العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 09-06-2010, 07:51 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية الالتيا يا شباب

حضرتك قصدك علي سعرها زيرو ولا مستعمله ؟!

حضرتك مش قايل سعرها مستعمله كام اللي معروضه عليك

اما سعرها جديدة انا شايف انه كويس لعدة اسباب

1-عائلية الصالون و الشنطه واسعين جدا و اعدتها مريحه جدا و تقفيلها ممتاز
2-موتور 1600 مع الفتيس المانوال بييدك اداء مرضي جدا سواء في البلد لانه مش بيستهلك بنزين كتير او علي الطرق السريعة لانها بتجيب سرعات عالية كويسه جدا
3-كماليات ملهاش حصر من فتحة سقف لانظمة الفرامل للجنوط ال 16 و ايرباجز و سي دي و المساعد الالكتروني و هكذا فيها حاجات كتير اوي يعني و لما تجربها بنفسك و تجرب الحاجات اللي فيها هتعرف ان كمالياتها حلوه جدا و سعرها مش كتير عليها

IBIZA
قديم 10-06-2010, 03:55 AM
toot70 toot70 غير متواجد حالياً

toot70 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

حضرتك قصدك علي سعرها زيرو ولا مستعمله ؟!

حضرتك مش قايل سعرها مستعمله كام اللي معروضه عليك

اما سعرها جديدة انا شايف انه كويس لعدة اسباب

1-عائلية الصالون و الشنطه واسعين جدا و اعدتها مريحه جدا و تقفيلها ممتاز
2-موتور 1600 مع الفتيس المانوال بييدك اداء مرضي جدا سواء في البلد لانه مش بيستهلك بنزين كتير او علي الطرق السريعة لانها بتجيب سرعات عالية كويسه جدا
3-كماليات ملهاش حصر من فتحة سقف لانظمة الفرامل للجنوط ال 16 و ايرباجز و سي دي و المساعد الالكتروني و هكذا فيها حاجات كتير اوي يعني و لما تجربها بنفسك و تجرب الحاجات اللي فيها هتعرف ان كمالياتها حلوه جدا و سعرها مش كتير عليها

يا استاذ محمد متشكر لحضرتك
انا قدامي التيا 2008 بحوالي 90000 ومش عارف دا سعر كويس واللا لا انا مش بسال عن حالتها والكلام ده لانها كويسة وحلوة جدا انا بسال علي اعادة البيع بقي موديل من سنتين بس ينزل تمنها 50000 مرة واحدة؟
طيب ومش منتشرة ليه وهل ليها مشاكل؟ انا سامع انها واطية وبتحك من تحت ؟ده صحيح
قديم 10-06-2010, 04:10 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

العربية جميله وكويسة وبديل لفولكس فاجن الشهيرة بسعر اقل لكن لو كان هذا الا انه توجد عدة علامات استفهام
السيارة لا تمتلك وكيل قوى بمصر
متداوله او انتشارها شبة معدوم ان لم تكن عدة سيارات معدودة على اليد الواحدة
سعر اعادة البيع مخيف وفية خسارة فادحة
يا ترى قطع الغيار منتشرة وممكن تعمل تجربة تنزل وتسال عن حاجتها وتعمل نفسك جدى فى الشراء وتطلب اكصطدام وفوانيس وشوية قطع هامة وضرورية وشوف التوكيل حيرد ويقول اية لان الطبيعى التوكيل لو مش عارف يبيع عمرة ما يخزن قطع غيار بشكل وافر للسيارة مهما اقنعتنى انة محترم مش ممكن يصرف على مركز خدمة وقطع غيار وناس مؤهلين وهما قاعدين بينشوا ومش بيبعوا سيارات الا محدودة
هناك بدائل كثيرة بالمبلغ اللى فى امكانياتك وتحافظ على استثمارك بشكل افضل
اذا السيارة السيات ليست سيئة لكن ظروف سوقها فى مصر غير جيد مطلقا وشبة معدوم وبالتالى انصحك بالعدول عنها حفاظا على استثمارك الخ ودمت بود وتقبل تحياتى
قديم 10-06-2010, 08:50 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toot70 مشاهدة المشاركة

يا استاذ محمد متشكر لحضرتك
انا قدامي التيا 2008 بحوالي 90000 ومش عارف دا سعر كويس واللا لا انا مش بسال عن حالتها والكلام ده لانها كويسة وحلوة جدا انا بسال علي اعادة البيع بقي موديل من سنتين بس ينزل تمنها 50000 مرة واحدة؟
طيب ومش منتشرة ليه وهل ليها مشاكل؟ انا سامع انها واطية وبتحك من تحت ؟ده صحيح
90 الف سعر حلو اوي بس اتأكد من حالتها و السعر ده اقل من سعرها العادي في السوق هي بتعمل في حدود 110-120 الف معرفش هو منزل سعرها كده ليه يمكن عشان يبيع بسرعة

بس هي عموما تقيله في بيعها شوية لان مش اي حد بيشتريها لازم حد غاويها بس لو صبرت عليها شوية في البيع هتبيع بسعر كويس مش هتخسر جامد ولا حاجة

ملهاش مشاكل لان محركها و عفشتها موجودين في الليون و الجولف و دول منتشرين اكتر منها و مظهرلهمش مشاكل !

كل السيات و الفولكس واطي عشان الثبات انا عربيتي اساسا واطيه مش عاليه و لازم تاخد المطب براحه و كده والدي من مدة كده حطلها علايات ورا هي لسه ثابته و كل حاجة بس ثباتها اتأثر بالعلو ده يعني قل بنسبة 25-30% تقريبا فا هما عارفين بيعملوا ايه و وطو العربية ده مش عيب بالعكس بيديها ثبات رائع

IBIZA