مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   ياريت كل واحد يدخل يحط رأية ويسيبو ويمشى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=43684)

الكشفى 20-12-2010 01:38 PM

ياريت كل واحد يدخل يحط رأية ويسيبو ويمشى

طبعا بعد ما تخلصت من البيجو ولا يمكن ارجعلة تانى لان تكاليفة نار وعت العربية والحمد للة بفكر اجيب عربية صغيرة قوى وتحقق المعادلة انا سديت بأغلب تمن العربية سلفة البنك وابتديت انام مرتاح واتبقى معايا 8000 جنية ومعنديش استعداد لاى سلف او اقساط او خلافة اهل يا ترى ممكن اجيب عربية ولا توكتوك
ولو عربية هتكون اية انا داخلة دماغى الديهاتسو شاريد لانها مع واحد صديقى فى مصر وكل ما انزل اغتت علية واخدها واقضى مشاويرى والغريب انى رحت بيها اسكندرية وكانت ممتازة على الطريق وماشية لغاية 120 كويس
ناس تقولى خليك فى 127 & 128 & 1300 وانا مش عارف
وبما انى حاسس انكم اخواتى قلت اعرض الموضوع عليكم وناخد رأى
بعض وما خاب من استشار

Bahi 20-12-2010 02:01 PM

رد: ياريت كل واحد يدخل يحط رأية ويسيبو ويمشى

ربنا يرزقك بكل ما تتمناة فى الدنيا والآخرة ... أنا حقول رأيى المتواضع وأسيبة وأمشى طبقا لتعليماتك:

128 أحدث موديل ممكن فى حدود الامكانيات بعد الكشف عليها جيدا وبخاصة الشاسية (العلب) والركب

وربنا يوفقك لما فية الخير...

tom_gr 20-12-2010 02:07 PM

8000???
صدقنى والله الاحسن تصبر وماتجبش عربية دلوقتى وتستنى لحد ماربنا يرزق بمبلغ اكبر شويه على الاقل 7 الاف كمان

ليه بقى
لانك لو جبت حاجة بالمبلغ ده اولا هاتلاقيها ميتة ومتحلله كمان - غير كده هاتصرف عليها شهريا دم قلبك - ثالثا- انت هاتتخنق من مشاكلها وهاتركنا ولو فكرت تبعها هاتلزق فيك ومش هاترضى تسيبك

ده راى

مهند سالم 20-12-2010 02:27 PM

سامحني أنا مش عارف إزاي 8000 جنيه هيجيبوا دايهاتسوا شاريد. طبعا الشاريد أغلى من كدة الضعف على الأقل إن ما كانش أكثر.
ثانيا الشاريد قطع غيارها غالية وقليلة، وهتضطر في بعض الأحيان تنزل بورسعيد.
ثالثا المبلغ ده يا دوب يجيب 128 موديل سبعينات وبحالة تعبانة كمان.
فياريت تصبر شوية وتعملك جمعية كدة كويسة وتزود وتجيب حاجة كويسة عشان ما تتعبش وتبات كل يوم عند الصنايعية، وربنا يوفقك

الكشفى 20-12-2010 02:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr (المشاركة 319080)
8000???

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr (المشاركة 319080)
صدقنى والله الاحسن تصبر وماتجبش عربية دلوقتى وتستنى لحد ماربنا يرزق بمبلغ اكبر شويه على الاقل 7 الاف كمان

ليه بقى
لانك لو جبت حاجة بالمبلغ ده اولا هاتلاقيها ميتة ومتحلله كمان - غير كده هاتصرف عليها شهريا دم قلبك - ثالثا- انت هاتتخنق من مشاكلها وهاتركنا ولو فكرت تبعها هاتلزق فيك ومش هاترضى تسيبك

ده راى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi (المشاركة 319076)
ربنا يرزقك بكل ما تتمناة فى الدنيا والآخرة ... أنا حقول رأيى المتواضع وأسيبة وأمشى طبقا لتعليماتك:

128 أحدث موديل ممكن فى حدود الامكانيات بعد الكشف عليها جيدا وبخاصة الشاسية (العلب) والركب

وربنا يوفقك لما فية الخير...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم (المشاركة 319099)
سامحني أنا مش عارف إزاي 8000 جنيه هيجيبوا دايهاتسوا شاريد. طبعا الشاريد أغلى من كدة الضعف على الأقل إن ما كانش أكثر.
ثانيا الشاريد قطع غيارها غالية وقليلة، وهتضطر في بعض الأحيان تنزل بورسعيد.
ثالثا المبلغ ده يا دوب يجيب 128 موديل سبعينات وبحالة تعبانة كمان.
فياريت تصبر شوية وتعملك جمعية كدة كويسة وتزود وتجيب حاجة كويسة عشان ما تتعبش وتبات كل يوم عند الصنايعية، وربنا يوفقك

اولاً انا اشكركم قوى جداً خالص وصدقونى بحبكم جداً
وبخاصة الاساتذة
tom_gr
Bahi الاسكندرانى
مهند سالم

لو مفيش حل ممكن اصبر اهى عربية الشغل معايا طول ما فى شغل رصف بتقضى مصلحة بس على فكرة انا جايب الشاريد موديل 80 لواحد صحبى ب 8500 جنية
ونصبر يمكن ربنا يعدل الحال

الساعة الآن 06:02 AM.