العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 03-04-2011, 10:30 PM
Kemo Kono Kemo Kono غير متواجد حالياً

Kemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the rough
افتراضي ظاهرة تشوه مظهر الثورة ... ارجو التثبيت للأهمية ..

مساء الفل ..
تحياتى للجميع و حقا انا مش قصدى انضم لحزب على حساب اخر ... انا ليا رأى و الكل له الحق ف الايمان به او رفضه ... هى دى الحرية ..

كتبت الموضوع ده عشان شوفت حاجة فكترنى بحاجة كده منتشرة اوى ف بلدنا .. و فى احد الموضوعات ف مصر موتورز .. . و ده اللينك بتاعه و للعلم انا مقرتش اسم صاحب الموضوع لانى مش على خصومه شخصيه معاه .. و معرفهوش اصلا ... بس يشرفنى يكون زميل و يكون فهم قصدى انى مش بهينه ..

** مليونية عودة مبارك - 25 ابريل - مطالب تيتتتتتتتتتتتت **

ليا تحفظ على عنوان الموضوع ..... اولا
ثانيا : بيتهيألى انا عرفت ليه بيقول الناس ف الشارع ان مفيش ثورة .. و انها مجرد لعبة و قلبت جد .... لسبب بسيط ... انى شايف ان لسه ناس عايشة بمنطق مبارك و فاسديه

الثورة ( على حد اعتقادى و علمى حتى الان على حد تعليقات الساده الاعضاء ) علمتنا الحرية ... حرية ف كل حاجة .. بس ... حريتك تتوقف عند حرية الاخرين .. يعنى انت حر ما لم تضر ... ... سؤال مباشر .. مش انت عايز حرية ؟؟ .. طب ما تسيب غيرك يقول و يعبر ؟؟ ... انا مش متفق على حكاية مبارك يرجع .. لانه هو اصلا مش هيعرف يرجع و مش هيرضى يرجع و مش هيقدر حتى يفكر انه يقرر انه يرجع ..بس ليه منلاقيش ناس تكرمه ؟؟ شىء متوقع الحدوث ... و دى غلطه الثوار مش المحتفلين ...

( نفس الكلمتين دول اتقالوا لو واحد انتقد اسلوب احد الاخوان و قاله متدخلش الدين ف السياسة و انت كده هتقنع الناس كلها تروح تقول زى ما انت عايز ... راح قايل له مش مشكلتى دى مشكلتك انك مش عارف تقنع الناس )

الموضوع مش حكاية مين يقنع مين و بايه ... انت تقول و انا اقول و غيرنا يقرر بدون تأثير ... انا اقول يتحاكم و انت تقول يتكرم و الناس و الاغلبية هى اللى تقرر و تنفذ ( برضه نفس الكلمتين سمعتهم قبل كده 6000 مره ف تعليقات فيس بوك .. الاغلبية تقرر .. يبقى خلاص ... سيبهم بقى .. )

.... من حق كل واحد انه يعبر عن رأيه ولا ايه ؟؟ محدش يقوللى ياعم دى بتحرض الناس و الشعب 40% منه أمى و متضرر من الثورة و خسران فلوسه و ان انسانة دى بتلعب على وتر الامان .... طب ما الاخوان و السلفيين لعبوا بكل طاقتهم على هذا الوتر و ايضا على وتر الدين ... و ناس كتيييييير من اللى قالوا نعم راحوا عشان فهموا ان نعم = المادة التانية .... مش موضوعنا بس ده مجرد مثال عابر ..... ارجووووو نحترم بعض و نعمل بمبادىء الثورة اللى اتمنى انها تكون ثورة غير زائفة .. يعنى ياريت نثبت اننا ف عصر حرية و نستحق عيش الحرية بكل معانيها ...

و يا اخى انزل الشارع .... اعرف الناس بتقول ايه ... بتكلم مع ميكانيكى قالى دى مش ثورة ... لو ثورة يبقى كلنا نحترم بعض مش واحد يضرب التانى و التالت يكفر الرابع و ده يشتم ده و ده يحرض ده و ده يسب ده و ده يهدم دار عباده ده ...

عيب علينا .. بقينا فرجه ... لو كل واحد مننا عمل اللى عليه بس خلاص .. تبقى المهمة انتهت على اكمل وجه .... شوف بتوع الميكروباص ؟؟ هتعرف اننا لسه ف حاله فوضى ... طب نصلحها بقى عشان ميجيش حد يقول بص .. اهى مصر .. بص اهى الثورة ... اتمنى الادارة يكون لها دور هنا .... اتمنى كل المنى ان كل واحد يلم نفسه و يعبر عن رايه بدون تكفير او شتيمة لان مفيش حرية بالمنظر ده ..

اخدت بالى انى طولت اوى .. بس معلش استحملونى ..

وشكرا للجميع و خايف اكون زعلت حد منى ..

G IFT4U

شارك برأيك .. و إحترم رأى غيرك !!
قديم 03-04-2011, 10:36 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ظاهرة تشوه مظهر الثورة ... ارجو التثبيت للأهمية ..

شكرا للجميع و خايف اكون زعلت حد منى ..
لا تخف

فمفيش حد هيزعل منك

نحن الآن فى عصر الحريه والديموقراطيه

فعبر وقول عن رأيك

دون أن تخشى إلا الله

طالما فى نطاق النقاش الهادف الراقى

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 03-04-2011, 11:47 PM
الصورة الرمزية سالم سلامه
سالم سلامه سالم سلامه غير متواجد حالياً

سالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond repute

كلامك سليم ومنطقى وعندك حق فيه احييك
قديم 04-04-2011, 12:10 AM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute

انا بس هعلق علي موضوع ان الثورة جت بالصدفه

اللي حصل من يوم 25 الي يوم 28 يناير وخصوصا يوم 28 مخطط له جيدا

وتخطيط جهنمي كمان من جهات معينه

وده اللي اقدر اقوله دلوقتي
قديم 04-04-2011, 12:15 AM
الصورة الرمزية سالم سلامه
سالم سلامه سالم سلامه غير متواجد حالياً

سالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فاضل مشاهدة المشاركة

انا بس هعلق علي موضوع ان الثورة جت بالصدفه

اللي حصل من يوم 25 الي يوم 28 يناير وخصوصا يوم 28 مخطط له جيدا

وتخطيط جهنمي كمان من جهات معينه

وده اللي اقدر اقوله دلوقتي
ياريت لوعند حضرتك معلومات تانيه تقولها نكون شاكرين افضالك