قديم 09-10-2016, 10:27 PM
1Abdo mohamed 1Abdo mohamed غير متواجد حالياً

1Abdo mohamed is on a distinguished road
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الهيونداي والكيا ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

لو سمحت ياباشا انا عندي مشكله بقالها يومين
عربيتي كيا ريو 2013 كنت ف الشغل بيها امبارح وانا مل شويه لازم انزل من العربيه وارجعل اشغلها تاني عشان بتنقل كتير اول مافتحت الكونتاكت ظهرة لمية الاعطال وبتدي فلاش ولما افتح الكبوت والكونتاكت مفتوح بسمع صوت تكتكه والعربيه مابتدورش سبتها 5 دقايق بجرب تاني اشتغلت
اتحركت بيها حوالي 100 متر وسبتها 5 دقايق ورجعت اشغلها تاني نفس المشكله وبردو افضل احاول معاها اشيل المفتاح من الكونتاكت واسيبها شويه وهكذا لحد ماتشتغل روحت لميكانيكي ف المنصوره بعتني لمهندس كشف ع العربيه بالكمبيوتر كان ف عطلين startup relay march
وعطل تاني مش فاكره المهم العربيه دارت عنده ومشيت بيها ووقفت وانا ف الطريق راجع لشغلي
اجربها اطفي العربيه واحط المفتاح ف الكونتاكت الاقي مافيش فلاش من لمبة الاعطال وتشتغل عادي
المهم رجعت المشكله بعد مرتين او تلات مرات استنيت عليها ورجعت اشتغلت
رجعت بيها للمهندس حطها ع الكمبيوتر تاني ومافيش اعطال بس بردو المشكله موجوده قالي دا تقريبا كنترول فصل الكنترول بتاعي وجرب علي كنترول تاني العربيه اشتغلت تمام قولت اتطمن بردو واسال حد تاني روحت بيها للتوكيل بردو فحصوها بالكمبيوتر ونزلو سوفت وير جديد وقالي جرب مافيش بعدها 5 دقايق وانا ف الطريق قولت اجربها تاني رجعت المشكله
دلوقتي تصليح الكنترول دا علي كلام المهندس 1000جنيه والجديد 3500
سؤالي هل المشكله مشكلة كنترول لان حرام اغرم الفلوس دي كلها وتبقي حاجه تانيه
لان انا لاحظت ان لما العربيه تعمل المشكله دي اسيبها شويه وتشتغل تاني
وبردو دورت علي مواقع اجنبيه كل كلام الناس كان علي حاجات تانيه