قديم 13-12-2011, 01:18 AM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ليه ماحدش بيرد عليا انتوا زعلانين منى ولا ايه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslammarouf مشاهدة المشاركة

بالنسبة للاخ شاروووو
ياريت تقولى عيوب السيراتو بالتفصيل بعد اذنك
والله انا ليا تحفظات كتير جدا عليها..حتى من قبل ما نتقلب بيها.
*في عربيات زي الفيرنا كده لما توصل بيها 120 تلاقيها بتقولك (انا مش راسيه..خلي بالك وانا حذرتك) السيراتو بتعمل العكس..بتقولك(ايه يا عم سواقه العواجيز ده؟؟ياللا ياللا اقفل العداد..)وللاسف مش بتكون ثابته على الطريق وشويه رمل او فرده كوتش تضرب او حتى غرزه اتزنقت فيها.العربيه بتروح ومبترجعش
*صاجها قوايمها ضعيفه جدا جدا(لاحظ صوره القوايم الجنب اليمين في الصور الي في الامضاء بتاعي)
*لو لا حظت هتلاقي دايما حوادث السيراتو 3 سيناريوهات:
1-وشها رايح عشان فراملها ملحقتهاش
2-مقلوبه على سقفها
3-مخبوطه من ورا والمقص الخلفي مكسو والعجله الي ورا متنيه بالمقص تحت العربيه(واغلب الاوقات العربيه بتتقلب في الحاله ده)
*فيه عندك كميه فئات كتييييييييييييير جدا.وبتختلف في رفايع كتير جدا..فلو اتزنقت في حاجه من الرفايع ده عشان تغيرها بتدوخ عليها
*الخامات المصنوعه منها رديئه جدا..يا راجل دا هوايات التابلوه بتتكسر مع الاستعمال
*قطعها غاليه بافترى وكراسيها وعفشتها غير مريحه
ده بعض العيوب من وجهه نظري

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا