العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 08-06-2011, 05:02 PM
moatazfarag moatazfarag غير متواجد حالياً

moatazfarag will become famous soon enough
افتراضي رد: بعد صيانة الالف فى ابو رواش الله لا يسامحهم

انا معاهم في الراي طبعا بس المهم انهم هما يكونو معاك في نفس الراي ومايضحكوش عليك بكلمتين في الهجايص علشان تمشي وخلاص
قديم 08-06-2011, 05:39 PM
AMRSAID127 AMRSAID127 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشغل طلمبات

AMRSAID127 will become famous soon enough

على فكرة النتشة إلى مع تشغيل التكييف دى عادية ودى صوت تلقيط الكباس
قديم 12-06-2011, 01:28 PM
goudamahdy goudamahdy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جراح عظام

goudamahdy will become famous soon enough

اخيرا لقيت واحد زيي
انا معايا نيسان صني 2011 وروحت عملت صيانة ف التوكيل بتاع نيسان اللي ف ابو رواش برضو بصراااااحة ..................
" بوظولي العربية :النور الامامي الشمال فصل والكلكس صوته ضعف"

دول اقل ما نقوله عنهم انهم صبيان صنايعية وبيجربوا في الخلق

علي حد علمي ف العربيات موضوع سخونة الكاوتش ده حاجة مش كويسة خالص والنتشه بتاع التكييف انا معاك انها ممكن تكون طبيعية بس مش لدرجة انها تطفي العربية اكيد هما لعبو ف الكمبيوتر بتاع العربية لانو هو اللي بيعمل اعادة توزيع للبنزين بتاع الموتور لما تشغل التكييف .
وفيه حاجة مهمة عاوز اسالك عليها حالة العربيثة ايه لما كنت بتشغل التكييف قبل كدة وحالة السحب بتاعها ايه دلوقتي؟؟؟

والف مبروك صيانة الألف وربنا يباركلك فيها انا بصراحة الفلوس قصرت معايا لولا كده كنت جبت النترا
بس برضو النيسان أسد
قديم 12-06-2011, 02:03 PM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute

يابشا بالنسبه ان الاطارات سخنه لدرجهانك ماتقدرش تلمسهم ده يدل على ان فيه عيب كبير فى تيل الفرامل وده هتلاقيه احياننا ان المكابح مغلقه بدرجه كافيه لعمل الاحتكاك مما يترتب عليه السخونيه طبعا اكيد ده اثر بدرجه كبيره على اقراص الاطارات .ولازم حضرتك تعمل كشف على الاقراص ان كانت سليمه من عدمه وغير كده تشوف المكابح ان كانت سليمه من عدمه مع التغير ان كانت غير سليمه وده كله بيتم على حساب ابورواش لانه هوا المتسبب فى المشكله
وخلى بالك لازم بعد ما تروحلهم تتاكد بعد كل شويه ان الاطارات مابتسخنش لانها لوة سخنت وانت مش واخد بالك وانتى سايق مسافه طويله ده ممكن يسبب كارثه لقدر الله وربنا يطمنك ويسلمك فى طريقك

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
قديم 12-06-2011, 03:18 PM
epnmasr epnmasr غير متواجد حالياً

epnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond repute

طبعاً ترجع تاني ومتستلمهاش إلا بعد التجربه