العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 24-03-2012, 02:15 AM
hisham853 hisham853 غير متواجد حالياً

hisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud of
افتراضي لخبراء السمكرة الباب د ينفع يتسمكر ولا عاوز باب جديد

عربيتي الجديده السيراتو 2012 اللي كنت ناوي اعمل عنها تقرير مصور مالحقتش اعمل حاجة و اتخبطت
ما لحقتش حتي اتهنا بيها
المهم اللي حصل ان انا كنت واقف جنب الرصيف و وواقف جنبي ميكروباص علي شمالي في موقف احنا الاتنين واقفين و الناس اللي معايا بتنزل و فاتحين الابواب و منها الباب الشمال اللي ورايا ناحية الميكروباص و فجاة الميكروباص بدا يتحرك و زنق الباب قلت له حاسب حاسب ... وقف و بعدين بقوله ارجع ورا علشان الباب . لقيته فجاة العربية بتاعته نطت قدام و في نطته دي عجن الباب بتاعي اللي كان مزنوق اصلا
تقريبا و الله اعلم جه يعشق مارش عشق معاه الرابع و الله اعلم . المهم الباب اتفتح حوالي تسعين درجة لغاية ما الحديده اللي بتمسك الباب اتقطمت و سوكة الباب اللي قدام هيه اللي طبقت اللي ورا
ما علينا المهم محدش بيتعلم ببلاش بس مش عارف اوصف لكم حرقة الدم و حرقة القلب علي العربية اللي خارجة من اسبوعين من التوكيل المهم
اولا نصيحة لاي حد اوعي تفتح الباب الشمال لاي سبب ايا كان الوضع حتي لو واقف في موقف اللي عاجبه ينزل من اليمين اهلا و سهلا اللي مش عاجبه يخليه راكب احسن
ثانيا عاوز راي الخبراء في الباب ينفع يتصلح و يترد علما بانه في منطقة رخمه جدا و لا العوض علي الله باب جديد و اسيبكم مع الصور و الخسائر

http://www.mediafire.com/?12htp7etls...p1h2c1xbsyn70n
اسف لاني مش عارف انزل الصور غير بالطريقة دي

My Dream
قديم 24-03-2012, 03:19 AM
ggaamm ggaamm غير متواجد حالياً

ggaamm has a spectacular aura aboutggaamm has a spectacular aura about
افتراضي رد: لخبراء السمكرة الباب د ينفع يتسمكر ولا عاوز باب جديد

بسيطة يباشا وهى دى خبطة تغير شانها باب كامل !!

احمد ربنا على كده والحمد لله انها جت سليمة

شوفلك بس سمكرى بيفهم عشان ماتضرش ترش الباب وتترد الخبطة على البارد بأفضل شكل ممكن والمفصلة ساهلة تتغير مافيش مشكلة

بس المهم الصنايعى المحترم ويكون خايف على مصلحتك مش مجرد صلح وأقلب
قديم 24-03-2012, 03:54 AM
hima elgmal hima elgmal غير متواجد حالياً

hima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to beholdhima elgmal is a splendid one to behold

باذن الله بسيطه وقدر الله وما شاء فعل وحاول تردها على البارد وباذن الله ترجع زى ما كانت وملوش لزمه ان حضرتك تغيير الباب كله
قديم 24-03-2012, 05:33 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

مش مستاهله تغيير باب ولا حاجه بسيطه بس للاسف مش هتيجي علي البارد عشان السمكري مش هيعرف يدخل للحته دي عشان العظم فهتضطر يسخن عشان يعرف يرده وبكده هترش الباب وقدر الله ماشاء فعل
قديم 24-03-2012, 05:55 AM
hisham853 hisham853 غير متواجد حالياً

hisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

مش مستاهله تغيير باب ولا حاجه بسيطه بس للاسف مش هتيجي علي البارد عشان السمكري مش هيعرف يدخل للحته دي عشان العظم فهتضطر يسخن عشان يعرف يرده وبكده هترش الباب وقدر الله ماشاء فعل
انا اعتقد برضه ان الوصول للحته دي صعب شوية علشان قريب جدا لعضم الباب و علشان كده ممكن يكون صعب تترد علي البارد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima elgmal مشاهدة المشاركة

باذن الله بسيطه وقدر الله وما شاء فعل وحاول تردها على البارد وباذن الله ترجع زى ما كانت وملوش لزمه ان حضرتك تغيير الباب كله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ggaamm مشاهدة المشاركة

بسيطة يباشا وهى دى خبطة تغير شانها باب كامل !!

احمد ربنا على كده والحمد لله انها جت سليمة

شوفلك بس سمكرى بيفهم عشان ماتضرش ترش الباب وتترد الخبطة على البارد بأفضل شكل ممكن والمفصلة ساهلة تتغير مافيش مشكلة

بس المهم الصنايعى المحترم ويكون خايف على مصلحتك مش مجرد صلح وأقلب
شكرا لحضراتكم علي الردود السريعة
الحمد لله علي كل حال و كويس انها جت علي كده
طمنتوني الله يطمنكم
وفي الاول و الاخر
قدر الله و ما شاء فعل
راي حضراتكم اشوف التوكيل ولا اصلح بره مع العلم باني في بلد غريبه و معرفش حد كويس او صنايعي نضيف و شكرا لتعبكم معايا

My Dream