العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 24-08-2009, 12:46 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندى مشكله مع المياه

وأنا جربت تانى من شويه رفعت غطا الريداتير وجربت مفيش نفخ ميه لبره مع بداية الدوران بس لما بزود بنزين الميه بتفور وتطلع لفوق بيتهيألى ده طبيعى ولا ايه ؟
لو الميه بتتقلب عادي جوه الردياتير اوك مافيش مشكله
انما لو الميه نطرت علي بره و عملت زي نافوره يبقي دا جوان وش السلندر مالوش حل تاني

لاحظت ان فيه تسريب من حته تانيه كمان بس معرفتش أشوف هيا من الريداتير نفسه ولا من مكان التقاء الماسوره المطاط بالريداتير
لازم تتأكد و اعتقد انها من الماسوره المطاط ممكن يكون الافيز بتاعها مش مربوط كويس
لان اي تسريب في دوره التبريد بيسخن العربيه.

حـازم خـضـر

قديم 27-08-2009, 11:18 PM
moh taia moh taia غير متواجد حالياً

moh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant future

السلام عليكم

النهارده روحت للميكانيكى واشتريت معايا جوان وش سليندر علشان يركبهولى
وركبناه الحمد لله وقفلنا العربيه وبعد ما حطينا ميه وقولنا بسم الله ودورنا العربيه لقيت غطا القربه بيحدف ميه كأنه حنفيه ومفتوحه
بصراحه أنا اتقفلت جدا وحسيت ان اليوم راح على الفاضى
المهم هو عنده عربيه قديمه زى بتاعتى بالظبط بياخد منها قطع غيار قولتله هات غطا القربه بتاعها نجربه حطيناه الميه وقفت
خدتها مشوارين كده ورجعتله مفيش ميه تقريبا غير نقط بسيطه جدا
الغريب بقى ان احنا حطينا الغطا القديم تانى وجربت برضه مجابتش ميه ههههه شكلها كده راكبها عفريت ولا ايه
المهم انا قولتله يرجعلى الغطا بتاعه تانى ( مجرد راحه نفسيه ) ومشيت بالعربيه حوالى 40 كيلو ورجعت الموضوع كويس ومفيش ميه بتنقص الحمد لله

معلش أنا طولت عليكم بس حبيت أقول الى حصل يمكن حد تانى يستفيد منه

وتقبلوا تحياتى وكل عام وأنتم بخير
قديم 28-08-2009, 12:05 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

يبقي الغطا بتاعك هو اللي وحش
ويمكن يكون السكس بلف بتاعه بيعلق
هات غطا جديد احتياطي و خليه معاك
اول ما تعمل الحركه دي ركب الجديد

حـازم خـضـر

قديم 28-08-2009, 12:24 AM
moh taia moh taia غير متواجد حالياً

moh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

يبقي الغطا بتاعك هو اللي وحش
ويمكن يكون السكس بلف بتاعه بيعلق
هات غطا جديد احتياطي و خليه معاك
اول ما تعمل الحركه دي ركب الجديد
شكرا لرد حضرتك وان شاء الله هعمل كده فعلا
قديم 03-10-2009, 07:40 PM
محمد ناشد محمد ناشد غير متواجد حالياً

محمد ناشد has a spectacular aura aboutمحمد ناشد has a spectacular aura aboutمحمد ناشد has a spectacular aura about

كويس انك امنت غيرت الجوان لأن أهم حاجة المية بتاعت العربية والزيت طبعاً واهم حاجة بعد كده تخللي بالك من الحرارة في التابلوة تنتبه لها دايما ومتخافش من تسريب المية مؤقتاً وشوف لو فضلت تسرب معاك يبقى عليك وبتاع راديتيرات يفخص دورة المية كلها والكاوتشات . وبالتوفيق محمدناشد