العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 01-01-2013, 01:18 AM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
افتراضي رد: بتعمل أيه مع الكائنات دى؟

بص أنا مش نفس ظروفك بظبط أنا مطلع رخصه باقلي 3شهور بس بسوق في شوارع فاضيه او حتي شوارع عديه علي اقل سرعات من اكتر من سنتين
المهم أنا من اول دقيقه طلعت رخصه وسوق تي اختلفت 360 درجه بسبب أني سائق عربيه زوبا زيك بس جولف 1
بمعني أني لو عند ملف او حاجه وواحد مؤدب مرماش وش العربيه او اعد زمر وكده أنا والله بقف و ازمرله و اشورله عدي لكن لو واحد عمل العكس و داخل بقي مضحي بزمر جاااااامد و ادخل قدامه
الاوتوبيسات والميكروبسات دول سوري يعني اوسخ سواقه عايز يجري يرمي يمين و يجري عايز زبون يرمي شمال و التاكسي كذلك
اما الشئ المسمي بتكتك اكتر من مره يقف مره واحده قدامي او يلف مره واحده يقيئ بالعرض أدامي و أنا بخبطهم بقصد و مبيعرفش يتكلم لانه متأكد انه غلطان و أكيد خبطات خفيفه منصحكش بالتجربة دي
بس يا سيدي عايز تسوق سواقه حلوه أبعد عنهم و امشي عدل علي طول حتي لو حارتك واقفه والتانيه ماشيه
اما عايز تاخد حققك اعمل زي بعد ما هو يكسر عليك علشان يركب أطلع منه وقف قدامه اما تلاقيه جي يطلع منك امشي هيجي وراك تروح انت ماشي براحه اوووووووي ده مع اي من الكائنات ال3
والباقي زي ما أنا بقولك فوق المهم جمد قلبك و لا تخاف من خناقه ولا حاجه طالما انت في طريقك و صح ولو حد جه يرمي عليك صدعه تزمير و أعميه بالنور واطلع قدامه اخنقه
قديم 01-01-2013, 01:53 AM
الصورة الرمزية ميدو عمر ايمن
ميدو عمر ايمن ميدو عمر ايمن غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن انور عبد الحليم ((ابو ميدو وعمر ))
التخصص العملى: مدرس اول أ لغة انجيزية - مدرب محترف - Oracle- Java -Thinkquest - ICDL
هواياتي: التكنولوجيا - الكمبيوتر - السيارت

ميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond repute

بمرور الوقت وازدياد ثقتك في نفسك في السواقة هتتعلم كل حركات الكائنات دي وتتعامل معاهم عادي بنفس طريقتهم لدرجة انهم هيخافوا منك لان عربيتك لادا انشف من عربياتهم لو اديت واحد فيهم غلطان خبطة هيقعد يعيط علي عربية لذا الكل هيتجنبك بعد كده
اهم حاجة ثقتك في نفسك كسواق
قديم 01-01-2013, 02:12 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

انا زيك باعد عن القرف بتاعهم لكن احيانا من قرفى منهم بغتت عليهم وبطبق معاهم نظريه البوز بتاعتهم
قديم 01-01-2013, 06:45 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

اتق الله في كل أفعالك. مش معني ان حد بيغلط أنك تعمل زيه.
قديم 01-01-2013, 02:05 PM
الصورة الرمزية روبرت مجدي
روبرت مجدي روبرت مجدي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant
هواياتي: Computers, Automotives

روبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to behold

ف كتير من الأوقات مش بقدر اسيطر على اعصابى بالرغم ان عربيتي بسكويته لكن ربنا يسترها معانا
و ساعات اكون مش غلطان لكن الناس بتكون غريبة و ساعات بتكون ناس كبيرة و طبعا مش بتكلم مع حد
وربنا يسترها علينا...