قديم 02-10-2010, 06:50 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المـــــــــرسيـــــــدس : ارجو الدخول من الجميــع

السلام عليكم

اللى انت بتقوله ده يا باشا عملية نسبية بحتة و انا فكرت فى الموضوع ده كتير جدا قبل كدة

و الحكاية دى مش فى العربيات بس .. يعنى فرضا انت عاوز تجيب شقة ... ما انت ممكن تجيب شقة ب 60 الف و ممكن تجيب شقة ب 6 مليون و الفرق بين الاتنين طبعا معروف ... المنطقة ,, المساحة ,, الكماليات ,, ,,,,,, الخ

الفكرة انت تقدر على تمنها ولا لأ و لو انت تقدر .. هل عندك استعداد تدفع الفلوس دى فى شقة ولا لأ ؟؟؟
ما انت ممكن تجيب حاجة وسط و تجيب بفرق الفلوس حاجاااات كتييييييييييييييييييييير قوى زى ما انت وضحت فى مثالك عن العربيات

طيب تقول ايه بقى فى الناس اللى بتجيب رولز رويس و مرسيدس أس ال أر (اغلى من الرولز) و بوجاتى و الحاجات دى ,, اللى اسعارها فى بلادها ملايين الملايين (بالجنيه المصرى طبعا)...

بص يا باشا ... انت شايف ان دفع مبلغ كبير فى عربية احسن و اقوى انه نوع من السفه ... خلاص اعمل زى ما انت بتقول .. هات عربية ارخص و اعمل بقرق الفلوس كل اللى انت عايزه

بس برده اشعرفك ان اللى راكب الشبح ولا الهمر و لا الفيرارى حتى مش عامل مشاريع خيرية مثلا قد تمن العربيات دى عشر مرات ....؟؟؟

و انت نفسك .. لو هتحسبها كدة .. ليه تركب سيراتو و تدفع 120 الف ... ما تركب جيتز مثلا و تعمل اى حاجة بفرق الفلو س ..... مش صح برده ولا ايه ..............

شفت بقى .. يعنى العملية نسبية بحتة و كل واحد و تفكيره

و ربنا يبعدنا جميعا عن السفه يا رب

و انا عن نفسى لو ملياردير ... يعنى اقدر اجيب عشرميت عربية .. هجيب عربية واحدة او اتنين بالكتير بس تكون واحدة منهم مرسيدس ... هههههههههههههه

و طبعا ماتنساش ان العربيات فى مصر حتى الرخيص منها سعرها مبالغ فييييييييه جدا ....

اخيرا يا باشا .. فيه ملاحظتين على كلامك....

اولا ....هل انت متأكد ان السعر العادى لل C180 الزيرو موديل السنة فى المانيا لا يتعدى 10 الف دولار؟؟؟؟؟؟

ثانيا .. انك تبنى جامع .. مش هو ده اللى هيدخل الجنة ...انت تبنيه و تدعى ربنا انه يتقبله منك.. ( و ربنا يرزقنا الجنة جميعا يا رب) .... و اكيد تكلفة الجامع مش هتكون 30 الف جنيه اللى هى (ربع ال 120 الف )

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!