العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 30-12-2011, 02:23 PM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الى مؤيدى المجلس العسكرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din مشاهدة المشاركة

بردة حضرتك مش واخد بالك من شى مهم اصلا مفيش قانون بيقول انك تحت الكلابش فى ايد متهم وهو خارج من المحكمة الى سيارة الترحيل صح
انسى ال بيحصل قبل كدة فى جمعيات حقوق انسان والعالم كلة بيتفرج انت عايز محامى من فرنسا يجى يدافع عن العادلى

اولا انا لا ادافع عن العادلى ولا هو من بقية عائلتى
كل ال عايز اقولة شى مهم حضرتك نقل صور صح طيب ممكن توضح لينا اصل الصورة الاولى بالدليل من ال فى الصورة وسببة اية
طيب مصدر الصورة اية يعنى من ال صور الصورة الاولى دة

لية حضرتك سيبت كل كلامى وعايز تقلب الموضوع على انى بدافع عن العادلى

باعلى صوت انا بدافع عن البلد وعايز الناس تركز فى شغلها ونبطل ننكل معلومات وصور واحنا مش متاكدين من مصدرها
ممكن بما ان حضرتك ناقل الخبر تثبتلى شى واحد بس ان ال نقل الصورة او صورها دة نعرفة انة مش فاسق
كما قال الرسول صلى الله علية وسلم فى (اذا اتاكم فاسق بنباء بتبينوا
انا عايز مصدر الصورة يعنى ال صور الصورة دة او غيرها
يعنى منبقاش ناس بتتداول اخبار ونقول انها صحيحة
برضة مش معنى كدة ان جميع مصادر الصور كاذبة بس اكيد فى نسبة كبيرة كاذبة انا واحد من الناس مبقتش عارف اصل الصورة الكاذبة من الحقيقية

فيريت اشوف اى صورة البطل الحقيقى ال صورها
نقول كمان ولا كدة كفاية
لا طبعا كلامك غلط، هناك قانون بوضع الكلابشات فى أيدى المتهمين فى المحكمة (فما بالك بالمجرمين المحكوم عليهم بالسجن) وتلك مهمة قائد حرس المحكمة وأنا تأكدت من ذلك بسؤال صديق لى كان قائد حرس محكمة ومن محبى العادلى ولكنه كان صريح جدا فى الرد.
وفى نفس الوقت لايوجد قانون بوضع الكلابشات فى يد متهم أثناء العلاج.
وياترى حضرتك عايز نجيب كل من صور كل صورة اسمه وعنوانه ووظيفته.
وصحيح الآيه وليس الحديث كما ذكرت " يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين" فياريت قبل أن تكتب أيات الله أن تتبين الصحة فيها.
هذه الآيه ليست فى موضعها.
الواضح من كل ردودك الجدال للبعد عن الحقيقة.

قديم 30-12-2011, 02:58 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atgps مشاهدة المشاركة

لا طبعا كلامك غلط، هناك قانون بوضع الكلابشات فى أيدى المتهمين فى المحكمة (فما بالك بالمجرمين المحكوم عليهم بالسجن) وتلك مهمة قائد حرس المحكمة وأنا تأكدت من ذلك بسؤال صديق لى كان قائد حرس محكمة ومن محبى العادلى ولكنه كان صريح جدا فى الرد.
وفى نفس الوقت لايوجد قانون بوضع الكلابشات فى يد متهم أثناء العلاج.
وياترى حضرتك عايز نجيب كل من صور كل صورة اسمه وعنوانه ووظيفته.
وصحيح الآيه وليس الحديث كما ذكرت " يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين" فياريت قبل أن تكتب أيات الله أن تتبين الصحة فيها.
هذه الآيه ليست فى موضعها.
الواضح من كل ردودك الجدال للبعد عن الحقيقة.
بالتوفيق طلام حضرتك متاكد من مصدر الصورة وواثق فية وعارف ابعاد الامور جيد فى نقل اى خبر
بس لى سؤال واحد لحضرتك حضرتك شايف من اصلح بلد الجيش فى ادارة البلاد وهل من تراة صالحا ملاك لن يكون لة اخطاء وهل الشعب بجميع فئاتة هيقبلة ولا بردة بعد 9 شهور نقل علية زى المجلس العسكرى ونفضل فى نفس الدوامة
اسف لعدم دقتى فى كتابة الاية ودة لانى والجميع يعلم ذلك انى بشتغل وبتابع القسم التجارى وامور تانية كثيرة
لان هدفى فى بداية الحوار الى اخرة انى مش ضد حضرتك انا هدفى شى احد لازم نستوعبة كلنا البلد فى حالة من الانهيار الاقتصادى موسسات بتمشى عمالة وموسسات بتبيع وناس بتخفض مرتبات فانا
اعتقد حضرتك فهمت مقصدى
كمان انا مش عايز عنوان كل احد واسمة من ال بيصور الصورة انما عايز اعرف هو من البطل دة اعتقد ال راجل ال نزع علم اسرائيل من فق مبنا السفارة لم يكن مجهول والناس كلها كرمتة افضل تكريم وحتى ال اتصاب فى الثورة فقد عنية بردة معروف وغيرة وغيرة لية بقة الفيديوهات والصور والناس ال بتعمل كدة مجهولة انا احد عايز يعرف الامور كلها علشان زى مفى ناس عيزة البلد تشتغل البلد تنهض لازم كمان نعرف الابطال ال بتوضح لى ولحضرتك الصورة كاملة بصورهم فديوهاتهم صح
على فكرة انا مش عدو لحضرتك علشان الحدية فى الكلام ولا حضرتك عدو لى
قديم 30-12-2011, 03:01 PM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute