العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-06-2014, 12:48 AM
engy elwekeel engy elwekeel غير متواجد حالياً

engy elwekeel is on a distinguished road
استفسار ساعدونى يا أهل الخير عاوزة عربية ومش عارفة اعمل اية :(

السـلام عليكــم ورحمــــة الله وبركــــاتة
انا عـــاوزة أجيب عربيــة وعاوزاها مستعملة وبالتقسيط المباشر يعنى أدفع 50% من تمنها والباقى أخلصة فى 6 شهور او سنــة بالكتير بس ان شاء الله 6 شهور يعنى والعربية هتبقى فى حدود 65 او 70 الف كدة
بس أنــا مش بشتغل وبابايا شغلة مش فى مصر مسافر برة فمش هيبقى فى عندى تحويل مرتب عشان كدة لو فى معرض بيقسط يبقى احسن عشان ابقى منى لية فى دفع الفلوس
لكن لو الفايدة بتاعه المعارض أكتـر من البنوك فمش مشكلة اتصرف واعمل القسط عن طريق بنك انا مش عارفة اعمل اية يا ريت تفيدونى وانا بحلم بالمتسوبيشى لانسر تكون اتوماتيك وكويسة اى موديل المهم متزدش عن ال70 الف وبحثت لقيت كتير ولو مش لانسر بفكر فى الافيو أو هيونداى جيتز
أسفـة للأطالة مستنية ارائكم وتجاربكم عشان اقل فايدة وكمان الكل يستفيد
قديم 03-06-2014, 10:32 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدونى يا أهل الخير عاوزة عربية ومش عارفة اعمل اية :(

اهلاً بيكى مرة تانية فى مصر موتورز

التقسيط المباشر فائدتة عمرها ما بتكون زى البنك بالعكس بتبقى ضعف فائدة البنك ده غير الاجراءات خاصة للمستعمل غالباً بتطول اكتر

غير كدة التقسيط عن طريق البنك فى الحالة ديه انسب لحضرتك فى رائى بس طبعاً كدة هنتكلم فى زيرو مش مستعمل

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 04-06-2014, 02:20 AM

انا بفكر فى التقسيط المباشر عشان يبقى اسلامى اكتر من البنك وطبعا فكرة العربية الجديدة دى مش هقدر عليها خالص للاسف الاسعار عالية اوى وال 70 الف هيجيبوا ساعتها جيلى باندينو اتوماتيك وانا عاوزة ابعد عن الصينى خالص وبحلم باللانسر او الافيو او الهيونداى جيتز طبعا ال 3 يبقوا مستعملين
انا لقيت معرض على الفيس كان كاتب تقسيط مباشر وكلمتة قالى انة فى مصطفى النحاس امام مسجد الرحمة اسمة القاهرة للسيارات وقالى انة بيقسط مستعمل بفايدة 9.5 % وطبعا هدفع نص تمن العربية مقدم وانا ممكن اخلصله الباقى فى 6 شهور اية راى حضرتك كلامة كدة صح ولا اية انا لسة مروحتش واتاكدت وطبعا هو الى هيجيبلى العربية مستعملة اسفة انى بعطلك بس بجد حيرانة وتعبت من كتر البحث
قديم 04-06-2014, 02:22 AM

انا بفكر فى التقسيط المباشر عشان يبقى اسلامى اكتر من البنك وطبعا فكرة العربية الجديدة دى مش هقدر عليها خالص للاسف الاسعار عالية اوى وال 70 الف هيجيبوا ساعتها جيلى باندينو اتوماتيك وانا عاوزة ابعد عن الصينى خالص وبحلم باللانسر او الافيو او الهيونداى جيتز طبعا ال 3 يبقوا مستعملين
انا لقيت معرض على الفيس كان كاتب تقسيط مباشر وكلمتة قالى انة فى مصطفى النحاس امام مسجد الرحمة اسمة القاهرة للسيارات وقالى انة بيقسط مستعمل بفايدة 9.5 % وطبعا هدفع نص تمن العربية مقدم وانا ممكن اخلصله الباقى فى 6 شهور اية راى حضرتك كلامة كدة صح ولا اية انا لسة مروحتش واتاكدت وطبعا هو الى هيجيبلى العربية مستعملة اسفة انى بعطلك بس بجد حيرانة وتعبت من كتر البحث