العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > ريو Rio

ريو Rio تم تطويرها بناء على كيا برايد وبتصميم وهندسة كورية لتصبح واحدة من انجح واشهر السيارات الاقتصادية المدمجة فى العالم

قديم 19-12-2010, 04:09 PM
kilooo kilooo غير متواجد حالياً

kilooo is on a distinguished road
افتراضي رد: ما الفرق في الكماليات بين كيا ريو و أكسنت 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newcar2010 مشاهدة المشاركة

شكرا جدا kilooo مدام معاك ريو فيدني بخبرتك ....أخبرها أيه علي الطريق ... و التكييف فالزحام و لو معاك اوتوماتك ايه نظام الجيير بكس و العزم و هل كنت تفضل الأكسنت ولا الريو تكسب فدني عشان أنا محتار

بص يا سيدى انا مش هقدر اديك معلومات كتير اوى عن موضوع التكييف ده علشان انا لسه جايب العربية قريب هى اوتوماتيك 1600 سى سى

بس ال اقدر اقولهولك عنها انها لحد دلوقتى ممتازه

انا فعلا كنت محتار بينها و بين الاكسنت بس رحت للريو في الاخر مش عارف ارتحتلها اكتر و بعدين زى مقولتلك فيها حاجات ازيد عن الاكسنت و بالنسبة لى يعنى و دى مساله اذواق شكلها احلى
وحاجه كمان هى التوكيل انا شايف ان توكيل كيا احسن من توكيل غبور و ده سمعتة من كذا حد

بالنسبة للعربيه نفسها

بس فعلا العربية تستاهل كل كلمة تتقال عنها

يعنى مساحة العربية داخليا فعلا كويسه جدااا

استهلاك البنزين جيد جدا لحد دلوقتى يعنى انا رحت اسكندرية بيها و رجعت شامل طبعا المشاوير جوه اسكندرية تقريبا بصفيحة و نص

السحب ماشاء الله كويس اوى مع انى مبفتحش في السرعة علشان لسه في اول 1000 كيلو بس لما بتحتاج تشد بتساعدك

و طبعا ثبات العربية علي الطريق انا شايفه ممتاز جدا مع الاخد في الاعتبار سوء حالة الطرق عندنا بس فعلا الثبات حلو اوى و العزل كمان حلو اوى

لو في اى استفسارات تانيه عندك انا حاضر
قديم 19-12-2010, 05:11 PM
newcar2010 newcar2010 غير متواجد حالياً

newcar2010 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kilooo مشاهدة المشاركة

بص يا سيدى انا مش هقدر اديك معلومات كتير اوى عن موضوع التكييف ده علشان انا لسه جايب العربية قريب هى اوتوماتيك 1600 سى سى

بس ال اقدر اقولهولك عنها انها لحد دلوقتى ممتازه

انا فعلا كنت محتار بينها و بين الاكسنت بس رحت للريو في الاخر مش عارف ارتحتلها اكتر و بعدين زى مقولتلك فيها حاجات ازيد عن الاكسنت و بالنسبة لى يعنى و دى مساله اذواق شكلها احلى
وحاجه كمان هى التوكيل انا شايف ان توكيل كيا احسن من توكيل غبور و ده سمعتة من كذا حد

بالنسبة للعربيه نفسها

بس فعلا العربية تستاهل كل كلمة تتقال عنها

يعنى مساحة العربية داخليا فعلا كويسه جدااا

استهلاك البنزين جيد جدا لحد دلوقتى يعنى انا رحت اسكندرية بيها و رجعت شامل طبعا المشاوير جوه اسكندرية تقريبا بصفيحة و نص

السحب ماشاء الله كويس اوى مع انى مبفتحش في السرعة علشان لسه في اول 1000 كيلو بس لما بتحتاج تشد بتساعدك

و طبعا ثبات العربية علي الطريق انا شايفه ممتاز جدا مع الاخد في الاعتبار سوء حالة الطرق عندنا بس فعلا الثبات حلو اوى و العزل كمان حلو اوى

لو في اى استفسارات تانيه عندك انا حاضر
شكراااااااا جزيلااااااا انا فعلا كنت محتار بس ميال للريو و كده تمام تمام توكلا علي الله بس أخر استفسار الأستلام بعد اد ايه انا عرف كيا أسوأ حلجه التسليم
قديم 20-12-2010, 10:03 AM
kilooo kilooo غير متواجد حالياً

kilooo is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newcar2010 مشاهدة المشاركة

شكراااااااا جزيلااااااا انا فعلا كنت محتار بس ميال للريو و كده تمام تمام توكلا علي الله بس أخر استفسار الأستلام بعد اد ايه انا عرف كيا أسوأ حلجه التسليم

بص هو بالنسبة للاستلام بتفرق لو العربية متوفره ولا لا

انا اشتريت من معرض مش من التوكيل و كانت العربية موجوده فاستلمتها علطول

انت ممكن تكلم المبيعات لو عايز تاخدها من التوكيل و تسال في ستوك منها ولا لا ولو مفيش هيجى امتى ااقرب حاجه

او اسال في المعارض المعتمده هتلاقيهم علي موقع كيا نفسه
قديم 13-07-2011, 10:00 PM
sherzz sherzz غير متواجد حالياً

sherzz is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kilooo مشاهدة المشاركة

بص هو بالنسبة للاستلام بتفرق لو العربية متوفره ولا لا

انا اشتريت من معرض مش من التوكيل و كانت العربية موجوده فاستلمتها علطول

انت ممكن تكلم المبيعات لو عايز تاخدها من التوكيل و تسال في ستوك منها ولا لا ولو مفيش هيجى امتى ااقرب حاجه

او اسال في المعارض المعتمده هتلاقيهم علي موقع كيا نفسه
السلام عليكم .. أنا برضه محتار ما بين ال اكسنت و الريو .. ممكن حضرتك تقولي بعد ما أكيد عديت ال 1000 أخبار العربية ايه من ناحية التكييف و السحب و العفشة و الفرامل .. يعني عامةً كدة العربية مريحة و لا ايه النظام .. شكرا و جزاكم الله كل خير
قديم 16-07-2011, 05:12 AM
الصورة الرمزية dr.mo7amed adel
dr.mo7amed adel dr.mo7amed adel غير متواجد حالياً

dr.mo7amed adel is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherzz مشاهدة المشاركة

السلام عليكم .. أنا برضه محتار ما بين ال اكسنت و الريو .. ممكن حضرتك تقولي بعد ما أكيد عديت ال 1000 أخبار العربية ايه من ناحية التكييف و السحب و العفشة و الفرامل .. يعني عامةً كدة العربية مريحة و لا ايه النظام .. شكرا و جزاكم الله كل خير
انا كمان محتار بين الريو وبين الاكسنت ياريت حد يفدنا