العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 22-10-2011, 06:34 PM
taha724 taha724 غير متواجد حالياً

taha724 is on a distinguished road
افتراضي الرجاء النصيحه

انا ان شاء الله نويت ان اشتري سياره اسبرانزا 516 مستعمله وانا كان معايا سياره لانوس وانا معايا 45000 جنيه
فعايز سياره تكون حالتها كويسه ومتكونش عايزه مصروف كتير
انا بسال لو لقيت حاجه عددها مثلا عامل 60000 ك وصاحبها بيعمل الصيانه في التوكيل فهل ده معناه ان السياره مش محتاجه اي مصروفات ولا ممكن يكون في حاجات مطلوبه تتعمل وصاحب السياره معملهاش
ولو السياره صاحبها مش بيعملها صيانه في التوكيل وعايز اكشف عليها كويس اعمل ايه
قديم 22-10-2011, 06:55 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الرجاء النصيحه

يعنى انت تبيع اللانوس يعنى تعتبر فقيرة وقديمة لكن كويسة وحمالة قسية وتجيب اسبرانزا
يا سيدى اللى بيغير العربيات بيجيب حاجة اعلى من اللى راكبها مش اقل اللانوس برقبة الاسبرانزا مليون مرة حرام عليك تجيبها هتندم وربنا يعلم االناس بتشتكى ازاى منها واولهم خالى انا نصحتك وانت حر بس حرام تركب عربية اقل من اللى معاك بيع اللانوس وهات مثلا رينوميجان كويسة او غيرة انما صينى وبالذات اسبرانزا ظلمت نفسك وفلوسك
قديم 22-10-2011, 08:53 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

يعنى انت تبيع اللانوس يعنى تعتبر فقيرة وقديمة لكن كويسة وحمالة قسية وتجيب اسبرانزا
يا سيدى اللى بيغير العربيات بيجيب حاجة اعلى من اللى راكبها مش اقل اللانوس برقبة الاسبرانزا مليون مرة حرام عليك تجيبها هتندم وربنا يعلم االناس بتشتكى ازاى منها واولهم خالى انا نصحتك وانت حر بس حرام تركب عربية اقل من اللى معاك بيع اللانوس وهات مثلا رينوميجان كويسة او غيرة انما صينى وبالذات اسبرانزا ظلمت نفسك وفلوسك
الكلام ده مش صحيح،،وعن تجربه

قديم 22-10-2011, 11:45 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

كلام

كلام مش مظبوظ وغير صحيح وبصراحه ماحدش فاهم ايه الغرض من الكلام بالطريقه دى على الاسبرنزا ...اسبرنزا برقبه اللانوس التى انتهى عمرها من زمان وعايز نصيحه روح اركب عربيه اسبرنزا وبعدين روح اركب لانوس وقلى على اتشوفه

قديم 23-10-2011, 03:51 PM
ramy6_1 ramy6_1 غير متواجد حالياً

ramy6_1 has a spectacular aura aboutramy6_1 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة taha724 مشاهدة المشاركة

انا ان شاء الله نويت ان اشتري سياره اسبرانزا 516 مستعمله وانا كان معايا سياره لانوس وانا معايا 45000 جنيه
فعايز سياره تكون حالتها كويسه ومتكونش عايزه مصروف كتير
انا بسال لو لقيت حاجه عددها مثلا عامل 60000 ك وصاحبها بيعمل الصيانه في التوكيل فهل ده معناه ان السياره مش محتاجه اي مصروفات ولا ممكن يكون في حاجات مطلوبه تتعمل وصاحب السياره معملهاش
ولو السياره صاحبها مش بيعملها صيانه في التوكيل وعايز اكشف عليها كويس اعمل ايه
يا رجل حرام عليك
بقه تبيع لانوس و تجيب 516
الواحد يبيع علشان يجيب حاجة أعلى مش 516
و بعدين كمان هتجيب صيني و مستعمل !!
طب إنت بذمتك مقتنع بكدا ؟
دة الناس بتخاف تجبها زيرو !