العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 21-12-2011, 01:35 PM
man22 man22 غير متواجد حالياً

man22 is a jewel in the roughman22 is a jewel in the roughman22 is a jewel in the rough
افتراضي رد: هشترى اسبيرانزا A516 وعايز رايكم اكشف عليها ازاى قبل الشراء؟؟؟

والله شكلكم ولا بيعتم ولا اشتريتوا صينى قبل كدا . على العموم الى اشترى عربية صيني ينزل يبيع ويبقى يعرض الاسعار علينا هنا . والى بيقول العربية مقلوبة او مسروقة ازاى وصاحبى نقل ملكيتها وفحصنا وعملنا كل حاجة فى المرور. ومش احنا الى هانشترى عربية مقلوبة . اقسم بالله ان اى عربية صينى فى مصر كلها لو نزل سعرها النصف بعد الشراء يبقى انا مبعرفش حاجة . وياريت الناس تبعد عن العربيات الصينى دى لان سوقها مش فى مصر خالص ولا اى حد معترف بيها . وذلك عن تجربة . وبعدين فرق السنين ياعنى فى واحد بيرد وبيقول المفروض ينزل كل سنة مبلغ كذا . الموضوع دا مش ماشى مع الصينى خالص . اسألوا اى تاجر . او فكرة حلوة روح لاى تاجر وقوله انا معايا عربية صينى اى نوع واى موديل وقوله مثلا موديل 2010 وشوف هايقولك اية . اقسم بالله انا قدامى تيجو تعتبر ببلاش وقرفان اخدها من تجربتى وخسارتى فى الصينى . وبعدين انا بقول رآي بلاش موضوع التريقة والكلام الفاضى احنا هنا علشان نفيد بعضنا . هو انا لما اقول كلامى دا والله العظيم انا قاصد النصيحة ليكم ياعنى الراجل صاحب الموضوع دا انا لا اعرفه ولا هو كذلك انا حبيت اعرفكم عن تجربة عقدتنى عن بيع الصينى فقلت عمرى ما هاشترى صينى تانى ولا عايز اركبه وهطلقة بالتلاته . بالتوفيق

التعديل الأخير تم بواسطة man22 ; 21-12-2011 الساعة 01:56 PM
قديم 24-12-2011, 07:52 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة man22 مشاهدة المشاركة

والله شكلكم ولا بيعتم ولا اشتريتوا صينى قبل كدا . على العموم الى اشترى عربية صيني ينزل يبيع ويبقى يعرض الاسعار علينا هنا . والى بيقول العربية مقلوبة او مسروقة ازاى وصاحبى نقل ملكيتها وفحصنا وعملنا كل حاجة فى المرور. ومش احنا الى هانشترى عربية مقلوبة . اقسم بالله ان اى عربية صينى فى مصر كلها لو نزل سعرها النصف بعد الشراء يبقى انا مبعرفش حاجة . وياريت الناس تبعد عن العربيات الصينى دى لان سوقها مش فى مصر خالص ولا اى حد معترف بيها . وذلك عن تجربة . وبعدين فرق السنين ياعنى فى واحد بيرد وبيقول المفروض ينزل كل سنة مبلغ كذا . الموضوع دا مش ماشى مع الصينى خالص . اسألوا اى تاجر . او فكرة حلوة روح لاى تاجر وقوله انا معايا عربية صينى اى نوع واى موديل وقوله مثلا موديل 2010 وشوف هايقولك اية . اقسم بالله انا قدامى تيجو تعتبر ببلاش وقرفان اخدها من تجربتى وخسارتى فى الصينى . وبعدين انا بقول رآي بلاش موضوع التريقة والكلام الفاضى احنا هنا علشان نفيد بعضنا . هو انا لما اقول كلامى دا والله العظيم انا قاصد النصيحة ليكم ياعنى الراجل صاحب الموضوع دا انا لا اعرفه ولا هو كذلك انا حبيت اعرفكم عن تجربة عقدتنى عن بيع الصينى فقلت عمرى ما هاشترى صينى تانى ولا عايز اركبه وهطلقة بالتلاته . بالتوفيق

ماتزعلش ياباشا طالما ان ربنا موفقك كده وبتلاقى الصينى عشره على عشره بتص الثمن ياريت تساعد المنتدى فى شراء السيارات الصينى بنص تمنها لان بصراحة انا ماروحتش عن تاجر وقالى ان فى اسبرنزا 35 الف زى سعادتك كده.:hehe he:...لاتعليق

قديم 17-01-2012, 03:13 PM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice

ياجماعة مش لدرجادى العربية اعادة سعرها واقعة اه بس مش لدرجة دى