العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 14-10-2010, 03:01 PM
شريف عبد السلام 1982 شريف عبد السلام 1982 غير متواجد حالياً

شريف عبد السلام 1982 will become famous soon enoughشريف عبد السلام 1982 will become famous soon enough
للاهمية انا هاشتري سياره شانا بني

بعض المعلومات الهامه
قبل ما قررت اشتري السياره الشانا سالت علي بعض المواضيع
1- توكيل السياره
2- قطع الغيار
3- تجربه السياره
1- توكيل السياره محترم للغايه و لا يوجد اي شيء من الكلام الموجود عنه لتجربه شخصيه
2- قطع الغيار متوفره و الاسعار قريبه جد ا من اي شخص و الكماليات ايضا

3- اي سياره ايا كانت من المرسيدس الي 126 الفيات بالمحافظه و الاهتمام و متابعه غيار الزيت و الكاتينه و المياه و الكاوتش و اختيار الشوارع
-- السعر هو العامل الاكبر لشراء اي سياره و نظام الدفع ارجو الافاده في هذا الموضوع
وشكرررررررررررررررررررررر رررا
قديم 14-10-2010, 03:59 PM
عاشق الفولكس عاشق الفولكس غير متواجد حالياً

عاشق الفولكس has a spectacular aura aboutعاشق الفولكس has a spectacular aura about
افتراضي رد: انا هاشتري سياره شانا بني

استاذ شريف
وانا كمان قررت اشترى شانا
لانها بجد سيارة تحفة
ورحت معرض عندنا ف المعادى واتفرجت عليها وركبتها كمان
وربنا يسهل ان شاء الله وهجيبها
بس انت رايك الشخصى اية فيها ياشريف ؟؟
قديم 14-10-2010, 04:11 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

يا جماعه ،،،،

انتو نسيتو حاجات مهمة جدا جدا وهي المتانة و الامان و اعادة البيع

و علي فكرة انا لا اعرف الكثير عن الشانا ، ممكن حد يحط الصور و المواصفات و السعر حتي يصبح الموضوع اكثر فائدة للجميع

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 14-10-2010, 06:19 PM
شريف عبد السلام 1982 شريف عبد السلام 1982 غير متواجد حالياً

شريف عبد السلام 1982 will become famous soon enoughشريف عبد السلام 1982 will become famous soon enough

الي اخي عاشق الفولكس ( علي فكره انا من عشاق البيتل ) انا نويت اخلص فيها انشاء الله يوم السبت و القرار جاء بعد تفكير طويل و انشاء الله ربنا يكرمنا
قديم 15-10-2010, 01:38 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

ليه صديق غالية علية قوى اشترها السنة اللى فاتت وتعابته قوى لدرجة انه غير الفتيس فى التوكيل وقعد اسبوع من غيرها