العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 26-08-2012, 12:26 AM
saiddardir saiddardir غير متواجد حالياً

saiddardir is on a distinguished road
للاهمية رد: خايف من الفيرنا اوتوماتيك

العربية الفيرنا الأوتوماتيك جميلة أنا معايا فيرنا أوتوماتيك 2011 والحمد لله كويسة جدا وعلى فكرة انا مدير التسويق فى احد مراكز الخدمة المعتمدة لهيونداى والعربية كويسة عيب الفيرنا عامة ضيقة من الصالون وواطية بس ده تليفونى للإستفسار 01224207025
قديم 26-08-2012, 02:06 AM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خايف من الفيرنا اوتوماتيك

الاوتوماتيك فى الهيونداى كلها رائع و مفيش عيوب نهائى و استهلاك البنزين ممتاز..

كن مطمئنا جدا جدا و لا تفكر فى الأمر كثيرا بل دع الأمر لمن بيده الأمر
السرعة فى القلب و القلب ميت..هدفى بدون تفكير و سباق بدون قلب..
قديم 26-08-2012, 09:45 PM
dragking dragking غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محامي بإدارة الشئون القانونية

dragking is a jewel in the roughdragking is a jewel in the roughdragking is a jewel in the roughdragking is a jewel in the rough

كويس الاوتوماتيك فيها ولو حصلوه حاجه هيكون بكام الفتيس ومتوفر في اماااااكن كتير و مش غالي ده لو حضرتك بتحب الاوتوماتيك لان انا مابفضلوش تمام انا من عشاق المانيوال للأسباب الاتية في الاوتوماتيك عموما حتى لو كان في بورش : استهلاك بنزين عالي استهلاك كبالن عالي استهلاك تيل فرامل عالي مش بيسعف في المشي تماما ويحسسك انك معوق وحد قاعد جنبك هو اللي بينقلك على كيفه وبالتوفيق ان شاء الله تجيب اللي انت نفسك فيه
قديم 10-09-2012, 04:55 PM
ice1939 ice1939 غير متواجد حالياً

ice1939 is on a distinguished road

فيرنا اوتوماتيك عربية جميله ولا يوجد عيوب بالفتيس نهائيا عن تجربه
عيوبها
1- الفرامل عادية وليست abs واموتور شديد عليها يعنى فوق ال100 متسعفكش
2- استهلاك البنزين عالى شوية يعنى ممكن نقول 120 كيلو فى الصفيحة
3- صوتها عالى عن المانوال
مميزاتها
جنط 14
تكييف ثلاجه فعلا ولا يؤثر على الموتور نظرا لقوة الموتور 1600-106 حصان
كماليات
سحب عالى وتجميع سريع
سعر مناسب وتعتبر ارخص عربية اوتوماتيك فى السوق هى كانت 81900من شهر وحاليا 82900
انا اشتريت من غبور مش من معارض عشان مبحبش الحوارات وبتختار لون
والله الموفق والمستعان
قديم 10-09-2012, 06:17 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

هوا الأوتو في الهايونداي مش وحش وماشوفتش عليه شكوى قبل كدة بصراحة وأنا كان معايا ماتركس أوتو بس مالحقتش تقعد معايا كتير (بسبب حادثة) مش لعيب في العربية لاقدر الله ربنا يعفيكوا ويعفينا جميعا من شر الطريق.
فا إنتا ماتدورش على عيوب ومميزات الأوتو غير لو كنت مش مقتنع إنك هتركب أوتو مش مانيوال لاكن الفيرنا زيها زي أي عربية فيها عيوب ومميزات ولو ناوي على فيرنا تلحق تجيبها اليومين دول لأني فيه كلام عن إيقاف الإنتاج والحاجات دي وإنتا عارف السوق المصري لما بيصدق وهتلاقي الأسعار شدت والعربيات بتتخزن من المعارض علشان يعرضها السنة الي الي بعديها وهكذا.