العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 28-05-2014, 10:37 PM
سامح سيد سامح سيد غير متواجد حالياً

سامح سيد will become famous soon enough
استفسار عايز اشتري تويوتا دوبل كابينة كاملة 4×4

لو سمحتم بعد اذن السادة الافاضل لو حد يدلني منين اشتري تويوتا فور باي فور دوبل كابينة موديل السنة ويا سلام لو كانت مواصفات خليجي وسعرها تقريبا كام

متشكر جدا لاهتمامكم
قديم 28-05-2014, 10:52 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اشتري تويوتا دوبل كابينة كاملة 4×4

انا متابع معاك ..
سنة 2008 كنت سألت عنها فى توكيل تويوتا فى ابو رواش .... و كانت ب 200 الف جنيه
ربنا يوفقك

قديم 30-05-2014, 06:43 PM
سامح سيد سامح سيد غير متواجد حالياً

سامح سيد will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

انا متابع معاك ..
سنة 2008 كنت سألت عنها فى توكيل تويوتا فى ابو رواش .... و كانت ب 200 الف جنيه
ربنا يوفقك

ربنا يبارك فيك يا بشمهندس ...........معقولة محدش يعرف يا اهل المنتدي الكرام
قديم 30-05-2014, 09:33 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

و يبارك فى حضرتك كمان ....

من الطبيعى جدا انك لا تجد حد كتير عنده معلومات كتير عن العربية دى ..... الا القليل ممن يستعملونها ... و فى الغالب بيكون بيستخدموها فى العمل

ان شاء الله حد يكون عنده معلومات عن العربية دى يفيدنا اكتر عنها .....

اوضح لحضرتك بعض المعلومات القليلة عن الهاى لوكس العالية ( الدفع الرباعى ) .... و ياريت لو حضرتك عندك معلومات اكتر ... تفيدنا .. علشان فيه ناس كتير مهتمة بالعربية دى ...

من اوسع السيارات انتشار فى دول العالم الثالث ( افريقيا و اسيا ) .... مش منتشرة كتير فى مصر
بس منتشرة فى كل دول العالم تقريبا
قطع غيارها غالية شوية .... بس معمرة
البودى و الصندوق الخلفى ... مش قوى زى التويوتا القديمة ... و الكشافات الخلفية بلاستيك ضعيف و الاكصدام الخلفى ضعيف حبتين ... و ثمنه غالى

الرفارف و الاكصدام الامامى برضو ضعيف شوية ....
بالمناسبة .... انا بقارن بينها و بين موديل التويوتا الى قبلها الى بيسموها ( الكلبة ) دى مش شتيمة ... العرب بيسموا العربية كدة

المحرك ... احد تحف تويوتا المعتادة .... 2500 سى سى .. قوة و تسارع رائع ... العربية جابت 160 كم عادى جدا و صوتها مكانش مزعج .... ده غير ان صوت المحرك اصلا واطى
و عذرا انا متفرجتش على حد شغال فيه امامى ... فمعنديش معلومات دقيقة عن صيانته ... الا عن نصيحة الميكانيكى بعدم غسله بالماء المباشر لتلافى تلف الحساسات !!!!

ليه ؟؟؟!!! هو قبل كدة كانوا بيغسلوه بالمياه ؟؟؟ الموديل الى قبله ممكن تعمل اى حاجة فى الموتور ... تغسله بالمياه .. تغسله بالجاز و هو شغال ... مفيش فيه حساسات ... لما يعطل .. 90 % ده معناه دورة الجاز مسدودة .... كان فيه عيب صغير و هو وجود مصفاة جاز صغيرة فى حتة مزنوقة اوى قبل طرمبة الجاز

ركوبة رائعة ..مريحة الى حد كبير عن الموديل السابق.... عالية عن الارض ... ده غير ان شكلها شيك جدا

ربنا يباركلك ... و تقبل مرورى