العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 20-01-2011, 02:50 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute
افتراضي ما هى الدايو زاز ؟؟؟ و ماهى ميزاتها و عيوبها

السؤال واضح من العنوان ..... ايه هى العربيه اللى اسمها دايو زاز و عيوبها ايه و ميزتها ايه ؟؟؟
و ارجو الرد بسرعه علشان فى واحده قدامى فى القاهره و انا فى الأسكندريه و بفكر جدا انى انزل اشوفها علشان اشتريها لمراتى فعايز الرد منكم و بالذات انها موديل 2001 و سعرها رخيص جدا بالنسبه لموديل 2001 و عامله حوالى 14 الف جنيه و ماشيه 70 الف كيلو !!!!!!!!!
انا مستغرب بصراحه !!!

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 20-01-2011, 06:11 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هى الدايو زاز ؟؟؟ و ماهى ميزاتها و عيوبها

ابعد عنها احسن
شركه زاز شركه روسي
و شركه دايو اشترتها في اوائل الالفيه الجديده فعلا
و كانت الشركه بتصنع سياره تسمي زاز تافاريا
و فعلا ابو الفتوح نزلها مصر لكن فشلت فشل زريع
و مالهاش لا سوق و لا قطع غيار
من رأيي تبعد عنها احسن يا شريف

حـازم خـضـر

قديم 20-01-2011, 07:31 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

ان جالك الزاز ... نط من الازاز
انا نفسي اعرف العربيه دي في منها كام نسخه في مصر ..
متهيألي يتعدوا على صوابع الايدين
بلاها يا شريف باشا ....
ابعد عن العربيات المبهمه ... زاز ... اولست .. ترابنت ...

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 20-01-2011, 08:00 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

هاخد كلامكم ثقه و احاول اقنع مراتى قبل ما نرمى الفلوس فى الأرض (قصدى فى الزاز ههههه)
و الموضوع و ما فيه انا عايز اجيب عربيه لمراتى تكون رخيصه لأننا فى الأخر مش هانستخدمها عربيه و هانستخدمها حديده بموتور علشان ابقى احجز مكان الركن بتاعى بعربيتها لما اطلع بعربيتى ههههههه لأن البارك عندنا مطوال و كله بيركن قدام علشان ماحدش يقف و يسد خروج عربيته و لو طلعت من المكان برجع ادوخ على مالاقى مكان تانى فكده ممكن اوقف العربيتين ورا بعض و عربيتى الأول بحيث انى اخرج بعربيتى و اطلع التانيه قدام و لما ارجع ازق التانيه ورا و ادخل بعربيتى و بكده يبقى حاجز مكان فى الشارع 24 ساعه و ب 14 الف جنيه بس - يـــــــــــا بـــــــــــــــلاش - هههههههههههههه

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 20-01-2011, 08:12 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

يا ريس لو على كده يبقى تجيب حته زستافا او سيات ولا 126 وافصل منها كبل البطاريه علشان متنامش ... و تبقى خفيفه في الزق
ولو عايزها بتمشي لقدام وورا يبقى 127 - 128 -
أو زود شويه وهات اونو ... برقبتهم كلهم ... دي حتى ممكن لو مشوار قريب تخرج انت بيها وتريح عربيتك

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &