العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 29-07-2010, 01:24 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute
افتراضي مفتاح السيراتو ضاع مني أعمل إيه

السمارت كي بتاع النيو سيراتو ضاع مني أمام البيت ... أنا كنت بسقي الجنينة إللي قدام البيت قبل المغرب سألت كتير مفيش فايده وتقريبا وقع من جيبي محستش بيه غير الساعة عشرة بالليل بعد ما صليت العشاء ... مش عارف لأعمل إيه أنا نعايا واحد سبير بس إللي معاه المفتاح ده يقدر يعمل أي حاجه في العربية .... أعمل إيه يا ذوي الخبره ... هل من الممكن تغيير البرمجه بين المفتاح والعربية بحيث يتم إيقاف عمل المفتاح التاني ... عااااااااااااااجل محتاج مساعده

قديم 29-07-2010, 01:37 PM
الصورة الرمزية dr.death
dr.death dr.death غير متواجد حالياً

dr.death is a jewel in the roughdr.death is a jewel in the roughdr.death is a jewel in the roughdr.death is a jewel in the rough
افتراضي رد: مفتاح السيراتو ضاع مني أعمل إيه

ارجع للتوكيل ولازم تغيره بسرعة
قديم 29-07-2010, 02:19 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.death مشاهدة المشاركة

ارجع للتوكيل ولازم تغيره بسرعة
التوكيل عايز 1250 جنيه بخلاف 100 برمجه ... ولو كنت خليجي يبقي عايز 4000 جنيه عشان يدخلك الضمان ... يعني المفتاح يقف ب5350 جنيه إيه رأيكwhat

قديم 29-07-2010, 02:43 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

5350 جنيه علشان مفتاح, ده دول يكفوك تجرش بيهم العربية فى جراج محترم مدى الحياة.

من وجهة نظرى الحلول كالتالى:-

1- جراج نضيف فى المنطقة يريح حضرتك من مشاكل الركن وتبقى مستريح من ناحية أمن العربية.
2-ممكن تجرب تعمل المفتاح بره, بس ده أكيد مفتاح KEY LESS أو العربية فيها أيموبلايزر يادى المصيبة مينفعش.
3- ممكن تغير وتجيب كوالين وتغير الكونتاكت وموال كبير قوN بس مش هتبقى خايف عليها.
4- حضرتك أنزل دور على المفتاح, ووصى بواب العمارة يدور عليه, ويحط عينه على العربية.
5-الدنيا لسه بخير ولو حد لقى المفتاح ممكن يدور على صاحبه, وممكن ياخد المفتاح ويرميه أو يحطه فى ميدالية مفاتيحه وخلاص.
6- حضرتك لازم تجيب عصاية الدركسيون بتاعة السرقة وتركبها, وتخلع وش الكاسيت وتاخده معاك, وممكن لو حضرتك بتفهم فى الكهرباء تاخد الفيوز بتاع طرمبة البنزين معاك علشان العربية متمشيش خالص, والكلام ده لمدة شهر ولا حاجة بس, علشان الحرامى لاقدر الله مش هيدخل العربية وهى مفيهاش حاجة تتسرق.

طبعا أنسب حلين هما بتاع الجراج والتدوير على المفتاح, وعصاية الدركسيون بالمرة.
وموقف حضرتك صعب قوى وربنا يعينك وتلاقى المفتاح.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 29-07-2010, 02:53 PM
corsair
Guest

يالهوي 5000 علشان اعمل مفتاح ياعم ده لو سرقها ورجعتها مش هتدفع المبلغ ده كله

مفيش اودامك غير حل واحد بس تجيب كلابش الدركسيون اللي بيمسك الدركسيون في التابلوه وتريح دماغك