العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-12-2011, 01:54 AM
الصورة الرمزية sycho
sycho sycho غير متواجد حالياً

sycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura about
افتراضي رد: هيونداى النترا 2012 ولا هوندا سيفيك 2012

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 مشاهدة المشاركة

الهوندا تكسب طبعا بس اعتقد انها اعلى من فئة الالنترا من حيث السعر وارتفاع سعر قطع الغيار لذا لايجوز مقارنتها بالالنترا لما تقارنها تقارنها بالجيتا او الفنتازيا كدة تبقى المقارنة عادلة
لاء الاتنين نفس الفئة وفرق السعر مش رهيب يعنى الالنترا ب 155000 والهوندا ب 167000 وبعدين انا مش بقارن عشان نعرف مين افضل فى الانتاج وبس انا بقارن عشان انا عاوز اشترى واحدة منهم الاثنين شكلهم عجبنى وامكنياتهم قريبة من بعضها فاضل اهل الخبر الى معاهم العربيات يكلمونا عنهم ويعرفونا كل واحد بيشتكى من اية فى العربية بتاعتة او كان نفسة يكون فيها اية مش لاقية او جهتة مشكلة فى اية او مبهور من العربية عشان عملت معاة اية وهكذا عشان اقدر اقيم من الافضل يدفع فيها المبلغ دة خصوصا انى بشترى كاش مش بقسط فا يتجيب حاجة صح يامتجبش لاكن لو حد بيقسط العربية لو بعد كام شهر معبجتوش ميكملش اقساط ويخصموا الى يخصموا من الفلوس بتاعتك واديك ركبت العربية بالفلوس الى دفعتها الى راحت عليك يعنى بمعنى اصح فياريت ياجماعة نقارن وكل الى عندة حاجة فى نفسة يقولها اهل وسهلا بالجميع

قديم 06-12-2011, 02:06 AM
rooro rooro غير متواجد حالياً

rooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the rough

الاتنين يتقارنو ببعض طبعا وكل المواقع الاجنبية فى كل الاسواق العالمية قارنتهم ببعض
والخلاصة
الركيب يركب هوندا

ثبات وتحكم
قديم 06-12-2011, 02:21 AM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sycho مشاهدة المشاركة

ل الالنترا ب 155000 والهوندا ب 167000
الهوندا ب 157900 جنيه
قديم 07-12-2011, 08:39 PM
الصورة الرمزية sycho
sycho sycho غير متواجد حالياً

sycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura about

شكرا مشاركة مفيدة جدااااااا بس خلت الحيرة اكبر ههههههههههههههه اعمل اية انا دلوقتى بقى ؟؟؟؟