مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   حد يواسيني ... منتهي الإستهتار (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=21760)

khaled al sharif 09-03-2010 01:15 PM

حد يواسيني ... منتهي الإستهتار

حد يواسيني والله زعلان جدا ... عربيتي السيراتو الجديده إتخبطت ... الموضوع حصل يوم السبت عندنا في العبور وأنا رايح الشغل عديت علي الصيدلية عشان أجيب حاجه للصداع .... الشوارع فاضيه والجو جميل وكانت الساعة تقريبا 9صباحا ... ركنت عدل بحزا الرصيف ودخلت الصيدلية في الجانب الأخر من سنتر عندنا في العبور إسمه سنتر الياسمين .... المهم بعد عشر دقايق رجعت لاقيت الكشاف اليمين الامامي مغدغ والإكصدام الامام من ناحية اليمين مكسور هو وقربة غسيل الزجاج وكبوت العربية مطبق من الناحية اليمين وطالع فوق البربريز من جهة اليمين .... انا صعقت لما شوفت الموقف ده ... ولاقيت الراجل بتاع الفرن الأفرنجي بيقولي الموتسيكل إللي خبطلك العربية جري من هنا إلحقه ...... قلت طب ها لحقه إزاي ... من غير عربية .... طب خدت نمره قالي ملحقتش ..... حد يواسيني بجد متضايق من فوضي الشوارع وقلة الضمير وماليش نفس خالص ( أنا مش معترض علي قدر الله فإنه لا يغني حذر من قدر ) بس إتلاف أموال الناس بقي سهل جدا الأيام دي ... ها أقول إيه حسبنا الله ونعم الوكيل ptmnlo123per172

bmkbmk 09-03-2010 01:27 PM

رد: حد يواسيني ... منتهي الإستهتار

لا حول ولا قوة الا بالله
معلهش ربنا ربنا يعوض عليك يا رب
و الحمد لله انها جت فى العربية ,, الفلوس متعوضة بإذن الله

POP EL GAMED 09-03-2010 01:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled al sharif (المشاركة 146093)
حد يواسيني والله زعلان جدا ... عربيتي السيراتو الجديده إتخبطت ... الموضوع حصل يوم السبت عندنا في العبور وأنا رايح الشغل عديت علي الصيدلية عشان أجيب حاجه للصداع .... الشوارع فاضيه والجو جميل وكانت الساعة تقريبا 9صباحا ... ركنت عدل بحزا الرصيف ودخلت الصيدلية في الجانب الأخر من سنتر عندنا في العبور إسمه سنتر الياسمين .... المهم بعد عشر دقايق رجعت لاقيت الكشاف اليمين الامامي مغدغ والإكصدام الامام من ناحية اليمين مكسور هو وقربة غسيل الزجاج وكبوت العربية مطبق من الناحية اليمين وطالع فوق البربريز من جهة اليمين .... انا صعقت لما شوفت الموقف ده ... ولاقيت الراجل بتاع الفرن الأفرنجي بيقولي الموتسيكل إللي خبطلك العربية جري من هنا إلحقه ...... قلت طب ها لحقه إزاي ... من غير عربية .... طب خدت نمره قالي ملحقتش ..... حد يواسيني بجد متضايق من فوضي الشوارع وقلة الضمير وماليش نفس خالص ( أنا مش معترض علي قدر الله فإنه لا يغني حذر من قدر ) بس إتلاف أموال الناس بقي سهل جدا الأيام دي ... ها أقول إيه حسبنا الله ونعم الوكيل ptmnlo123per172

قدر الله وما شاء فعل متزعلش نفسك هى اى عربيه جديده لازم تتخبط بس انت ونصيبك بقى مابين حكه لغايه خبطه كبيره
انما معلش انا عندى سؤال مهم هى كل الخساير دى عشان موتوسيكل خبطها؟؟؟؟؟ptmnlo123per144

atgps 09-03-2010 01:32 PM

قدر الله وماشاء فعل
أنا معاك فى أن فوضى الشوارع وصلت الى حد مش موجود فى أى دولة آخرى، وليس لنا الا أن نقول فرج الله قريب انشاء الله

مورو 09-03-2010 01:33 PM

"لتبلون فى أموالكم وانفسكم "صدق الله العظيم , ودا طبعا بلاء فلتصبر ولتحتسب -"ما اصاب من مصيبه فى الأرض ولا فى انفسكم الا فى كتاب من قبل ان نبراها ان ذلك على الله يسير لكى لا تأسوا على ما فاتكم ولا تفرحوا بما ءاتكم والله لايحب كل مختال فخور"صدق الله العظيم -فالحمد لله ان المصيبه جت فى الحديد اللى يمكن تعويضه وانها مجتش فى النفس -وربنا يعوضك خير ان شاء الله

الساعة الآن 01:48 PM.