العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 28-02-2011, 04:51 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي عاوز مساعده بخصوص جنوط الماتريكس

يا جماعه انا خلاص اخت قرار انى اركب جنوط للماتريكس بتاعتى و بل الفعل نزلت اتفرجت على شويه اشكال جميله اوى لكن انا كان عندى سؤال و هو انى فى بعض المعارض اول لم عرف انها جنوط للماتريكس قالى ركب 15و ناس تانيه تقول ركب 14 نفس الى فى العربيه فا بصراحه مش عارف اعمل ايه فا قولت اكيد اخواتى فى مصر موتورز هم الى هيقولو على الحاجه الصح
و منتظر رايكم

كريم على
قديم 28-02-2011, 05:39 AM
الصورة الرمزية ahmedsherif1990
ahmedsherif1990 ahmedsherif1990 غير متواجد حالياً

ahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز مساعده بخصوص جنوط الماتريكس

الاصلى بتاعها 14 و انا ركبت 14 بنفس مقاس الكاوتش الاصلى عشان عداد السرعات يبقى سليم و بيدى السرعة الصح و شغال 100 % و ثبات كويس و محافظ على العفشة
قديم 28-02-2011, 05:56 AM
الصورة الرمزية karem ali

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsherif1990 مشاهدة المشاركة

الاصلى بتاعها 14 و انا ركبت 14 بنفس مقاس الكاوتش الاصلى عشان عداد السرعات يبقى سليم و بيدى السرعة الصح و شغال 100 % و ثبات كويس و محافظ على العفشة
شكرا يا استاذ احمد على النصيحه و ياريت معلش تصور شكل الجنط الى عندك عاوز اشوفه معلش هتعبك

كريم على
قديم 28-02-2011, 06:44 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

والله ياعم كريم انا مليش فى الصيانةاوى بعيد عنك طويل اللسان ورحالة وبس
لكن اول مرة اعرف ان جنوط الماتريكس مقاسها 14 لان جنوط النيسان 15 وكنت بفكر اركب 15.5 او 16 لكن قالو لى انها ممكن تأثر على اتزان العربية وانا بسوق بسرعات عالية
لكن
انا من وجهة نظرى المتواضعة طبعا
انك تركب نفس مقاسها الأصلى اللى هو 14 لانه بيبقى اكيد افضل حتى من حيث المحافظة على اتزان العربية كما قيل لى
والله اعلم

انتقل الى رحمة الله .. ونسأل الله له الرحمة والغفران
قديم 28-02-2011, 07:13 AM
الصورة الرمزية karem ali

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله ياعم كريم انا مليش فى الصيانةاوى بعيد عنك طويل اللسان ورحالة وبس
لكن اول مرة اعرف ان جنوط الماتريكس مقاسها 14 لان جنوط النيسان 15 وكنت بفكر اركب 15.5 او 16 لكن قالو لى انها ممكن تأثر على اتزان العربية وانا بسوق بسرعات عالية
لكن
انا من وجهة نظرى المتواضعة طبعا
انك تركب نفس مقاسها الأصلى اللى هو 14 لانه بيبقى اكيد افضل حتى من حيث المحافظة على اتزان العربية كما قيل لى
والله اعلم
دى وجهه نظر جميله جدا يا استاذ خالد لكن شوفت باء انك عندك فى النيسان اكبر ازى

كريم على