العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 21-02-2013, 09:30 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إستفسار موجه للأعضاء الإسكندرانية المحترمين

صح أبتداء من 2 بليل تلاقى الشوارع فاضية بطريقة غريبة جدا وتبقى فى نفس الوقت جميلة جدا أنا من هواة اتسكع بالإسكندرية بليل سواء على رجلى أو بالعربية وكمان بعد الساعة 2 تخش فى شوارع معينة تلاقى الشوارع كانها مهجورة أنا بروح لغاية الساعة من محرم بك الساعة 2 أو 3 بروح فى حوالى ربع ساعة من شارع أبو قير السكة بتبقى صحرواى فاضية جدا خلى نزولك يبقى بليل هتلقية أجمل وأجمل بس وأنت على البحر خلى بالك من المعتيه اللى بيجرو بتهور زيادة عن اللزوم إسكندرية كانت زمان حاجة تانية بس السبب زى ما أ/ يحيى قال لحضرتك زحمة باعة جائلين ميكروبصات تاكسيات وأى حد يوقف فى أى حتة ويمشى معاكس أنا لسة من كام يوم نزلت من كوبرى محرم بك وطالع الكوبرى اللى بينزل الطريق السريع اللى هو الزراعى لقيت فيرنا نزلة من الكوبرى معاكس وبعديه بكام يوم نفس الكوبرى 2 موتسكيل عاملين عليه سابق فى المعاكس الله يخرب بيتهم هما على بتوع الموتسكيلات يركبلهم سماعات ويمشو يشغلو على آخره كانهم لوحدهم فى الشارع ويقعدو يترقصو قدامك وأنت سايق ويزنقو عليك بس أنا وأعوذ بالله من قول أنا أتشهرت عندنا فى محرم بك أن مفيش موتسكيل يقعد يترقص قدامى ويطلع سليم من قدامى فى ناس محترمين بيبقو سايقين بأحترام بعديهم العيال ولاد التييت يزنقو على الناس وعلى عربيات زيرو وبنات يكونو سايقين يزنقوا عليهم أروح أنا داخل بعربيتى علية ياما يقع من على الموتسكيل ياما أقعد أزنق علية زى ما بيعملوا معنا لدرجة أنهم بقو بيلقو لما يشوفونى بس هما اللى أجبرو الواحد أنو يعمل كده أنا عارف أنى كده غلط بس ساعات بتقفل جامد وروح فيهم بقلب مينفعش معهم الا كده.
أخوك محمد

قديم 24-02-2013, 10:44 AM
Sameh Ragih Sameh Ragih غير متواجد حالياً
التخصص العملى: أخصائي مشتريات - موبينيل

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of

يا خسارة.. الواحد كانت لما تضيق بيه الدنيا من 10 سنين أيام الكلية كان يطلع يجري ياخد القطر أو كنت أسرق عربية الحاج و أطير على إسكندرية و أقضى أحلى يوم يديني طاقة و حماس يكفوني سنة قدام.. دلوقتي الواحد عايز يوم كامل علشان يوصل إسكندرية أصلاً

قديم 26-02-2013, 09:45 PM
Om Omar Om Omar غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التربية والتعليم

Om Omar has a spectacular aura aboutOm Omar has a spectacular aura aboutOm Omar has a spectacular aura about

لا لا لا إسكندرية حلوة وحتفضل حلوة
بس هى فى الصيف بتبقى زحمة قوى وأزمة المرور بتزيد حنعمل إيه طيب فى ضيوفنا المصيفين نمشيهم يعنى؟!
مش طبعنا ....منورينا برضه

وصيةالخليل إبراهيم لأمة الحبيب(صلى الله عليه وسلم)
عندما التقى به فى رحلة الإسراء قال له :
-------------------------------------
"يامحمد أقرىء أمتك منى السلام وقل لهم إن الجنة طيبة التربة،عذبة الماء، وإن غراسها :
سبحان الله
والحمدلله
ولا إله إلا الله
والله أكبر"
قديم 27-02-2013, 10:31 AM
Sameh Ragih Sameh Ragih غير متواجد حالياً
التخصص العملى: أخصائي مشتريات - موبينيل

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Omar مشاهدة المشاركة

لا لا لا إسكندرية حلوة وحتفضل حلوة
بس هى فى الصيف بتبقى زحمة قوى وأزمة المرور بتزيد حنعمل إيه طيب فى ضيوفنا المصيفين نمشيهم يعنى؟!
مش طبعنا ....منورينا برضه
إسكندرية حلوة علشان فيها ناس زيك

قديم 12-04-2013, 06:03 PM
eng.noureldin eng.noureldin غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Oil & Gas industries

eng.noureldin will become famous soon enougheng.noureldin will become famous soon enough

السلام عليكم
اولا انا شايف ان المشكلة في تكساجية اسكندرية اللي واخدينها عافية
اما بعض او اكثر سكان اسكندرية محترمين شوية في المشي في الشارع وممكن تقول كتيييييييييير