مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جولف GOLF (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=194)
-   -   اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=106019)

hamed2020 06-01-2013 05:02 PM

اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده

السلام عليكم
احنا جابنا من حوالي شهر و نص عربيه جولف 1 موديل 76 متور 1100 سي سي
صاحبها جايبها من سفاره المانيا سبور باب واحد و بعد ما جبها سافر كندا و علي حسب كلامه انها فضلت في الجراج 17 سنه و دلوقت رجع مصر و معاه باسات و عايز يبيع علشان يجيب فتيس جديد بتمنها
المهم شوفنها وكده و كل الناس فالت انها زي الفل لكن زي ما الراجل ما قلنا عايزا طقم سنبر ب500 جنيه و خصمنهم من فلوسها لكنها ولا رشه دواخل ولا خوارج فبريكه و بفرش المصنع من 76
و مسيت بيها بعد 3 ايام وقفت بيا في النص الشارع سبتها نص ساعه راحت مشيت عادي و عملتها تاني واكتشفنا انها طلمبه بنزين و غيرناها
المهم بعد ما مشيت بيها بفتره صغير سلك البنزين اتقطع والحمد لله ان في ميكنيكي في الشارع الي ورايا و بعدين حسيت انها اما باخد مطب ورا بتتهز جامد و سالت العفشجي الي تحتي قلي ان ورا عايز مساعدين
دا غير اني رحت نضفت الكربراتير و الرادير كان بيطلع طينه
و باقلي اسبوع كده كل ما افرمل اسمع صفاره بس مش عليا فمتوع انه طقم تيل فرامل
دا غير بقي ان انا و اصحابي بنروح نادي القطاميه في القاهره الجديده فطبعا الطريق مفتوح جري العربيه بطه بلدي مش راضيه تعدي 100 خنقتني و كمان نسيت اقلكم بدخن دخان ابيض بس علي خفيف و كمان ام ادورها الصبح لازم افضل دايس بنزين علشان متفصلش دا غير اني مغيرلها بوجيها مرتين علشان المكنه بتعرق زيت
و كمان عايز طقم دبرياج علشان فيها رجرجه غريبه
--------------------------------------------------------------------------------------
دلوقتي بقي السؤال
اشتري مكنه استيراد بالنص كامل و اغير عفشه طبعا و الفرامل و لو ممكن التابلوه من الحرفين
و لا اعمل كللللللللللل الشغل ده
(طقم شمبر + عفشه ورا + طقم تيل + طقم ديبرياج ) والله اعلم عايزه ايه تاني لانها متغيرش فيها مسمار كله الماني
ولا اعمل كل الشغل دا
و في الحالتين دا يتكلف كام و دا كام
و كمان للاسف عايز اغير لونها و لا حتي اديها وش لانها مترشتش حتي نظافه من سنه 76 و لونها كريم بيتوسخ بسرعه جدااااااااا:070104~242::0 70104~242:

Hisham.Elgazzar 06-01-2013 07:12 PM

رد: اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده

نص جولف 2 كامل من بورسعيد تفضيه فى عربيتك بعد عمل اللازم من سمكرة ودوكو
اشتريتها بكام وهى مرفوعة 17 سنة على كلام البياع ؟؟

hamed2020 06-01-2013 07:34 PM

بكام بقي النص الكامل ده
و بعدين هوصله ازاي من بورسعيد لهنا

Hisham.Elgazzar 06-01-2013 07:48 PM

5-7 بس يكون من حد ثقة
او من الحرفيين لو هتعمل السمكرة والدوكو هنا

hamed2020 06-01-2013 07:57 PM

اوك شكرررررررا بس بيتهيالي 7 كتير و هو ممكن 4 او 5 5.5
وللاسف معرفش حد لا ثقه ولا غيره
بس الي بفكره فيه ان هناك في ميكانيكيه جولف هاخده معايا و هو يضمنه و مش هدفع كل الفلوس ابقي مبلغ و بعد اسبوغين لو تمام ادفع الباقي لو مش تمام يشوفلي واحد تاني او عند حد تاني
بس بالنسبه للمتور بتاعي هم هيشتروه ؟
والمرور انا سمعت انهم لازم يبعهولي زي العربيه في الشهر العقاري

الساعة الآن 06:51 PM.