العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 13-02-2013, 11:53 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ثقب اسفل التنك و صيانة غبور مكسلين يكشفوا عليها و انا مازلت فى الضمان!!

يا سيدي اتوكل علي الله و روح أي فرع و بالأدب خد حقك. المهم تكون عارف مكان الثقب كويس و تشوفه بعينك عشان هناك لو قالك ما فيش حاجة تقوله أنا شوفتو بنفسي و لو مش مصدق ابعت حد معايا محطة البنزين. و خلي بالك أخد الحق حرفة. ابدأ بالأدب و الذوق و الصوت الواطي ما كانش يبقي.... اعمل اللي يقدرك عليه ربنا.
قديم 13-02-2013, 01:18 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ثقب اسفل التنك و صيانة غبور مكسلين يكشفوا عليها و انا مازلت فى الضمان!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة svneleven مشاهدة المشاركة

يا سيدي اتوكل علي الله و روح أي فرع و بالأدب خد حقك. المهم تكون عارف مكان الثقب كويس و تشوفه بعينك عشان هناك لو قالك ما فيش حاجة تقوله أنا شوفتو بنفسي و لو مش مصدق ابعت حد معايا محطة البنزين. و خلي بالك أخد الحق حرفة. ابدأ بالأدب و الذوق و الصوت الواطي ما كانش يبقي.... اعمل اللي يقدرك عليه ربنا.
كلام محترم جدا و سليم
أنا أويد الكلام ده
قديم 16-02-2013, 06:14 PM
dandoun dandoun غير متواجد حالياً

dandoun will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Neo206 مشاهدة المشاركة

كلام محترم جدا و سليم
أنا أويد الكلام ده
اشكركم جميعا على اهتمامكم بالرد و انا فعلا اؤيد اخذ الحق بالحجة و المنطق و الخناقات دى اخر حاجة
انا احب اقولكم اللى حصل
انا رحت بالفعل فى اول فبراير و الحمدلله قابلنى مهندس غير اللى قابلنى قبل كده و حكيت له اللى انى جيت قبل كده و ما حدش حاول يشوف ايه فيها و المهندس لاحظ انفعالى الشديد و مضايقتى لما حدث و تفهم الموقف و لما اخذوها فى ساحة الاصلاح وجدت الوضع مختلف هذه المرة و كان فيه شغل فيها فعلا و اخذت وقت
و عند الاستلام المهندس قاللى ان فعلا فيه عيب فى جزء (تبع للضمان) و اعتقد الكوع و لكن هو غير متوفر لديهم و انهم ها يقوموا بعمل اوردر و سيتوفر هذا الجزء بعد 3 اسابيع(يعتى تقريبا بين 20 و 22 فبراير) و انهم سيقوموا بالاتصال بى و فى نفس الوقت قاللى المهندس انهم قاموا باصلاح مؤقت حتى اتمكن من السير و التفويل و طلب منى ان اقوم بالتفويل و لكن دون ان املأها للاخر و اتصل به لاطمئنه
والحقيقة قبل انا اتصل انا هو قام بالاتصال بى للاطمئنان
النهارده 16 فبراير و لم اتلق اى اتصال منهم بعد
انا لا اعلم مدى مصداقيتهم و لكنى لا يوجد امامى غير الانتظار و اتمنى انهم يتصلوا فى الموعد المحدد
و الحاجة التانية اللى مخوفانى بشدة - اعرف منين ان العربية ما فيهاش حاجة تانى مستخبية
و عموما اكيد ها اقولك اخر التطورات
قديم 17-02-2013, 04:31 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dandoun مشاهدة المشاركة

اشكركم جميعا على اهتمامكم بالرد و انا فعلا اؤيد اخذ الحق بالحجة و المنطق و الخناقات دى اخر حاجة
انا احب اقولكم اللى حصل
انا رحت بالفعل فى اول فبراير و الحمدلله قابلنى مهندس غير اللى قابلنى قبل كده و حكيت له اللى انى جيت قبل كده و ما حدش حاول يشوف ايه فيها و المهندس لاحظ انفعالى الشديد و مضايقتى لما حدث و تفهم الموقف و لما اخذوها فى ساحة الاصلاح وجدت الوضع مختلف هذه المرة و كان فيه شغل فيها فعلا و اخذت وقت
و عند الاستلام المهندس قاللى ان فعلا فيه عيب فى جزء (تبع للضمان) و اعتقد الكوع و لكن هو غير متوفر لديهم و انهم ها يقوموا بعمل اوردر و سيتوفر هذا الجزء بعد 3 اسابيع(يعتى تقريبا بين 20 و 22 فبراير) و انهم سيقوموا بالاتصال بى و فى نفس الوقت قاللى المهندس انهم قاموا باصلاح مؤقت حتى اتمكن من السير و التفويل و طلب منى ان اقوم بالتفويل و لكن دون ان املأها للاخر و اتصل به لاطمئنه
والحقيقة قبل انا اتصل انا هو قام بالاتصال بى للاطمئنان
النهارده 16 فبراير و لم اتلق اى اتصال منهم بعد
انا لا اعلم مدى مصداقيتهم و لكنى لا يوجد امامى غير الانتظار و اتمنى انهم يتصلوا فى الموعد المحدد
و الحاجة التانية اللى مخوفانى بشدة - اعرف منين ان العربية ما فيهاش حاجة تانى مستخبية
و عموما اكيد ها اقولك اخر التطورات
ما تقلقش نفسك و تشيل من العربية. فترة الضمان اتعملت عشان لو فيه أي عيوب تظهر و يصلحوها علي حسابهم. و معظم العربيات أصبح فيها بعض العيوب نتيجة للكم الكبير من السيارات التي يتم انتاجها فلازم يكون فيه عيوب. أهم حاجة يكون الوكيل محترم و يصلح العيوب ديه و الحمد لله أن المشكلة جت في حاجة لا تعيب السارة عند تغييرها. مجرد كوعة أو حتي تانك بنزين.
قديم 05-04-2013, 10:03 PM
نوبيرا99 نوبيرا99 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السيارات

نوبيرا99 is on a distinguished road

السلام عليكم يا ترى عملت ايه فى الموضوع بتاعك ياريت تفيدنا علشان نعرف ايه اللى حصل