العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 21-08-2016, 01:08 PM
Alinewsuez Alinewsuez غير متواجد حالياً

Alinewsuez is on a distinguished road
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الهيونداي والكيا ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

معايا النترا 2013 كامله في مشكله في الكاسيت بيكون شغال كويس بس ساعات بيهنج والزراير بتعلق ايه الحل
وهل ممكن اغيره بشاشه أندرويد؟
واجبها منين. وحكام؟
قديم 09-10-2016, 10:27 PM
1Abdo mohamed 1Abdo mohamed غير متواجد حالياً

1Abdo mohamed is on a distinguished road
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الهيونداي والكيا ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

لو سمحت ياباشا انا عندي مشكله بقالها يومين
عربيتي كيا ريو 2013 كنت ف الشغل بيها امبارح وانا مل شويه لازم انزل من العربيه وارجعل اشغلها تاني عشان بتنقل كتير اول مافتحت الكونتاكت ظهرة لمية الاعطال وبتدي فلاش ولما افتح الكبوت والكونتاكت مفتوح بسمع صوت تكتكه والعربيه مابتدورش سبتها 5 دقايق بجرب تاني اشتغلت
اتحركت بيها حوالي 100 متر وسبتها 5 دقايق ورجعت اشغلها تاني نفس المشكله وبردو افضل احاول معاها اشيل المفتاح من الكونتاكت واسيبها شويه وهكذا لحد ماتشتغل روحت لميكانيكي ف المنصوره بعتني لمهندس كشف ع العربيه بالكمبيوتر كان ف عطلين startup relay march
وعطل تاني مش فاكره المهم العربيه دارت عنده ومشيت بيها ووقفت وانا ف الطريق راجع لشغلي
اجربها اطفي العربيه واحط المفتاح ف الكونتاكت الاقي مافيش فلاش من لمبة الاعطال وتشتغل عادي
المهم رجعت المشكله بعد مرتين او تلات مرات استنيت عليها ورجعت اشتغلت
رجعت بيها للمهندس حطها ع الكمبيوتر تاني ومافيش اعطال بس بردو المشكله موجوده قالي دا تقريبا كنترول فصل الكنترول بتاعي وجرب علي كنترول تاني العربيه اشتغلت تمام قولت اتطمن بردو واسال حد تاني روحت بيها للتوكيل بردو فحصوها بالكمبيوتر ونزلو سوفت وير جديد وقالي جرب مافيش بعدها 5 دقايق وانا ف الطريق قولت اجربها تاني رجعت المشكله
دلوقتي تصليح الكنترول دا علي كلام المهندس 1000جنيه والجديد 3500
سؤالي هل المشكله مشكلة كنترول لان حرام اغرم الفلوس دي كلها وتبقي حاجه تانيه
لان انا لاحظت ان لما العربيه تعمل المشكله دي اسيبها شويه وتشتغل تاني
وبردو دورت علي مواقع اجنبيه كل كلام الناس كان علي حاجات تانيه
قديم 11-10-2016, 08:53 AM
hagag80 hagag80 غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: https://t.me/pump_upp

hagag80 is on a distinguished road

عندي سياره النترا 2010 فيها عيب في الفرامل فيهاحدفه في الفرامل ورجعت الاجهزه بتاعه الفرامل والعيب هو هو ارجو الرد سريعا
قديم 11-10-2016, 12:42 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hagag80 مشاهدة المشاركة

عندي سياره النترا 2010 فيها عيب في الفرامل فيهاحدفه في الفرامل ورجعت الاجهزه بتاعه الفرامل والعيب هو هو ارجو الرد سريعا
حدفة فى الفرامل بمعنى انك لما تدوس فرامل العربية بتذحف من ناحية اكتر من التانية او بتحدف يمين او شمال يبقى تراجع على ماستر الفرامل والتيل والطنابير والديسكات وفوقيهم حالة الكاوتش والعيب مش هيخرج عن حاجة فيهم

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 27-02-2017, 12:01 AM
عبود عبود غير متواجد حالياً

عبود is on a distinguished road
سيارة جديدة رد: أي مشكلة في السيارات الهيونداي والكيا ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

السلام عليكم
عندى
سبارة هونداي النترا 2013العربية فيها ارضى موصل بصفة مستمرة وبيخلى البطارية تسرب والتكيف بيشغل لوحدة ساعات ازرا الطارة غير مضيئة