العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 06-02-2012, 12:27 PM
الصورة الرمزية mohammed fathi
mohammed fathi mohammed fathi غير متواجد حالياً

mohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فاتورة الغاز زادت يا جماعه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

انا برده فاتورة الغاز جت اخر شهرين 32 و 35 ج علي التوالي مع اني كنت بدفع بالكتير 9ج حسبي الله ونعم الوكيل احنا حتي مش متساويين مع الاسرائليين اللي بيستعملو غازنا

اه والله فعلا عندك حق حتى يساوونا باسرائيل حتى ويجوا على نفسهم

إذا أرهقتك هموم الحياة،
وهمك منها عظيم الضرر ، وذقت الامرين حتى بكيت ،
وضج فؤادك حتى انفجر ، وسدت بوجهك كل الدروب ،
وأوشكت أن تسقط بين الحفر ، فاسجد إلى اللــــه في لهفة،
وبث الشكاة لرب البشر
قديم 06-02-2012, 03:03 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold

انا اكتر فاتورة غاز دفعتها كانت 8 جنيه

استني اشوف فاتوره الشهر دا

قديم 07-02-2012, 02:30 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mainz مشاهدة المشاركة

يعنى انتى بتدفع كام اخر الشهر بعد الاستهلاك العادى .؟ مهم جدا للافاده
اصل انا مزودين عليا السعر فى سنه مرتين يعنى مزودين تقريبا 160 جنيه فى الشهر فى خلال سنه واحده الله يخرب بيوتهم كل شركات الغاز والمشكله بيقولولى انى موفر فى الاستهلاك فى خلال السنه ديه رغم زللك زودوا الاسعار وحجتهم ان الاسعار العالميه بتزيد
160 جنيه في الشهر زياده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أكيد حضرتك عند حمام سباحة وبتسخنه طول الوقت
اصل 160 جنيه زيادة على الفاتورة في الشهر دي تبقى قصدها أستهلاك غير عادي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

انا فعلا لاحظت زياده عندي في الايصال بس محططتش في دماغي
أصل الموضوع كله جنيهات بسيطه عشان كده الناس مابتحطش في دماغها ومابتدئئش
والحكومة بتستغل عدم إهتمام الناس بالجنيهات البسيطه و تبدأ تلهف مننا مئات الملايين وإحنا مش حاسين
اكيد فاتورة حضرتك ما بتعديش الـ30 جنيه عشان كده مابتفرقش معاك لكن المسألة مش مسألة الإجمالي كام المسألة مسألة قيمة الشيء كام

وربنا يسهل ونعرف إحنا رايحيين على فين
قديم 07-02-2012, 02:55 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

عيل مشكلة المحصل اللى جالك ده يابايو

والله كنت هاظبطه يا "ابو نورا" بس أنا إللي ماكنتش رايق
بس على أي حال أديته كلمتين كده خلوه يقصر في الكلام ويفتح باب الاسانسير ويجري

اعتقد صعب نوصل لتسعير عادل او مقنن دلوقتى ومفيش خريطة لموارد مصر الطبيعية وحساب عن ما يتم تصديرة وما هو مخصص للاستهلاك المحلى وهل يدخل فى حسبة الدعم ولا يباع بالاسعار العالمية ولا ايه ولا ايه
وهل ده معناه إنهم يحصلوا من قوت الشعب ؟
وهل عدم وجود ما ذكرته وأكثر يعطيهم الحق في مضاعفة أسعار الغاز بهذا الشكل ؟
وماتنساش إن مصر عندها ثروة من الغاز الطبيعي لا تحصى وتكلفة إستخراجه مش باهظة ولم تدعم الدولة في dوم من الايام الغاز الطبيعي
ياراجل دول كانوا بياخدوا انبوبة البوتجاز ويوصلولك الغاز دلوقتي بياخدوا اكتر من 1600 جنيه

استمتع بالتهييس الحكومى وان شاء الله تتعدل
أخر واحد سمعته بقول كلمة تتعدل كان الشاعر "عبد الرحمن يوسف" وبعد ما قالها بكام شهر قامت الثورة المصرية
إسمع كده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

انا برده فاتورة الغاز جت اخر شهرين 32 و 35 ج علي التوالي مع اني كنت بدفع بالكتير 9ج حسبي الله ونعم الوكيل احنا حتي مش متساويين مع الاسرائليين اللي بيستعملو غازنا
الأسرائيليين يتفقوا مع "حسين سالم" و "مبارك" إنهم ياخدوا الغاز مدعم
لكن إحنا ناخده بزيادة

لـ"مبارك" واعوانه

التعديل الأخير تم بواسطة Payoo ; 07-02-2012 الساعة 03:10 PM
قديم 07-02-2012, 03:40 PM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute