العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-11-2014, 01:20 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصيحة عاجلة أجيب زيرو ولا مستعمل فى الحدود دى

البرايد اختيار موفق

وفيا فيات اونو كانت معايا او تيبو احسن من الاونو او دايهتسو ميرااو شاريد ودايو رايسلر او اسبيرواو رينو 19 و رينو رينبواو سكودا فيلشيا او فيفورت و فيه لادا نيفا للاستخدام الشاق
ممكن تشوف سوزوكي ماروتي عربية حلوة ممكن فورد اسكورت و فيستا و ممكن سيات ابيزا شكل 91و92

كنت هنسي جولف 2 او هوندا بطة موديل 89ل91 عربية وهم
في غيرهم طبعا زي الشاهين والريجاتا والادا بس مش بميل ليهم

في اختيارات كتير ممكن تبقي تقول انت استخدامك شكله ايه وعايز ايه من العربية ونتختار موديل مع بعض

قديم 03-11-2014, 01:38 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

انا برضو من انصار البرايد وعاشرتها سنين طويلة بكل فئاتها وموديلاتها وعمرها ما زعلتنى لدرجة ان لحد دلوقتى بترحم عليها

الاكسيل مش وحشة خالص بس مشاكل العفشه فيها اكتر بس فى المقابل الصالون بتاعها احدث وعصرى اكتر

الاتنين من العربيات اللى بدات بيهم صناعة السيارات الكورية تخش تحفر اسمها بجد والاتنين نجحو فى الاسواق اللى طرحو فيها بس اهم حاجة فى المستعمل بنقول دائماً شرط الحالة فلو لقيت اكسيل حالتها افضل استخير وتوكل برايد نفس الكلام ويكون افضل

وطبعاً مش هقولك بقى المنتدى هنا فيه مئات المواضيع عن العربيتين خش خدلك غطس واقرا عن كل عربيه وتابع العربيتين فى الشارع وشوف انت ميال لايه بس ساعة الشراء الاولوية للحالة بس مش للعواطف

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 03-11-2014, 12:49 PM
NEW 2014 NEW 2014 غير متواجد حالياً

NEW 2014 is on a distinguished road

شكرا لكم جميعا
بخصوص الإختيار أنا عايز اجيب حاجة موديلها قريب بحيث تكون جديدة نوعا ما يعنى من موديلات 2000 لأن التسعينات والثمانينات قدام جدا وطبعا هتكون الحالة مش قوى لأن بقالها سنين شغالة

أنا عايز حاجة إستخادم عائلى يعنى حجم كويس وشنطة عشان الطلبات والجو دة وكمان تكون للمشاوير الداخلية وسفر كل فترة مش دايما يعنى
فهل ترشحولى أية عربيات موديل 2000 فما فوق وحالة كويسة وباقى التفاصيل اللى حضراتكم تعرفوها طبعا

يعنى مثلا معروض عليا كيا برايد موديل 2002 أوتوماتيك على 35؟ كويس السعر دة؟وهل أجبها مانيوال ولا أوتوماتيك أفضل؟ولو بقيت أوتوماتيك هتكون فى حدود كام؟

وياريت لو فى التفاصيل دى فى حاجات أفضل ترشحهولى بترتيب اولوية لو مش هضايقكم

قديم 04-11-2014, 05:57 PM

أنا حسدتكم ولا أية يا جماعة
قديم 05-11-2014, 03:39 PM

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟