العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > ريو Rio

ريو Rio تم تطويرها بناء على كيا برايد وبتصميم وهندسة كورية لتصبح واحدة من انجح واشهر السيارات الاقتصادية المدمجة فى العالم

قديم 27-06-2012, 09:15 AM
salehahmed22 salehahmed22 غير متواجد حالياً

salehahmed22 is on a distinguished road
افتراضي طلب:هل كيا ريو2012 ام اكسنت ار بى

الشكرالسلام عليكم
كونت عاز اسأل حضرتك على حاجه انا انشاء الله هاجيب عربيه زيرو ومحتار ما بين ال اكسنت ار بي ال فول اوبشن اوتاماتيك فئه 112الف وبين العربيه اليعجبانى اوى كبودى كيا ريو2012 المواصفات الخليجى سيدان ال جنط ال17 مش المصرى جنط15 انا خايف منها بس عشان عربيه مش منتشره ومتورها 1400cc خصوصا ان الفر فى الفلوس مش كتير فلوحد يعرف يساعدنى يا جماعه له جزيل
قديم 27-06-2012, 09:33 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب:هل كيا ريو2012 ام اكسنت ار بى

انا انصحك تفكر في عربيات تاني غير دول لان الار بي صاجها ورقة ولو نفخت فيه تلاقيه اتنى وواطية عن الارض ولو حملت اتنين ورا تلاقيها لزقت في الارض
اما الريو فهيا جميلة لكن قطع غيارها هتتعبك اوي لان قطع غيارها مش منتشرة والعربية اصلا مش منتشرة ودا حال كل عربيات الريو عموما
نصحتي ليك فكر في الاوبترا او الصني الجديدة عربيات محترمة وجميلة وقطع غيارها منتشرة (لكن قطع غيار الصني لسا بتقول ياهادي) واعتقد انها افضل سيارات في الفئة دي
وتقبل تحياتي
قديم 27-06-2012, 11:20 AM
salehahmed22 salehahmed22 غير متواجد حالياً

salehahmed22 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

انا انصحك تفكر في عربيات تاني غير دول لان الار بي صاجها ورقة ولو نفخت فيه تلاقيه اتنى وواطية عن الارض ولو حملت اتنين ورا تلاقيها لزقت في الارض
اما الريو فهيا جميلة لكن قطع غيارها هتتعبك اوي لان قطع غيارها مش منتشرة والعربية اصلا مش منتشرة ودا حال كل عربيات الريو عموما
نصحتي ليك فكر في الاوبترا او الصني الجديدة عربيات محترمة وجميلة وقطع غيارها منتشرة (لكن قطع غيار الصني لسا بتقول ياهادي) واعتقد انها افضل سيارات في الفئة دي
وتقبل تحياتي
شكرا على الرد الجمل بس انا عايز عربيه شكلها انيق زى ال ريو وال ار بى الصنى الجديده جميله بس انا اسمع انها لسه بالحجز وانا عايز حاجه فى حدود 115 الف وشكرا على الرد الجميل
قديم 30-06-2012, 12:40 PM
الصورة الرمزية amrtoti
amrtoti amrtoti غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم مصرى عربى
التخصص العملى: مهندس معمارى
هواياتي: كرة القدم

amrtoti is a jewel in the roughamrtoti is a jewel in the roughamrtoti is a jewel in the roughamrtoti is a jewel in the rough

انصحك بالريو الجديدة طبعا جميلة جدا وشيك وهتنتشر جدا وقطع الغيار متوفرة دا غير الكماليات والاكسسوارات الى بتنزل لكل الكورى انا كان معايا صنى وبعتها والصنى الجديدة وحشة جدا كشكل مش عجبانى بصراحة اتوكل على الله وهات الريو بس انصحك بالخليجى مش المصرى لانه احلى بكتير
قديم 30-06-2012, 03:12 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

لو كنت قولت مبين الاربى و الريو الوكيل كنت هقولك الاربى اما دلوقتى اختلف الامر عشان الخليجى دى والله تحفه انا شفتها مره من الخارج بس كانت هاتشباك مختلفه تماما عن الوكيل بس فعلا عربقيه تحفه وانصحك بالريو الخليجى اما عن موضوع قطع الغيار ففى توكيل مفتوح مخصوص للعربيات الخليجى ده على حد علمى

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/