العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 23-03-2011, 02:08 AM
Kemo Kono Kemo Kono غير متواجد حالياً

Kemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the rough
افتراضي ازاى اروح الحرفيين او الوكالة ... ياريت افادة

مساء الخير على الجميع
دلوقتى انا من اسكندرية و عايز قطع غيار استعمال خارج لتويوتا كرسيدا .. قالولى العامرية ثم بورسعيد و المنصورة او الحرفيين ... انا قولت القاهرة اسهل ... بس المشكلة الحرفيين دى تبع فين ... ازاى اروح لها من ( محطة مصر ) .. هل فى مواصلات كويسة من عند محطة مصر لحد الحرفيين ؟ ولا اروح بالعربية احسن ؟؟ .. طب لو هروح بالعربية اوصل ازاى من الدائرى مثلا ...

ياريت افادة سريعة و هل حد عنده معلومات عن تجار تويوتا ملاكى ف الحرفيين او اى حته تانية ف القاهرة .. سمعت عن الوكالة برضه ..( برضه معرفش فينها ؟؟). .. ياريت ماتبخلوش عليا ..اللى يعرف حاجة يقولها .... و شكرا مقدما

التعديل الأخير تم بواسطة Kemo Kono ; 23-03-2011 الساعة 02:32 AM
قديم 23-03-2011, 02:44 AM
Kemo Kono Kemo Kono غير متواجد حالياً

Kemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the roughKemo Kono is a jewel in the rough
افتراضي نازل من اسكندرية رايح الحرفيين والوكالة .... ياريت حد يقولى السكة ازاى

السلام عليكم

ياريت يا شباب عايز اعرف ازاى انزل من محطة مصر لحد الحرفيين ... نازل اجيب قطع غيار لتويوتا كرسيدا ... انزل بقطر ولا بعربية ... و ياريت افادة لو حد يعرف حد ف الوكالة او الحرفيين عنده حاجات تويوتا كرسيدا ... و شكرا مقدما
قديم 23-03-2011, 03:32 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نازل من اسكندرية رايح الحرفيين والوكالة .... ياريت حد يقولى السكة ازاى

بص ياباشا
الاقرب بالنسبالك من محطه مصر هو منطقه التوفيقيه او الوكاله .
منطقه التوفيقيه هتاخدها مشى من محطه مصر فى شارع رمسيس لحد الاسعاف حوالى كيلو وسأل هناك هتلاقى التوفيقيه على شمالك وفيها كل انواع قطع الغيار .
لو لم تجد طلبك فى التوفيقيه خد تاكسى وروح الوكاله حوالى 3 كيلو من التوفيقيه .
اما الحرفيين فهى بعيده خالص من محطه مصر ولازم تاكسى مخصوص عشان يوصلك بسرعه ومتوهش.
وربنا يسهلك الامور

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 23-03-2011, 03:36 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نازل من اسكندرية رايح الحرفيين والوكالة .... ياريت حد يقولى السكة ازاى

- انت عايز تجيب حاجات جديدة ولا استيراد ؟
- لان الموضوع ممكن يختلف ويفرق معاك كتير
- فالجديد يبقى التوفيقية قريبة وقريب منها شارع شامبليون
- اما الاستيراد او المستعمل يبقى الوكالة اقرب ليك كتير
قديم 23-03-2011, 04:42 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ازاى اروح الحرفيين او الوكالة ... ياريت افادة

الرد هنا
وياريت تطلب من الادارة دمج الموضوعين او حذف احدهما لانة مكرر
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=50337