العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 24-07-2011, 06:22 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التقرير الاول عن الالنترا الشكل الجديد

شكراً على التقرير ....وفعلاً العيوب الصغيره زى موضوع الساعه بيضايق بس أعتقد كل الحاجات البسيطه تتضبط مع صيانة الالف الاولى وربنا يبارك لك فيها..............

وعايزين تستمر معانا فى التقارير عن العربيه بعد الاستخدام ..وملاحظاتك عليها.....

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"
قديم 24-07-2011, 07:43 PM
احمد باشا احمد باشا غير متواجد حالياً

احمد باشا has a spectacular aura aboutاحمد باشا has a spectacular aura about

طب ممكن اعرف انت عملت ايه فى العيب اللى كان عندك موضوع اللوك بتاع الأبواب ده اللى مش بيقفل لوحده وكمان موضوع الأزرار اللى مش بتنور
انا عملت صيانه ال 1000 من يومين و سالت في التوكيل علي موضوع اللوك والازرار الي مش بتنور
وكان الرد كالاتي بالنسبه للوك العربيه مش بتعمل لوك اتوماتيك ده تقريبا موجود في الفئات العاليه بس لانه مكتوب في كتالوج العربيه انه مش متوفر في كل الفئات
بالنسبه للزراير قالولي انها اصلا مش بتنور وانا شايف ان ده عيب في العربيه

.وفعلاً العيوب الصغيره زى موضوع الساعه بيضايق بس أعتقد كل الحاجات البسيطه تتضبط مع صيانة الالف الاولى وربنا يبارك لك فيها..............
فعلا اتزبطت الساعه والكاسيت وانا بعمل صيانه ال 1000 وانا هقول الطريقه عشان اي حد يكون عنده المشكله دي يعملها
وانت قاعد قدام الدركسيون عند ركبتك الشمال فيشه الكمبيوتر هتشيل الغطا بتعاها هتلاقي زي زرار كده معمول لتحت هتعمله لفوق وبس علي كده

حضرتك جبتها بكام و فيها شاشة اللي بتكشف الضهر وانت جايب المارش ؟ و فيها أوبشنز ايه ؟
لا مفيش فيها الشاشه الي بتكشف الضهر دي تقريبا موجوده في الفئات العاليه وبس
انا جايبها زياده عن البيزك ب abs + 1airbag
وجايبها في اول دفعه ب 128.5 و غليت دلوقتي 1.5 يعني بقت ب 130 من اول الدفعه التانيه
قديم 24-07-2011, 11:12 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

شكرا على التقرير الوافى
و خليك واحدة واحدة معانا

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 24-07-2011, 11:28 PM
ahmedlion599 ahmedlion599 غير متواجد حالياً

ahmedlion599 is a jewel in the roughahmedlion599 is a jewel in the roughahmedlion599 is a jewel in the rough

ألف مبروك وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 24-07-2011, 11:45 PM
الصورة الرمزية Ahmed ELderiny
Ahmed ELderiny Ahmed ELderiny غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical & Automatic Control Engineer

Ahmed ELderiny is a glorious beacon of lightAhmed ELderiny is a glorious beacon of lightAhmed ELderiny is a glorious beacon of lightAhmed ELderiny is a glorious beacon of lightAhmed ELderiny is a glorious beacon of light

السلام عليكم
ربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها ويبارك لك فيها