مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   A 516 (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=187)
-   -   الرجاء النصيحه (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=70457)

taha724 22-10-2011 06:34 PM

الرجاء النصيحه

انا ان شاء الله نويت ان اشتري سياره اسبرانزا 516 مستعمله وانا كان معايا سياره لانوس وانا معايا 45000 جنيه
فعايز سياره تكون حالتها كويسه ومتكونش عايزه مصروف كتير
انا بسال لو لقيت حاجه عددها مثلا عامل 60000 ك وصاحبها بيعمل الصيانه في التوكيل فهل ده معناه ان السياره مش محتاجه اي مصروفات ولا ممكن يكون في حاجات مطلوبه تتعمل وصاحب السياره معملهاش
ولو السياره صاحبها مش بيعملها صيانه في التوكيل وعايز اكشف عليها كويس اعمل ايه

memodina1 22-10-2011 06:55 PM

رد: الرجاء النصيحه

يعنى انت تبيع اللانوس يعنى تعتبر فقيرة وقديمة لكن كويسة وحمالة قسية وتجيب اسبرانزا
يا سيدى اللى بيغير العربيات بيجيب حاجة اعلى من اللى راكبها مش اقل اللانوس برقبة الاسبرانزا مليون مرة حرام عليك تجيبها هتندم وربنا يعلم االناس بتشتكى ازاى منها واولهم خالى انا نصحتك وانت حر بس حرام تركب عربية اقل من اللى معاك بيع اللانوس وهات مثلا رينوميجان كويسة او غيرة انما صينى وبالذات اسبرانزا ظلمت نفسك وفلوسك

طارق السحت 22-10-2011 08:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 (المشاركة 537462)
يعنى انت تبيع اللانوس يعنى تعتبر فقيرة وقديمة لكن كويسة وحمالة قسية وتجيب اسبرانزا
يا سيدى اللى بيغير العربيات بيجيب حاجة اعلى من اللى راكبها مش اقل اللانوس برقبة الاسبرانزا مليون مرة حرام عليك تجيبها هتندم وربنا يعلم االناس بتشتكى ازاى منها واولهم خالى انا نصحتك وانت حر بس حرام تركب عربية اقل من اللى معاك بيع اللانوس وهات مثلا رينوميجان كويسة او غيرة انما صينى وبالذات اسبرانزا ظلمت نفسك وفلوسك

الكلام ده مش صحيح،،وعن تجربه

osa92003 22-10-2011 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 (المشاركة 537462)

كلام

كلام مش مظبوظ :khd:وغير صحيح وبصراحه ماحدش فاهم ايه الغرض من الكلام بالطريقه دى على الاسبرنزا ...اسبرنزا برقبه اللانوس التى انتهى عمرها من زمان وعايز نصيحه روح اركب عربيه اسبرنزا وبعدين روح اركب لانوس وقلى على اتشوفه

:fun_36_3_11[1]:

ramy6_1 23-10-2011 03:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة taha724 (المشاركة 537457)
انا ان شاء الله نويت ان اشتري سياره اسبرانزا 516 مستعمله وانا كان معايا سياره لانوس وانا معايا 45000 جنيه
فعايز سياره تكون حالتها كويسه ومتكونش عايزه مصروف كتير
انا بسال لو لقيت حاجه عددها مثلا عامل 60000 ك وصاحبها بيعمل الصيانه في التوكيل فهل ده معناه ان السياره مش محتاجه اي مصروفات ولا ممكن يكون في حاجات مطلوبه تتعمل وصاحب السياره معملهاش
ولو السياره صاحبها مش بيعملها صيانه في التوكيل وعايز اكشف عليها كويس اعمل ايه

يا رجل حرام عليك
بقه تبيع لانوس و تجيب 516
الواحد يبيع علشان يجيب حاجة أعلى مش 516
و بعدين كمان هتجيب صيني و مستعمل !!
طب إنت بذمتك مقتنع بكدا ؟
دة الناس بتخاف تجبها زيرو !

الساعة الآن 11:05 PM.