العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 14-10-2009, 07:07 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الجواز والعربيات والعيشه واللى عايشينها :)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamhamdy مشاهدة المشاركة

لا انا مش مضرب خالص..انا مقبل جداااا....بس فين تلاقى اللى فى دماغك.
الادب و التدين و الاحتشام اصبح شئ نادر جدااااا (عمله صعبه)

واضح ان كل الاباء اصبحو لااااارج---(على رأى نور فى فيلم ظرف طارق"Papa large")

لسه ياما هنوشف واغلب البنات تلاقيهم مستغربيين ليه مش بيتجوزو و بيفضلو فتره على الجواز و بيوصلو لسن 32و 34 بدون جواز و مش عايزين يفهمو برضه...

ده الواد المخلص الصايع يوم ما هيجى يتجوز هيدور على الادب و الاحتشام برضه..

احنا فى زمن غرييييب
والله كلام صح 100%
بس بردو لا البنات عاجبهم حد ولا الرجاله عاجبهم حد علشان كل واحد او واحده راسم صوره فخياله و مش راضى او راضيه يغيره اى تفاصيل صغيره فالصوره د, يا جماعه لازم اسلوب التفكير يتغير شويه (الناس حالتها صعبه) و فكرو بتعقل و منطقيه و إن شاء الله ربنا يجوز الجميع

قديم 14-10-2009, 07:43 AM
الصورة الرمزية hossamhamdy
hossamhamdy hossamhamdy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Internal Auditor - NSGB

hossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr مشاهدة المشاركة

والله كلام صح 100%
بس بردو لا البنات عاجبهم حد ولا الرجاله عاجبهم حد علشان كل واحد او واحده راسم صوره فخياله و مش راضى او راضيه يغيره اى تفاصيل صغيره فالصوره د, يا جماعه لازم اسلوب التفكير يتغير شويه (الناس حالتها صعبه) و فكرو بتعقل و منطقيه و إن شاء الله ربنا يجوز الجميع

المشكله ان دلوقتى الواحد عشان يعمل بيت كويس و اولاده يتربو كويس تربيه على اسس الدين (اللى مهجور و بقو بيعتبرو عادات و تقاليد) لازم تكون الزوجه تتسم بالادب و التدين و الاحتشام عشان تحافظ عليك و على بيتك و اولادك وده اساس مهم قبل الجمال والشكل...

مش اللبس الغريب اللى بنشوفو الايام ده يادوب لابسه طرحه وباقى اللبس زيها زى اى واحده مش محجبه كله محزء وتايت...الناس مش فاهمه ان لبس الست فى الدين من اساسياته لا يصف و لا يشف...انما دلوقتى يصف و قرب يشف....3D كارت شاشه 1G

ربنا يتوالنا والله...

ومش معنى كده ان كل الرجاله حلوه بالعكس فى رجاله عايزين ديناميت...الواحد من دول تلاقيه متجوز وعنده عيال و تلاقيه يهزر مع ده و يبص لديه شغال ذنوب الله ينور و هو ربنا مسهله الحلال...وفى رجاله عامله لنفسها صلاحيات متعرفش جابوها منين ويقولك انا راجل اعمل اللى انا عايزه و لو مراته عملت اى حاجه بسيطه يقلبها ظلمه...قربنا نبقى زى دول الكفره والله من اللى الواحد بيشوفو

ربنا يهدينا و يتوب علينا فى الزمن اللى احنا فيه..
ويهدى البنات و الشباب و يصلح حالنا جميعا..والمش متجوزين يتجوزو والمتجوزين يبقو كويسين

محلات و ورش التعديل:
---------------------------
قديم 14-10-2009, 07:50 AM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

بس بيجد يا جماعه استاذ حسام جاب المفيد

المهم دلوقتى خير الامور الوسط فى كل شى
وربنا يرزق كل شخص عاوز يتجوز بعروسه محترمه تصونه وتتقى ربنا فيه ويرزقهم بالذريه الصالحه
وكل بنوته " زى امنيه كدة " بعريس يصونها ويتقى ربنا فيها

قولو امين ptmnlo123per1127

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 14-10-2009, 09:32 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطومه المصريه مشاهدة المشاركة

بس بيجد يا جماعه استاذ حسام جاب المفيد

المهم دلوقتى خير الامور الوسط فى كل شى
وربنا يرزق كل شخص عاوز يتجوز بعروسه محترمه تصونه وتتقى ربنا فيه ويرزقهم بالذريه الصالحه
وكل بنوته " زى امنيه كدة " بعريس يصونها ويتقى ربنا فيها

قولو امين ptmnlo123per1127
امبن يا رب العالمين
قديم 14-10-2009, 02:14 PM
الصورة الرمزية hossamhamdy
hossamhamdy hossamhamdy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Internal Auditor - NSGB

hossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud ofhossamhamdy has much to be proud of

يا جماعه انا مش عايز حد من المنتدى يتضايق من كلامي...بس ده اللى بشوفو فى شغلى و فى الشارع و فكل مكان..وطبعا فى البنات المؤدبه و الكويسه بس مش بيبانو زى اللى بتكلم عنهم و برضه قى رجاله تمام

محلات و ورش التعديل:
---------------------------