الشهر العقاري